سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ 07:41
حفظ حرمت ها جزئی از منش کشتی است
باید قدر پیشکسوتان و بزرگترهای خود را بدانیم
بهرام مشتاقی گفت: یکی از منش ها و اخلاق جوانمردی در کشتی حفظ حرمت ها است.

بهرام مشتاقی پیشکسوت کشتی فرنگی و سرپرست اسبق تیم ملی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: کشتی فقط به مبارزه و برد و باخت خلاصه نمی شود و اگر اینطور بود بسیاری از رشته های مبارزه ای وجود دارد.

وی ادامه داد: کشتی و کشتی گیری در فرهنگ مردم ایران جا دارد و یک کشتی گیر را بیشتر از آنکه به مدالش بشناسند به بزرگمنشی و اخلاق می شناسند و لقب پهلوان قطعا به خاطر کشتی گیری به یک فرد داده نمی شد بلکه به خاطر دفاع از مظلوم و حفظ حرمت ها و داشتن روحیه جوانمردی بود.

مشتاقی تصریح کرد: در کشتی حفظ حرمت و احترام به بزرگترها بسیار سفارش شده و به همین منظور نیز باید جایگاه پیشکسوتان حفظ شود.
وی ادامه داد: البته فدراسیون کشتی نیز در چند وقت اخیر با دعوت از جمعی از پیشکسوتان نسبت به تجلیل و تقدیر از آن ها اقدام کرده که من این کار را بسیار می پسندم و به نظرم کار بسیار ارزشمندی است.

دارنده مدال طلای بازی های آسیایی گفت: اینکه بعد از سال ها یادی از یک پیشکسوت کشتی می شود، هم باعث ایجاد دلگرمی برای آن پیشکسوت و هم ایجاد انگیزه برای جوان ها می شود که فراموش نمی شوند.

مشتاقی در پایان تصریح کرد: افراد زیادیی از گذشته تا بحال برای کشتی کشور زحمت کشیده اند و هرکس به اندازه توانایی های خود تلاش کرده تا کمکی به کشتی کرده باشد و باید قدردان زحمات آن ها باشیم.


برچسب ها :