روح اله میکائیلی:

دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰ 14:03
نایب قهرمانی جوانان جهان نتیجه زحمات مربیان کشتی فرنگی در سراسر ایران است
روح الله میکائیلی، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان، نایب قهرمانی در رقابت های جهانی روسیه را نتیجه زحمات همه مربیان در گوشه و کنار کشورمان دانست.

روح الله میکائیلی، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان پس از نایب قهرمانی ایران در جهانی روسیه در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی، گفت: نایب قهرمانی تیم کشتی فرنگی را در جهانی جوانان را به همه هموطنان تبریک می گویم. البته امیدوار بودیم که تیم روی سکوی اول قرار بگیرد اما تیم روسیه نسبت به ما عملکرد بهتری داشت، اگر چه تیم ایران هم پتانسیل کسب نتیجه ای بهتر از این را داشت و می توانست قهرمان شود.

میکائیلی در ادامه به ارزیابی عملکرد ملی پوشان جوان فرنگی پرداخت و اظهار داشت: در روز اول در 5 وزن اول، در وزن 87 کیلو، علی عابدی درزی با تمام شایستگی که داشت به سوئد باخت و کشتی گیر سوئدی هم در ادامه باخت و  عابدی حذف شد، بقیه کشتی گیران ما اما در جدول ماندند، ده بزرگی به فینال رفت و طلا گرفت، ایمان محمدی هم به روسیه در شرایطی باخت که می توانست برنده باشد اما بعد از آن همه حریفانش را با اختلاف برد و برنز گرفت.

وی افزود: در 77کیلو، آذردخت کشتی های خیلی خوبی گرفت اما در یک غافلگیری به کشتی گیر نروژی باخت و با صعود نروژ به فینال، آذردخت به شانس مجدد رفت و توانست حریفانش را از پیش رو بردارد و به مقام سومی برسد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان با اشاره به نتایج تیم در 5 وزن دوم، خاطر نشان کرد: در 5 وزن دوم در وزن 67 کیلو که دانیال سهرابی کشتی گیرمان بود، غافلگیر شدیم و سهرابی به حریف قزاقستانی باخت و در ادامه با باخت قزاق، سهرابی هم از جدول حذف شد.این در حالی بود که سهرابی با توجه به شایستگی هایی که داشت می توانست خیلی عملکرد بهتری داشته باشد اما روی یک اتفاق مسابقه را باخت.

میکائیلی افزود: به هر حال کشتی فرنگی شرایط واقعا ویژه ای دارد و با یک اشتباه کوچک، کل نتیجه می تواند برعکس شود.در هر صورت مسابقات الان تمام شده است و ما توانستیم با یک طلا، یک نقره و 5 برنز نایب قهرمان شویم.

وی تاکید کرد: کشتی گیرانی که باخته اند باید انگیزه شان را برای ادامه راه حفظ کنند، به خصوص که این انگیزه سبب می شود تا بتوانند در میدان های بعدی به موفقیت برسند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در ادامه با اشاره به مشکلی که کرونا در روند آماده سازی تیم به وجود آورد، گفت: کرونا به همه تیم ها از جمله ما ضربه زد، البته آسیب کرونا به تیم هایی مانند ایران بیشتر از تیم های اروپایی بود و با توجه به واکسیناسیون زودتری که در این کشورها اتفاق افتاده بود و همچنین تورنمنت هایی که شرکت کرده بودند، نسبت به ما با شرایط بهتری وارد مسابقات شوند.

میکائیلی اظهار داشت: با وجود این وضعیت، تیم ما بهتر از آنها نتیجه گرفت و تنها روسیه بالاتر از ما قرار گرفت. البته در دو کشتی که با روسیه داشتیم و کشتی گیران ما باختند، قطعا ناداوری باعث شکست ما شد، البته نمی خواهم بهانه بیاورم اما در وزن 72 کیلو در کشتی امیر عبدی با روسیه، دو امتیاز ما را ندادند و حتی یک امتیاز که داور وسط به ما داد را پس گرفتند.این موضوع باعث شد که تیم مان آن نتیجه بهتری که مد نظرمان بود را نگیریم.

سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان با بیان اینکه با درخشش فرنگی کاران جوان، پشتوانه خوبی برای تیم بزرگسالان است، افزود: اعضای تیم کشتی جوانان که به روسیه اعزام شدند و همچنین در برخی اوزان نفرات دوم و سوم شان، پتانسیل این را دارند که در 2، 3 سال آینده جزو کشتی گیران بزرگسالان ما باشند و برای ما افتخارآفرینی کنند.

میکائیلی خاطر نشان کرد: واقعا در اردوهایی که داشتیم عالی بودند و پیشرفت شان محسوس بود.همه این بچه ها انگیزه لازم را برای بزرگی کردن در کشتی و کسب مدال در جهانی بزرگسالان دارند.

وی با بیان اینکه خیلی از ملی پوشان در جهانی روسیه، اولین تجربه بین المللی شان بود، گفت: ما کشتی گیری داشتیم در 130 کیلو به نام امیر محمد بیات که برای اولین بار در مسابقات جهانی شرکت می کرد، در 97 کیلو مرتضی الغوثی هم اولین تجربه اش بود.

میکائیلی افزود: خیلی از این بچه ها حتی در رده های نوجوانان عضو تیم ملی نبوده اند و حتی کشتی گیری مانند ایمان محمدی در 63 کیلو، واقعا آینده دار است که سابقه حضور در مسابقات جهانی نوجوانان و قهرمانی آسیا را دارد و در جهانی جوانان روسیه توانست اولین مدال جهانی را کسب کند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان، نایب قهرمانی جهان را حاصل زحمات همه مربیان فرنگی در گوشه و کنار ایران دانست و گفت: موفقیت کسب شده به زحمات همه مربیانی بر می گردد که در سراسر ایران زحمت می کشند و از زندگی شان برای افتخارآفرینی ایران عزیز ما گذشته اند.

میکائیلی در پایان خاطرنشان کرد: خیلی خوشحالم که ثمره تلاش مربیان سراسر کشور در پشتوانه سازی و کشف استعدادها را در جهانی روسیه دیدیم و امیدوارم که همیشه پرفروغ باشند و به کارشان ادامه دهند که به نظر من از بهترین کارهایی است که می شود برای سربلندی ایران انجام داد و فرزندان کشتی گیرمان را طوری تربیت کنیم که پرچم ایران در اقصی نقاط جهان به اهتزاز در بیاورند.


برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون

رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
رقابت های کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا – قرقیزستان
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
در ادامه ریکاوری ملی پوشان فرنگی کار در قرقیزستان
رقابت های کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا – قرقیزستان (تکمیلی)
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
اردوی تیم ملی کشتی آزاد جوانان در مازندران در حال برگزاری است (گزارش تصویری)
نماهنگ تبریک به قهرمانان پرتوان و با اراده
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان (گزارش تصویری 2)
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان (گزارش تصویری 1)
علیرضا دبیر خطاب به نمایندگان کشورمان در مسابقات گزینشی قرقیزستان:
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
قرعه کشی رقابت های کسب سهمیه المپیک کشتی آزاد و فرنگی برگزار شد