در جلسه نماینده مردم لرستان با رئیس فدراسیون کشتی مطرح شد

یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ 15:04
ابراهیمی: کشتی جزئی از تاریخ و فرهنگ لرستان است
دبیر: لرستان ظرفیت و استعداد بسیاری برای پیشرفت در کشتی دارد
جلسه نماینده مردم لرستان و رئیس هیأت کشتی این استان ظهر امروز (یکشنبه) با رئیس فدراسیون کشتی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در این جلسه که با حضور دکتر یحیی ابراهیمی نماینده مردم سلسله و دلفان و رئیس مجمع نمایندگان  استان لرستان، سید جلال عسگری دبیر فدراسیون، غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، طالب نعمت پور قهرمان کشتی فرنگی جهان، فرید بهرامی رئیس هیأت کشتی استان و جمعی از مسئولین این هیأت برگزار شد در مورد چگونگی پیشرفت کشتی در استان لرستان بحث و تبادل نظر شد.

در ابتدای این جلسه بهرامی رئیس هیأت با اشاره به اینکه کشتی لرستان نیازمند کمک های اعتباری و تجهیزاتی است تصریح کرد: لرستان از لحاظ نیروی انسانی و استعداد غنی است اما از نظر امکانات و بودجه بسیار ضعیف است که از رئیس فدراسیون و دکتر ابراهیمی می خواهم با رایزنی هایی که با وزارت ورزش و جوانان و اداره کل ورزش و جوانان استان انجام می دهند، در جهت حمایت مادی و تجهیزاتی از کشتی استان گام بردارند.
وی ادامه داد: از زمانی که در رأس هیأت حضور پیدا کردم به دنبال یک اجماع در کشتی استان بودم و قصدم این است که دو دستگی ها از بین برود تا موانع پیشرفت کشتی استان برطرف گردد و اگر این طور شود تا چند سال آینده قهرمانان خوبی را از این استان خواهیم دید.
در ادامه غلامرضا محمدی گفت: از حضور نماینده استان در این جلسه تشکر می کنم، اگر قرار باشد کشتی استان رشد و پیشرفتی داشته باشد و در آن اتفاقی بیافتد قطعا در همین دوره باید باشد چراکه با حضور آقای دبیر در رأس فدراسیون کشتی و حمایت های همه جانبه ی ایشان و پتانسیل فنی موجود شرایط کار به وجود می آید و از نمایندگان استان می خواهم با رایزنی با سایر مسئولان از جمله استاندار در جهت کمک به کشتی گام بردارند و قطعا اگر همه یکدل شوند، کشتی لرستان به روزهای خوب گذشته خود باز خواهد گشت.
هادی عامل گزارشگر و خبرنگار کشتی که بعنوان مهمان در این جلسه حضور داشت نیز گفت: 35 سال در کار گزارشگری هستم و بارها در استان لرستان و شهر خرم آباد حضور داشتم. به شخصه معتقدم که این خطه از کشورمان دارای استعدادهای ناب و جوانان شایسته ای است که با همه ی وجود در مسابقات حاضر می شوند و جسارت و شجاعت خاصی از خود نشان می دهند.
وی ادامه داد: کشتی گیران لرستانی همیشه بیشتر از آنچه داشتند در میدان مبارزه گذاشته اند و امیدوارم در این دوره که یک قهرمان المپیک در رأس کشتی کشور حضور دارد، به استان ها و شهرها سرکشی کند و اگر شهرستان ها فعال شوند کل کشتی کشور فعال خواهند شد.
رئیس فدارسیون کشتی در این جلسه گفت: شاهد افت جمعیت کشتی گیران در تمام کشور هستیم، چراکه اگر به گذشته نگاه کنیم کشتی جامعه ای میلیونی داشت اما در حال حاضر 40 هزار نفر در کشتی فعالیت رسمی دارند و از این تعداد 2 تا 3 هزار نفر در مسابقات حضور پیدا می کنند.
وی ادامه داد: اگر این روند کاهشی ادامه داشته باشد در چند سال آینده شاهد آن خواهیم بود که کشتی افت بسیار محسوسی از نظر قهرمانی و مدال آوری کند و آن وقت کاری از دستمان دیگر برنمی آید.
رئیس فدراسیون کشتی در مورد کشتی لرستان گفت: کشتی لرستان قهرمانان بسیار بزرگی را به خود دیده است که غلامرضا محمدی و طالب نعمت پور از قهرمانانی هستند که در این جمع نیز حضور دارند، این منطقه از کشور دارای استعدادهای فراوانی است و ظرفیت بسیاری برای پیشرفت در کشتی دارد که باید تمامی مسئولان پای کار بیایند، تا شاهد اتفاقات خوبی باشیم.
