فیلم آموزشی شماره 21 کمیته داوران

یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ 08:23
آنالیز دو صحنه از کشتی آزاد و فرنگی
کمیته داوران فدراسیون کشتی اقدام به قرار دادن فیلم های آموزشی داوری کشتی می نماید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، بخش آموزش کمیسیون داوران فدراسیون کشتی قصد دارد در راه ارتقاء و همسان سازی فنی داوران، مسائل و نکات چالش برانگیز روز را بصورت هفتگی در هر دو رشته ازاد و فرنگی، با نمایش فیلم از طریق سایت رسمی فدراسیون کشتی در دسترس کلیه داوران قرار دهد. بدیهیست بررسی این نکات می تواند برای مربیان و کشتی گیران نیز جالب و آموزنده باشد.

فیلم آموزشی شماره 21
آنالیز دو صحنه از کشتی آزاد و فرنگی

فیلم شماره 1-کشتی آزاد
قرمز به یک خم آبی حمله میکند که با خیمه آبی مواجه میشود ،آبی پس از توقف حرکت  رو به جلوی قرمز، با گرفتن پنجه پای او و فشار دست چپ به سرو گردن حریف باعث میشود مستقیما قرمز را از سرپا بخطر ببرد و 4 امتیاز کسب کند.
فیلم شماره 2 –کشتی فرنگی
مدافع(قرمز) در خاک با دفاع منطقی و چرخش های مناسب و جهشی که به سمت مخالف انجام میدهد باعث میشود که مهاجم در اجرای فن بارانداز خود ناموفق بشود و همزمان با باز شدن دستهای آبی  موفق به خاک کردن او میشود و 1 امتیاز کسب میکند.
پی نوشت:در آنالیزی که توسط اقای آنتونیو سیلوستری رئیس کمیته داوران اتحادیه جهانی و ابراهیم جی جی اغلو مسئول آموزش اتحادیه جهانی بر روی این دو صحنه در کلینیک  قبل از مسابقات المپیک صورت گرفت ،با انالیزهای فوق هم نظر و آنها را تایید کردند.









برچسب ها :