در نشست خبری رئیس هیئت کشتی کردستان مطرح شد:

پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۰ 14:19
خیرآبادی: کشتی کردستان حمایت می خواهد
نشست خبری رئیس هیئت کشتی استان کردستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، جمشید خیرآبادی رئیس هیئت کشتی استان کردستان در جمع خبرنگاران این استان اظهار داشت: به عنوان نمونه شرکت‌های پتروشیمی در نقاط مختلف کشور از تیم‌های مختلف ورزشی حمایت می‌کنند اما پتروشیمی کردستان یک ریال هم به ورزش استان کمک نکرده است.
وی تاکید کرد: این درحالی است که چهار درصد درآمدهای واحدهای تولیدی باید در همان استان هزینه شود اما شاهد اجرای این قانون هم نیستیم.
مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی  اظهار داشت: تا زمانی که در استان کردستان مسوولین و صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی به کمک ورزش نیایند شاهد اتفاق خاصی در این حوزه نخواهیم بود.
وی افزود: نهایت هزینه‌ای که در مسابقات لیگ کشور کردیم زیر یک میلیارد تومان بوده و مربیان همه به صورت رایگان فعالیت کردند و برای ورزشکاران هم هزینه ناچیز و فقط نوعی دلگرمی پرداخت شده است.
خیرآبادی تاکید کرد: هیچ حقوق و پاداشی برای مربیگیری تیم ناشنوایان دریافت نکردم و تنها از موفقیت آنها خوشحال می‌شوم.
وی با اشاره به فعالیت‌های هیات کشتی کردستان گفت: ۱۰ نفر از کشتی گیران جوان و نوجوان و پنج نفر از مربیان کردستانی را به اردوی تیم ملی فرستاده‌ایم و کشتی گیران دعوتی نبوده‌اند و خود ما آنها را فرستاده‌ایم.
رییس هیات کشتی کردستان با یادآوری اینکه بعد از مسوولیت او در هیات کشتی، بخش بانوان فعال شد افزود: اکنون ۴۰ نفر زیر نظر مربی که صاحب پنج مدال کشوری و بین‌المللی است در این رشته ورزشی فعالیت می‌کنند و اخیرا صاحب سالن اختصاصی هم شدند.
وی ادامه داد: با پیگیری‌های فراوان سالنی که در اختیار دو و میدانی بود اما مورد استفاده نبود را تحویل گرفته و با هزینه هیات تعمیرات لازم را انجام داده و آن را برای بانوان تجهیز کردیم.
خیرآبادی اظهار داشت: ۶۰۰ متر تشک کشتی با کمک ورزشکاران و مسوولین به تشک‌های موجود در سالن‌ها اضافه شد.
وی یادآور شد: بر روی کلاس‌های آموزشی بسیار حساس هستیم و با وجود محدودیت‌های کرونا سعی کرده‌ایم تمرینات تعطیل نشود.
رییس هیات کشتی کردستان افزود: علی رغم مشکلات و موانعی که کرونا ایجاد کرده است از فعالیت‌ها و توسعه این رشته در مقایسه با گذشته راضی هستم.
وی گفت: برگزاری مسابقات هم از اهمیت زیادی برای ما برخوردار است و با کاهش شیوع کرونا شاهد برگزاری مسابقات بیشتری خواهیم بود از جمله برای میزبانی مسابقات جوانان فرنگی و امیدهای فرنگی کشور داوطلب شده‌ایم.
خیرآبادی اضافه کرد: از مربیانی در استان برای آموزش بهره گرفته‌ایم که در سابقه فعالیت کشتی در استان کردستان بی سابقه بوده است از جمله قهرمان آسیا بوده، نویسنده کتاب ورزشی هستند و یا کشتی گیر لیگ برتر بوده‌اند.
وی با بیان اینکه ۶ مربی در رشته فرنگی به تعداد مربیان استان اضافه شده است ادامه داد: معتقدیم از مربیانی باید بهره بگیریم که آفریننده انسان‌های با اخلاق باشند.
خیرآبادی با اشاره به اینکه کشتی کردستان کمی جان گرفته اما نیاز به ۱۲ سال زمان است،  تاکید کرد: کشتی کردستان سال‌ها رو به موت بوده و اخیرا تکانی خُرده است و برای نتیجه نیاز به دورنمایی دست کم ۱۲ ساله دارد و قطعا دورنمای موفقی برای کشتی کردستان پیش بینی می‌کنم.
وی با اشاره به یکی دیگر از موفقیت‌های هیات کشتی کردستان گفت: سعی کرده‌ایم درآمدی پایدار برای هیات ایجاد کنیم و در این راستا سالنی ایجاد شده که اجاره ماهانه آن چهار میلیون تومان است.
خیرآبادی اضافه کرد: کمک دولتی به هیات ۶ میلیون تومان بوده در حالیکه هزینه برق ما به تنهایی یک میلیون تومان بوده است.
وی افزود: بعد از سفر رییس فدراسیون کشتی به استان کردستان و پیگیری‌های صورت گرفته چهار ورزشکار کردستانی استخدام شدند و هشت سالن کشتی به سالن‌های استان  اضافه شده است.


برچسب ها :