در پنجمین سمینار هیأت های کشتی مطرح شد؛

سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ 09:43
دبیر: رئیس هیأت نباید پشت میز نشین باشد
یکی از علت های کم شدن کشتی گیران عدم وقت گذاری بعضی هیأت ها است
رئیس فدراسیون کشتی در پنجمین سمینار هیأت های کشتی استان های سراسر کشور که صبح امروز (سه شنبه) در محل هتل المپیک مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد نکاتی را برای حاضرین مطرح کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، دبیر در این سمینار با تأکید بر اینکه مهمترین مشکل حال حاضر کشتی کشور، کم شدن جمعیت آن است تصریح کرد: یکی از علت های مهم این اتفاق ناخوشایند این است که برخی از مسئولین هیأت های کشتی برای کشتی استان کم وقت می گذارند.

وی ادامه داد: یک رئیس هیأت باید به هیأت های شهرستان های تابعه نیز سرکشی کند و در جریان مشکلات و دغدغه ی تمامی کشتی گیران، مربیان و جامعه کشتی قرار بگیرد، ضمن اینکه از روند کارهای مسئول هیأت آن شهر نیز بررسی کاملی داشته باشد.

رئیس فدراسیون کشتی اظهار داشت: علاوه بر رؤسای هیأت های کشتی استان، رؤسای هیأت کشتی شهرستان ها نیز باید به کشتی گیران و مربیان خود سرکشی کنند و مشکلات آن ها را حل کنند.

وی ادامه داد: چه رئیس هیأت کشتی استان و چه رئیس هیأت کشتی شهرستان نباید فقط به فکر رایزنی با مدیرکل ورزش و جوانان باشند و باید با تمامی مسئولان استانی و شهرستانی جلسات مستمر برگزار کنند و از آن ها بخواهند که هرچه در توان دارند به کشتی کمک کنند.

دبیر در صحبت های دلسوزانه ای با رئیس هیأت های کشتی گفت: رئیس بودن فقط پشت میز نشینی نیست و یک مسئول هیأت باید یک مدیر عملیاتی باشند و دوستان بیشتر برای کشتی استان خود وقت بگذارند تا بتوانند آورده ای برای کشتی داشته باشند.

وی ادامه داد: چندین سفر استانی داشته ام و در جریان حضورم جلساتی مختلفی را با مسئولین ارشد برای حل مشکلات کشتی استان انجام داده ام. وقتی در استان ها حضور پیدا می کنم تازه می فهمم که در آنجا چه می گذرد، شما نیز باید همین کار را انجام دهید و گزارش کار خود را برای فدراسیون ارسال کنید چراکه در ارزیابی عملکرد شما تأثیر مستقیم خواهد داشت.

رئیس فدراسیون کشتی با نارضایتی از بعضی از هیأت های کشتی گفت: ما تفاهم نامه ای را با آموزش و پرورش در جهت پیشرفت و ارتقاء کشتی در مدارس به امضاء رسانده ایم اما این توافق نامه در بعضی از استان ها به امضاء نرسیده و حتی بین هیأت کشتی با اداره آموزش و پرورش شهرستان ها نیز منعقد نشده است که این وظیفه رئیس هیأت کشتی است که آن را دنبال کند.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد که من در همه ی استان ها بیایم و کارها را حل کنم که کار پیش نمی رود، کشتی نیاز به یک همدلی دارد و با یک نفر نمی توان چرخ کشتی کشور را چرخاند و همه باید در این کار مشارکت داشته باشند.

دبیر با بیان اینکه کار کردن در کشتی باید برای رضای خدا و با عشق باشد گفت: یک رئیس هیأت نیز باید مانند یک مربی عاشق کار خود باشد، تا بتواند به موفقیت دست پیدا کند و اگر تلاش انجام شود می توان آمار کشتی گیران را بالا برد و اگر کمیت بالا برود حتما کیفیت نیز به صورت خودکار در یک بازه زمانی بالا خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه مسئولان آموزش استان ها با انستیتو کشتی به صورت مستقیم در تماس باشند گفت: به امید خدا بعد از جمع شدن شیوع ویروس کرونا، بلافاصه مدرسان ما در کشتی آزاد و فرنگی به استان ها می آیند، چراکه با اینکار مشارکت مربیان بسیار بالا می رود تا اینکه از آن ها بخواهیم در تهران حضور پیدا کنند.

رئیس فدراسیون کشتی اظهار داشت: توافقاتی را با مسئولان رسانه ملی داشته ایم و طبق آن 6 استان کشور صاحب برنامه ی کشتی به صورت هفتگی در سیمای استانی خود شده اند. در نظر داریم که این هفته نیز برنامه کشتی را از سیمای قم راه اندازی کنیم و باید کشتی در سیمای استان ها بیاید و نمی شود که مردم کشتی را فقط از شبکه های سه و ورزش که سراسری هستند دنبال کنند.

وی ادامه داد: رئیس هیأت کشتی استان باید با مسئولان صدا و سیمای استان ارتباط بگیرد و به دنبال راه اندازی برنامه ی کشتی در استان خود باشد و قطعا اگر پیگیر باشد این کار عملی خواهد شد.

دبیر گفت: با جلسات با مسئولین استانی می توانید خیلی از مشکلات قهرمانان و مربیان خود را حل کنید و اگر جایی هم به نتیجه نرسیدید بنده در فدراسیون کشتی آماده هستم تا برای حل آن مسئله ورود کنم

وی گفت: یکی از برنامه های فدراسیون کشتی بازسازی خانه های کشتی بود تا کشتی کشور در 20 تا 30 سال آینده از این بابت دغدغه ای نداشته باشد، هیأت های کشتی نیز باید به تبع فدراسیون نسبت به بازسازی و مرمت زیرساخت های خود اقدام کنند و به دنبال این باشند تا خانه های کشتی استان و شهرستان ها را با ارتباطی که به مسئولین می گیرند بازسازی کنند.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: جدول شاخص های امتیاز عملکرد هیأت های کشتی در بخش آیین نامه های سایت فدراسیون در دسترس هیأت ها است، دوستان بروند ببیند و بررسی کنند و بر اساس آن برنامه ریزی های خود را انجام دهند و این برای ما قابل قبول نیست که رئیس هیأت نمی داند در استانش چه خبر است.

وی با اشاره به تغییرات اساسی در سایت فدراسیون کشتی گفت: رویه ما این است که در بخش اخبار استان ها، خبرهای مهم استانی را پوشش دهیم، برخی از استان ها فعالیت های خود را برای ما ارسال می کنند اما خیلی ها نیز این کار را نمی کنند، به احتمال فراوان کاری در استان ها انجام نمی شود که آن را روی سایت قرار دهیم و دوستان از این به بعد به خاطر دیده نشدن کشتی استانشان گله ای نداشته باشند.

دبیر در پایان خاطرنشان کرد: به کار تیمی اعتقاد راسخ دارم و اگر تمامی عناصر تأثیرگذار در کشتی فعال نشوند، چرخ کشتی به خوبی نخواهد چرخید، پس دوستان بدانند که باید کار کنند، وقت بگذارند تا کشتی رو به جلو حرکت کند و امیدوارم که با لطف خدا به این هدف برسیم.


برچسب ها :