با حضور نماینده ولی فقیه و مسئولان ورزشی استان لرستان

دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ 08:00
از علیرضا سرلک و مرتضی قیاسی تجلیل بعمل آمد
مراسم تجلیل از علیرضا سرلک و مرتضی قیاسی دو مدال آور لرستانی تیم ملی کشتی آزاد در رقابت های قهرمانی آسیا، با حضور نماینده ولی فقیه و مسئولان ورزشی استان لرستان، دیروز (یکشنبه) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، علیرضا سرلک و مرتضی قیاسی دو مدال‌آور لرستانی تیم ملی در رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا (قزاقستان) با همراهی حشمت‌الله امان‌الهی مدیرکل ورزش و جوانان لرستان ، عبدالله عزیزپور معاون ورزش و جوانان این اداره کل و فرید بهرامی رئیس هیات کشتی استان با حضور در دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان لرستان با حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی امام جمعه خرم‌آباد و نماینده ولی‌فقیه در استان دیدار و به گفت‌و‌گو پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی در این دیدارگفت: تفرقه و اختلاف در هر جایی کوبنده است و ویژه در مسائل ورزشی اختلافات در سطوح مختلف آسیب دارد و اگر اخلاص باشد و کار برای خدا باشد می‌تواند هر مانعی را از سر راه بردارد و باید تلاش کرد تا کسانی که سکان مدیریت ورزشی را هدایت می‌کنند از کنار کسانی که دم از تفرقه و اختلاف می‌زنند عبور کنند.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از بودجه‌های ملی و متمرکز تاکید کرد: باید از ظرفیت نمایندگان مجلس برای استفاده از بودجه‌های متمرکز ملی و پیوست‌های بودجه‌ای که برای 1401 طراحی می شود استفاده نمود.

امام‌جمعه خرم‌آباد افزود: ورزش همراه با اخلاق و دین است ، خصوصا در ورزش کشتی که اساسش با اخلاق و جوانمردی است و مردم، قدرشناس ورزشکاران هستند و همانطور که می‌بینید نام مرحوم تختی و پوریای ولی همچنان بر سر زبانهاست ، قهرمانی مدتش کوتاه است و آنچه باقی می‌ماند جوانمردی و پهلوانی است و ما در وجود دو ورزشکار عزیزمان(قیاسی و سرلک) همین ویژگی‌های اخلاقی را می‌بینیم.
شاهرخی تصریح کرد: کسی نمی‌تواند منکر اهمیت ورزش در سلامت جسم و روح باشد و ما نباید بگذاریم هزینه‌ها صرف آسیب‌های اجتماعی بشود و یک مسئول هوشمند و آگاه و متخصص می‌طلبد که با توجه به توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و جذب جوانان از این آسیب‌ها پیشگیری کنند.

وی یاداور شد:وقتی پرچم ایران در مسابقات مختلف برافراشته می‌شود چقدر مردم احساس عزت و شکوه می‌کنند ، اینها همه در سایه‌ی ورزش اتفاق می‌افتد، لذا در باب مسابقات المپیک مسئولین باید توجه ویژه داشته باشند و ما نیز تلاش می‌کنیم تا در بحث تمرین قهرمانان المپیکی مشکلاتشان برطرف شود

شاهرخی با تاکید براینکه هرکسی باید خود را بدهکار ورزشکاران و قهرمانان بداند افزود: تجلیل و تقدیر از مدال‌آوران ، در حقیقت تقدیر و تجلیل از فضیلت‌هاست ، یک امر معروف است ، تقدیر از افتخار و عزت ملی است ، چرا که این گرامیداشت عزت ملی است، وقتی که قهرمان با رفتن روی سکو نام ایران و امام و شهدا و جمهوری اسلامی را با نواختن سرود ملی به گوش همگان می‌رساند و این قابل پذیرش نیست که به قهرمانان و ورزشکاران لرستانی کم‌توجهی گردد و اگر مسئولی قولی به قهرمانان لرستانی داده است به قولشان عمل کنند.

در پایان این مراسم از دو قهرمان لرستانی تیم ملی کشتی ازاد کشور تجلیل شد.

 لازم به ذکر است در مسابقات قهرمانی آسیایی در قزاقستان دو کشتی‌گیر لرستانی حضور داشتند که علیرضا سرلک با حضور  در دیدار فینال به مدال نقره این مسابقات دست یافت و مرتضی قیاسی با پیروزی بر حریف خود در مسابقه رده بندی موفق به کسب مدال برنز شد.


برچسب ها :