22 بهمن ماه سالروز شهادت ابراهیم هادی گرامی باد

چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ 14:35
شهید کشتی گیر ابراهیم هادی: از مشهور شدن مهمتر اینه که آدم بشیم
امروز 22 بهمن ماه سالروز شهادت کشتی گیر و پهلوان شهید ابراهیم هادی است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی،؛ در قطعه ۲۶ گلزار شهدای بهشت زهرا(س) یادبودی است که روی سنگ مزارش نوشته شده، شهید مفقودالاثر «ابراهیم هادی»؛ شهیدی که برای بچه‌های جنوب شرق تهران و محله خراسان و کسانی که اهل دل هستند، خیلی عزیز است البته این شهید برای جوان‌هایی که کتاب «سلام بر ابراهیم» را خواندند، حال و هوای دیگری دارد.

پهلوان بسیجی ابراهیم هادی از بنیانگذاران گروه چریکی شهید اندرزگو در جبهه گیلانغرب و ستاره ورزش کشتی کشورمان است؛ او در اول اردیبهشت سال ۱۳۳۶ در محله شهید سعیدی حوالی میدان خراسان به دنیا آمد؛ ابراهیم چهارمین فرزند خانواده بود؛ او در نوجوانی طعم تلخ یتیمی را چشید، از آنجا بود که همچون مردان بزرگ زندگی را پیش برد.

ابراهیم دوران دبستان را به مدرسه طالقانی رفت و دبیرستان را نیز در مدارس ابوریحان و کریم‌خان گذراند. او در سال ۵۵ توانست به دریافت دیپلم ادبی نائل شود. از همان سال‌های پایانی دبیرستان، مطالعات غیر درسی را نیز شروع کرد؛ حضور در هیئت جوانان وحدت اسلامی و همراهی و شاگردی استادی نظیر مرحوم علامه «محمدتقی جعفری» بسیار در رشد شخصیتی ابراهیم مؤثر بود.

این شهید مفقود، در دوران پیروزی انقلاب شجاعت‌های بسیاری از خود نشان داد؛ همزمان با تحصیل علم به کار در بازار تهران مشغول بود و پس از انقلاب در سازمان تربیت بدنی و بعد از آن به آموزش پرورش منتقل شد.

وی در زمانی جوانی اش از قهرمانان کشتی کشور محسوب می شد و نام خانه کشتی محل تمرین تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان مزین به نام این شهید والامقام و بزرگوار است.

و سرانجام ابراهیم، در والفجر مقدماتی پنج روز به همراه بچه‌های گردان کمیل و حنظله در کانال‌های فکه مقاومت کرد اما تسلیم نشد و در ۲۲ بهمن سال ۶۱ بعد از فرستادن بچه‌های باقی مانده به عقب، تنهای تنها با خدا همراه شد و دیگر کسی او را ندید.

در ادامه کلیپ صدای این شهید بزرگوار 5 روز قبل از شهادتش آمده است:






برچسب ها :