وی افزود: از سوی دیگر خارج از بحث قهرمانی کشتی، این رشته می تواند کمک زیادی برای پرکردن اوقات فراغت جوانان و همچنین سلامتی آن ها بکند و آن ها را از آسیب های اجتماعی همانند اعتیاد و فساد دور کند.
دبیر تأکید کرد: هرگونه کمک فنی و آموزشی از فدراسیون درخواست کنید انجام خواهیم داد و خود آقای محمدی نیز که اهل لرستان هستند می توانند کمک کنند و اگر لازم باشد حتی خود من نیز حاضرم برای اینکار به لرستان بیایم.
در ادامه دکتر یحیی ابراهیمی نماینده مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ابتدا از تمامی حاضران در این جلسه که افتخارات کشتی ایران هستند تشکر و قدردانی می کنم، کشتی ایران از قدیم در جهان حرفی برای گفتن داشته و من خود نیز در نوجوانی در وزن 28 کیلوگرم کشتی می گرفتم.
وی گفت: در استان لرستان 2 فاکتور عامل تولید ثروت است یکی منابع انسانی و یکی منابع طبیعی که هردوی آن را ما داریم اما متأسفانه به دلیل تخصیص نیافتن اعتبارات لازم از توسعه عقب افتادیم.
ابراهیمی تصریح کرد: با اینکه جوان های خوب و با استعدادی از لحاظ بدنی و جسمانی داریم اما پیشرفتی نداشتیم و باید بگویم هیچ قومی تغییر نمی کند تا خودش نخواهد. در دوره های گذشته تلاش نکردیم تا بودجه بندی و اعتبارات استان را ارتقاء دهیم و در حال حاضر با این مشکلات روبرو هستیم.
وی اظهار داشت: ما استعدادهای خدادادی در حوزه های مختلف علی الخصوص ورزش داریم و می توانیم در این حوزه حرف های زادی برای گفتن داشته باشیم کما اینکه قهرمانان خوبی نیز در استان داریم.
فوق تخصص جراحی قلب با بیان اینکه ورزش برای جامعه بسیار مفید و کارا است گفت: اول اینکه اوقات فراغت را می توانیم با ورزش کردن سپری کنیم و قوای جسمانی خود را بیشتر کنیم و خود ورزش کردن باعث نشاط اجتماعی می شود و بر روح و روان فرد اثرات مثبتی می گذارد ضمن اینکه در شرایطی که کشور با ویروس کرونا مواجه است، یک بدن قوی بهتر می تواند مقابل این ویروس مقاومت کند و در واقع ورزش را می توان یک سرمایه گذاری مثبت در یک جامعه دید.
وی ادامه داد: قطعا اگر جوانان ما به ورزش روی آورند در مقابل ناملایمات بیشتر مقاومت می کنند و سطح سلامت آن ها بالا می رود و کمتر به مسائل حاشیه ای از قبیل اعتیاد و فساد کشیده می شوند.
ابراهیمی در مورد کمک به کشتی لرستان گفت: اولا من نماینده تمام مردم ایران هستم و سعی خواهم کرد که نگاه کلی داشته باشم و از همکارانم در مجلس می خواهم که به وزیر ورزش برای تخصیص اعتبارات بیشتر کمک کنند. همچنین می خواهم که اختیارات بیشتری را به هیأت های ورزشی بدهند تا آن ها نیز بتوانند با حمایت بیشتری به کار خود ادامه دهند و زیرمجموعه های خود را هدایت کنند.
نماینده مردم لرستان با بیان اینکه کشتی دارای سبقه تاریخی در استان لرستان است تصریح کرد: از منظر اسلام نیز کشتی یکی از ورزش های توصیه شده است و از نظر علم پزشکی نیز کشتی ورزشی است که تمامی عضلات را درگیر می کند و موجوب آمادگی جسمانی بالایی می شود. این رشته آمیخته با فرهنگ مردم لرستان است و هر کمکی که بتوانم برای پیشرفت آن خواهم کرد.
وی با بیان اینکه از صدا و سیما نیز می خواهیم که به قهرمانان این رشته و جایگاه ورزش اهمیت بیشتری بدهد گفت: ما برای جوانان این کشور کم کار کردیم و باید در عمل به فکر آن ها از جمله شغل، ازدواج، مسکن و تفریحات سالم باشیم.
ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: برای پیشرفت کار باید دارای برنامه ریزی کوتاه مدت و بلندمدت باشیم و مدیر مربوطه باید خود به شخصه به زیرمجموعه اجرایی خود سرکشی کند و نقاط ضعف و قوت را پیدا کند و برای آن راهکار بدهد.



گالری تصاویر

برچسب ها :