دیدار رئیس فدراسیون با فرمانده سپاه اردبیل

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ 16:01

سردار بابازاده: از کشتی استان حمایت می کنیم
اختصاص سالن های سپاه به کشتی

رئیس فدراسیون کشتی با سردار جلیل بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس (س) استان اردبیل دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، دبیر در این دیدار که با حضور سجاد انوشیروانی مدیرکل ورزش و جوانان و عبدالرضا اقبال رئیس هیأت کشتی استان اردبیل برگزار شد، گفت: سپاه یکی از ارگان های مهم کشور است که می تواند نقش بسیار مؤثری به کشتی داشته باشد.

وی ادامه داد: مسئولان باید کشتی را جزئی از خود بدانند چراکه کشتی ورزش ملی، سنتی، مذهبی و تاریخی ما ایرانیان است و بیشترین افتخارات ما در المپیک ها و میادین جهانی توسط کشتی گیران بدست آمده است.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: سپاه امکانات خوبی را در شهرها دارد و می تواند این امکانات را برای حمایت از کشتی کشور به کار بگیرد.

دییر گفت: به نظر نمی‌رسد با کمک وزارت و یا فدراسیون، این رشته ورزشی بتواند از بحرانی که در آن گرفتار شده، نجات پیدا کند که در این باب شایسته است با برنامه‌ریزی بلند مدت به فکر احیای کشتی و رغبت جوانان به آن باشیم.

دبیر افزود: تنها رشته‌ای که در بین رشته‌های ورزشی از مؤلفه بومی، ملی و مذهبی برخوردار است، کشتی است چرا که بسیاری از رشته‌های ورزشی نظیر بسکتبال، جودو و تکواندو ریشه در سایر کشورها دارد در حالی که زادگاه کشتی و پهلوانان بزرگ آن ایران است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما باید برای توانمندی این رشته ورزشی به شکل بسیجی‌وار و انقلابی وارد میدان شویم چرا که وعده‌ها روی کاغذ اجرایی و عملیاتی نمی‌شود و بهتر است از ظرفیت همه نهادها به ویژه سپاه و بسیج در ارتقا جایگاه کشتی بهره بگیریم.

دبیر بیان کرد: در کنار توانمندی سپاه برای ساخت تجهیزات نظامی، بهتر است در عرصه ورزشی به ویژه کشتی سرمایه‌گذاری این مجموعه را شاهد باشیم تا با یک حرکت رو به جلو و اقدامات مناسب بتوانیم به اهداف و برنامه‌های مطلوب دست پیدا کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: ما آمادگی داریم در حد وسع و توان از طریق فدراسیون برای تجهیز سالن‌های سپاه و بسیج بهره گرفته و به نوعی این مجموعه‌ها را برای فعالیت‌های ورزش کشتی مهیا کنیم.

دبیر برنامه‌ریزی بلند مدت فدراسیون کشتی را در هشت سال آینده افزایش علاقمندان کشتی از 40 هزار نفر به بیش از 800 هزار نفر را در کشور اعلام کرد و گفت: باید از طرق مختلف و از ظرفیت فضای مجازی و سایر رسانه‌ها و حتی ساخت سریال‌های تلویزیونی در این زمینه استفاده کنیم تا خانواده‌ها راغب باشند فرزندانشان را به سمت این رشته بومی و سنتی سوق دهند.

انوشیروانی در این نشست گفت: با پشتیبانی فدراسیون کشتی تلاش می کنیم تاکشتی اردبیل را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

وی ادامه داد: کشتی اردبیل در دهه های گذشته روزهای طلایی وبه یاد ماندنی را سپری کرده وتلاش براین است تا با یک برنامه ریزی وتدارک زیرساخت ها بتوانیم به آن روزهای افتخار آفرین برسیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ارتباط سپاه استان با ورزش وجوانان را صمیمی وبرخواسته از عمق جان توصیف کرد وگفت:ما از سالن های صالحین و9دی ماه سپاه در مناطق مختلف بویژه محروم استان استفاده می کنیم.

انوشیروانی تصریح کرد: رویکرد ورزش وجوانان استان اردبیل استفاده از ظرفیت تمام دستگاهها در جهت توسعه ورزش بویژه کشتی است که با هماهنگی فدراسیون وهیات کشتی استان برنامه های عملیاتی درتقویت این رشته محبوب حال انجام است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل نیز با قدردانی از تلاش مجموعه ورزش و جوانان و هیئت کشتی استان در ارتقا سلامت جسمی و روحی جوانان گفت: ما با یک همت جمعی می‌توانیم برای جوانان ارزشمند این خطه فضای با نشاط ورزشی را فراهم کنیم.

سردار بابازاده با گرامیداشت فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: جوانان ما در مقطعی با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل افتخارآفرینی کرده و بعد از پایان جنگ نیز با حضور در میادین ورزشی و افتخارآفرینی در این عرصه پرچم جمهوری اسلامی ایران را در میادین جهانی و بین‌المللی به اهتزاز درآوردند.

وی خاطر نشان کرد: ما میراث‌دار مردان مخلص و خدایی هستیم که در همه عرصه‌ها چه در دوران جنگ و چه در شرایط کنونی با روحیه انقلابی و خدمت صادقانه در عرصه‌های مختلف حضور داشته که در این بین تلاش و مجاهدت ورزشکاران ما به ویژه پیشکسوتان رشته‌های مختلف ورزشی ستودنی است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل ضرورت دور نگه داشتن فضای ورزش را از دخالت‌های سیاسی یادآور شد و اضافه کرد: ما در این عرصه به افراد با تجربه و پرتحرک نیازمندیم تا فضای ورزش که فضای روان‌درمانی است به خوبی اصلاح و مورد توجه قرار گیرد.

سردار بابازاده بیان کرد: در استان اردبیل به تعداد 74 حوزه مقاومت، 74 سالن ورزشی به نام صالحین احداث کردیم که متراژ آنها 420 متر مربع است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: به ازای هر ناحیه سپاه نیز یک سالن 9 دی به متراژ یک‌هزار و 200 متر احداث شده که ما این مجموعه‌ها را با استحکام و تجهیزات مناسب آماده راه‌اندازی کردیم تا جوانان و ورزشکاران از این فضا و سالن‌ها استفاده کنند.

بابازاده ضمن اعلام حمایت از کشتی استان به رئیس فدراسیون کشتی قول مساعد داد تا این سالن‌های ورزشی را در اختیار رشته کشتی قرار داده تا جوانان و نوجوانان از این فضا استفاده کرده و به تربیت و تعالی روحی و جسمی خود همت کنند.

فرمانده سپاه استان با بیان اینکه در کنار ارتقا سلامت جسمی و روحی ضرورت دارد مجموعه سپاه به کمک هموطنان در بخش معیشتی بشتابد، اظهار کرد: در این ایام کرونایی سپاه در کنار اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و پایش 98 درصدی مردم استان سعی کرده با توزیع مایحتاج ضروری مردم کمک‌های واقعی را از نیازمندان انجام دهد.


گالری تصاویر

برچسب ها :