امروز و در محل فدراسیون کشتی (همراه با گزارش تصویری)

دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ 17:03
کلاس مربیگری ویژه قهرمانان کشتی برگزار شد
کلاس مربیگری ویژه قهرمانان کشتی امروز (دوشنبه) در محل فدراسیون کشتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، کلاس مربیگری ویژه قهرمانان کشتی امروز با حضور کمیل قاسمی دارنده مدال های طلا و نقره المپیک و نقره جهان در کشتی آزاد، رضا یزدانی دارنده 2 مدال طلا و 2 مدال برنز جهان در کشتی آزاد، طالب نعمت پور دارنده مدال طلای جهان و طلای بازی های آسیایی در کشتی فرنگی، مصطفی حسین خانی دارنده مدال برنز جهان در کشتی آزاد، عباس دباغی، پیمان یاراحمدی، یداله محبی، بهمن تیموری، ارشک محبی و امیرحسین مقصودی  دارندگان مدال های قهرمانی آسیا در کشتی آزاد امروز در محل فدراسیون کشتی برگزار شد.
این کلاس ویژه قهرمانان کشتی شامل کلاس های تئوری و کلاس های عملی می باشد که بخش تئوری این کلاس صبح امروز و بخش عملی نیز بعد از ظهر امروز در محل خانه کشتی شهید ابراهیم هادی  برگزار شد.

در ابتدای این کلاس کامبیز مرادی ضمن خوش آمد به قهرمانان شرکت کننده در این کلاس، هدف فدراسیون کشتی را از تشکیل کلاس های مربیگری برای قهرمانان کشتی را استفاده از دانش بالای فنی آن ها دانست و گفت: قهرمانان خودشان باید دست به دست هم بدهند و در کار فنی به کشتی کشور کمک کنند.

وی ادامه داد: با برگزاری این کلاس ها ضمن تبادل دانش فنی، نظرات قهرمانان کشتی را برای پیشبرد کار جویا خواهیم شد و معتقدیم که قهرمانان کشتی در صورت علاقه و تمایل، می توانند پس از دوران قهرمانی بعنوان مدرس و مربی به فدراسیون کشتی کمک کنند.

مرادی تصریح کرد: ما به دنبال ارتقاء دانش فنی مربیان در کشتی هستیم و اگر دانش فنی مربیان بروز نشود قطعا کشتی کشور پیشرفت نخواهد کرد و قهرمانان کشتی کشور می توانند بازوان توانمند فدراسیون در انجام این کار بزرگ باشند.

وی خاطرنشان کرد: در ورزش اخلاقیات بسیار مهم است و باید نگرش ها تغییر کند و قهرمانان کشتی نباید با تغییر مدیریت فدراسیون، از کشتی دور شوند و هدف همه باید خدمت به کشتی کشور باشد.

کمیل قاسمی در این کلاس گفت: یک کشتی گیر از زمانی که وارد کشتی می شود تا زمانی که به تیم های ملی راه پیدا می کند مانند این است که مدارج تحصیلی را طی می کند و در واقع تیم های ملی برای کشتی گیران مانند دانشگاه است.

وی ادامه داد: با توجه به سطح بالای تیم های ملی، مربیانی که در این رده نیز کار می کنند باید دارای دانش و توانایی کافی باشند، چراکه باید بتوانند در سخت ترین لحظات کشتی که کشتی گیر در رقابت با حریفان با بالا رفتن ضربان قلب قدرت تصمیم گیری اش کم می شود، بتوانند بدون داشتن کمترین استرس، بهترین تصمیم را بگیرند و به کشتی گیر خود انتقال دهند.

طالب نعمت پور نیز گفت: یک قهرمان نسبت نسبت به سایر کسانی که می خواهند مربی شوند چند پله جلوتر است و قهرمانانی که می خواهند به عرصه مربیگری ورود پیدا کنند در زمان کوتاه تری می توانند آموزش ببینند و بروز شوند.

وی تصریح کرد: قطعا یک قهرمانی که به عرصه مربیگری وارد شده است می تواند در آینده مدرس خوبی نیز برای امر مربیگری باشد.

یداله محبی نیز در این جلسه گفت: وقتی که یک قهرمانان به پایان دوره ی قهرمانی خود می رسد باید بیشتر به آن توجه شود که متأسفانه در حال حاضر اینچنین نیست.

وی ادامه داد: نباید قهرمانان خود را به حال خود رها کنیم و باید جایگاه و شأن آن ها حفظ شود، چراکه یک قهرمان در پایان دوره ی قهرمانی اش پس از سال ها زحمت و رنج و حضور در میادین مختلف، تجربه ی بسیار خوبی را اندوخته است که می تواند آن ها را به نسل های بعدی انتقال دهد.

رضا یزدانی دارنده 2 مدال طلا  و 2 مدال برنز جهان، مصطفی حسین خانی دارنده مدال برنز جهان، بهمن تیموری و ارشک محبی قهرمان آسیا برای حضور در کلاس عملی به جمع سایر نفرات اضافه شدند.

در ابتدای شروع کلاس عملی حمید سوریان حمید سوریان نایب رئیس فدراسیون کشتی، دارنده 7 مدال طلای المپیک و جهان در کشتی فرنگی و مدرس انستیتو ضمن خیرمقدم به نفرات حاضر در کلاس، برای آن ها به جهت حضور در عرصه مربیگری آرزوی موفقیت و پیروزی کرد.

در  ادامه پس از انجام نرمش، کلاس عملی با حضور حمید سوریان و عسگری محمدیان دارنده مدال های نقره المپیک و جهان در کشتی آزاد و مدرس انستیتو کشتی برگزار شد.


گالری تصاویر

برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون

پیام تبریک دکتر رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا
پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان پس از قهرمانی ایران در رقابت های کشتی فرنگی آسیا
رقابت های بین المللی کشتی آزاد نوجوانان جام عبداله موحد – بابلسر
قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات آسیایی قرقیزستان
رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا – قرقیزستان
رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا – قرقیزستان
رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا – قرقیزستان
رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا – قرقیزستان
رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا – قرقیزستان
برای حضور در رقابت های کسب سهمیه المپیک
تیم منتخب کشتی فرنگی پیش از حضور در رقابت های کسب سهمیه المپیک(گزارش تصویری)
رقابت های بین المللی کشتی آزاد نوجوانان جام عبداله موحد – بابلسر (گزارش تصویری - 3)
رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا – قرقیزستان (تکمیلی)
رقابت های بین المللی کشتی آزاد نوجوانان جام عبداله موحد – بابلسر (گزارش تصویری -2)