دیدار رئیس فدراسیون با نماینده ولی فقیه در کردستان

سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ 14:40
پورذهبی: حمایت کامل خود را از کشتی اعلام می کنم
هیأت کشتی برنامه های خود را به ما ارائه دهد
علیرضا دبیر به همراه جولایی مدیرکل ورزش و جوانان، خیرآبادی رئیس هیأت کشتی استان کردستان و محمدجواد یزدانی نیا نایب رئیس سازمان لیگ با حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان و مدیریت مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، جولایی در این دیدار گفت: بعد از ۲۰ سال تیمی از کردستان با نام صبانور در لیگ برتر کشتی فرنگی شرکت کرد، کردستان از دیرباز دارای استعدادهای درخشان در کشتی آزاد و فرنگی می باشد و انشالله با مساعدت آقای دبیر شاهد برگزاری مسابقات جهانی و بین المللی در کردستان باشیم.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: آقایان جولایی و خیرآبادی در تلاش هستند تا کشتی کردستان به جایگاه اصلی خود باز گردد.
وی ادامه داد: تعداد کشتی گیران نسبت به گذشته کمتر شده است، این درحالی است که این رشته جزء هویت ملی و تاریخ ما محسوب می شود و باید قدر این ورزش را بدانیم.

دبیر با اشاره به اینکه برای پیشرفت کشتی در کشور به حمایت علما نیاز داریم گفت: کردستان باید در سال میزبان چند رقابت داخلی و بین الملی باشد و اگر مسابقات بیشتر باشد و سالن های بیشتری در کردستان برای ورزش داشته باشیم آمار آسیب ها ی اجتماعی کمتر می شود و آمار جرم هم پایین می آید.

خیرآبادی نیز گفت: حدود ۲۰ سال در ایران و خارج از آن مربیگری کردم و با فدراسیون های زیادی کار کردم ولی باور کنید جناب دبیر در این ۱۷ ماه که آمدند با این سفرهای استانی کارهای ماندگاری انجام دادند و همچنین آقای جولایی در این هشت سال خدمات ماندگاری برای کردستان کردند و مردم کردستان مخصوصا سنندج علاقه زیادی به کشتی دارند.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی نیز با اشاره به اینکه فردی ورزشی است و قهرمانان کشتی را به خوبی می شناسد گفت: شناخت خوبی از ورزش و قهرمانان آن دارم و کشتی بعنوان ورزش ملی و پرافتخار ما محسوب می شود و حمایت کامل خود را از این رشته در کردستان بعمل خواهم آورد.
وی ادامه داد: هیأت کشتی برنامه های خود را به ما ارائه دهد و آقای خیرآبادی در تایمی که سالن های تمرین فعال هستند به بنده اطلاع دهند تا از نزدیک شاهد فعالیت کشتی گیران باشم.


برچسب ها :