گزارشی از حال و هوای شهر اوفا در روسیه که میزبان کشتی قهرمانی جوانان جهان است

دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ 08:42
قلب کشتی جوانان جهان در شهر ایوان مخوف می زند!

آزادکاران کشورمان در حالی از امروز رقابت شان را در قهرمانی جوانان جهان در اوفای روسیه آغاز می کنند که این شهر تاریخی و سرسبز با اسم  یکی از بی رحم ترین حکمرانان روسیه در زمان تزارها به نام ایوان مخوف پیوند خورده است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، اوفا این روزها میزبان رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان است، شهری در جنوب غربی روسیه که کشتی گیران جوان 52 کشور جهان در این شهر قدیمی گرد هم آمده اند و رقابت هایشان را از صبح دوشنبه 25 مرداد آغاز می کنند.

 آزادکاران ایران هم با هدایت محسن کاوه که مدیریت تیم های ملی کشتی آزاد را بر عهده دارد، روی تشک می روند، تیمی که مربیانش معتقدند شاکله اصلی تیم بزرگسالان را در سال های آینده تشکیل می دهد و میدان جهانی روسیه می تواند برای ملی پوشان این تیم، سرآغاز یک راه بزرگ باشد.

*شهری که در گذشته مانده است

اوفا، شاید کمتر این اسم که یکی از شهرهای روسیه است به گوش تان خورده باشد و مسکو، سن پترزبوگ و چندین شهر دیگر معروف ترین شهرها برای خیلی از ایرانی ها است اما از امروز، کشتی دوستان ایرانی چشم انتظار خبرهایی هستند که از شهر اوفا محل برگزاری مسابقات قهرمانی جوانان جهان می رسد تا نام این شهر برای بیشتر از همیشه سر زبان ها بیفتد.

شهر اوفا یکی از قدیمی ترین شهرهای روسیه است، شهری با ساختمان هایی که چند ده ساله که سال هاست انگار دست نخورده اند و رنگ و بوی قدیمی شان را حفظ کرده اند. بر خلاف مسکو و سن پترزبورگ، با قدم زدن در اوفا کمتر احساس می کنید که در یک شهر مدرن هستید، در این شهر بیشتر از هر چیز ساختمان های قدیمی آن توی چشم می زند که شما را به دهه ها یا در برخی مواقع یه یک قرن پیش می برد.

طبیعت سرسبز اوفا سبب شده تا این شهر مانند مناطق شمالی ایران باشد، جنگل های متعدد و رودخانه ای که از وسط شهر می گذرد، این شهر قدیمی را که این روزها میزبان کشتی گیران جوان از سراسر دنیا است، به یک شهر دیدنی تبدیل کرده است.

البته اوفا علاوه بر طبعیت سرسبز و حفظ بافت سنتی اش با نام ایوان مخوف هم شناخته می شود، یکی از بی رحم ترین حکمرانان روسیه، او در سال ۱۵۳۳ به شاهزادگی اعظم مسکو رسید. در زبان روسی به او لقب «گروزنی» داده‌اند که به معنای توانایی قدرت و بی رحم است؛ و در فارسی امروز آن را «مخوف» ترجمه نموده‌اند. ایوان در مقام شاهزادگی اعظم شاهد تغییرات بسیاری بود که او را از زمامداری یک ایالت به کنترل یک امپراتوری کوچک و به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل نمود و در سال ۱۵۴۷ به عنوان اولین تزار به مقام «تزار تمامی روسیه» رسید.

در سال۱۵۵۲ ایوان مخوف، خان‌نشین قازان را تحت استیلای خود در آورد. او در «اوفا» یک پایگاه نظامی تأسیس نموده و شهرهایی مانند سامارا و اورنبورگ را تسخیر نمود.

*جنگل کوچک میزبان جوانان کشتی

قرن ها پس از روزی که ایوان مخوف به اوفا آمد، حالا در سال 2021یک مجموعه ورزشی و تفریحی در این شهر، میزبان این روزهای برخی تیم ها از جمله ایران جهت اسکان و برگزاری تمرین است، یک مجموعه که در دل یک جنگل کوچک بنا شده و با امکاناتی که البته قدمت زیادی دارند، میزبان جوانان کشتی گیر از کشورهای مختلف دنیاست.

حضور کشتی گیران جوان از سراسر جهان حال و هوای ویژه ای به این مجموعه ورزشی و تفریحی داده است و پس از ماه ها که  اوفا به دلیل شرایط کرونا، مانند سایر بخش های جهان، شرایط قرنطینه مانندی را تجربه کرده بود، میزبانی مسابقات کشتی قهرمانی جوانان جهان سبب شده تا این شهر و این مجموعه ورزشی بار دیگر روزهای شلوغی را پشت سر بگذارد.

اگر چه قدیمی بودن ساختمان اسکان تیم ها و همچنین وضعیت غذایی، اعتراض بیشتر تیم ها از جمله ایران را به همراه داشته اما روس سعی دارند تا با رفع این مشکلات بتوانند شرایط بهتری را ایجاد کنند.

*کشتی دوستان چشم انتظار خبرهای خوب از اوفا

با تمام اینها، اوفا از امروز تا یکشنبه آینده میزبان رقابت های کشتی آزاد و فرنگی جوانان جهان است و به قول معروف قلب کشتی جهان در این شهر می تپد، اینجا در اوفا مانند تمامی مسابقات کشتی، از ایران به عنوان یکی از مدعیان اصلی نام می برند، هر چند روس ها نمی خواهند جام به خارج از خانه شان برده شود.
رقابت دیدنی ملی پوشان ایران با روس ها و مدعیان دیگری مانند آمریکایی ها و هندی ها در قهرمانی جوانان جهان، می تواند در 7 روز آینده، شهر اوفا را بیشتر از همیشه در ایران خبرساز کند، شهری که هواداران کشتی امیدوارند که ملی پوشان جوان با دست پر و جام قهرمانی به ایران برگردند.


برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون

چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 4)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 3)
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 2)
از روز شنبه 8 اردیبهشت ماه و در کرمان
بازی بسکتبال تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان (گزارش تصویری)
اخباری از کشتی استان گلستان (همراه با کلیپ)
به میزبانی شهرستان بردسکن استان خراسان رضوی
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل (گزارش تصویری - 1)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز