در دیدار رئیس فدراسیون کشتی با استاندار سیستان و بلوچستان مطرح شد

پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹ 22:34
موهبتی: با تمام توان بدنبال فراهم نمودن زیرساخت های حوزه ورزش هستیم
دبیر: ظهور استعدادها زمانی اتفاق می افتد که امکانات مورد نیاز فراهم شود
علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در ادامه سفر خود به استان سیستان و بلوچستان با مهندس احمدعلی موهبتی استاندار دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی در این دیدار که دفتر استاندار و با حضور علی زینی وند معاون سیاسی، اجتماعی استاندار، حمیدرضا رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش، احمد کرد زابلی مدیرکل ورزش و جوانان و نبی دهمرده رئیس هیأت کشتی استان سیستان و بلوچستان  برگزار شد، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی گفت: هر ورزشی خاستگاهی دارد و کشتی ورزشی است که خاستگاه آن به سرزمین مقدس ایران برمی گردد و رونق و توسعه این ورزش نیازمند توجه و دقت نظر همه مسئولین بویژه مسئولین استانی و منطقه ای در مقیاس قطب  بندی کشوری است.

وی با اشاره به وجود استعدادهای خوب ورزشی در عرصه کشتی در سیستان و بلوچستان، خواستار شناسایی، هدایت و تربیت این ورزشکاران در استان و معرفی آنان در سطح ملی شد.

رئیس فدراسیون کشتی با تاکید بر ضرورت حمایت از ورزش کشتی، بیان داشت: زمینه سازی برای ظهور و بروز استعدادها زمانی اتفاق می‌افتد که تمهید مقدمات بویژه تامین فضاها و امکانات مورد نیاز صورت گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز با ابراز خرسندی از نگاه مسئولین فدراسیون‌های ورزشی به شرایط و وضعیت ورزش استان و دلسوزی آنان در مسیر رشد و ارتقا رشته‌های ورزشی، بیان داشت: روح سالم در گرو داشتن جسم سالم است و اعتقاد داریم ورزش و حضور در میادین جهانی به نوعی معرفی هویت یک ملت است.

وی افزود :با تمام توان بدنبال فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم در حوزه های مختلف بویژه بخش ورزش و تربیت بدنی هستیم و باید بدنبال آموزش رشته های ورزشی در سنین کودکی برای افراد جامعه باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هم در این نشست خاطرنشان کرد: زیربنای فعالیت‌های ورزشی می‌تواند از کانال آموزش و پرورش شکل گیرد و ورزش و پرداختن به موضوع تربیت بدنی عاملی موثر در کاهش آسیب های اجتماعی می باشد.

رخشانی با اشاره به آمار دانش آموزی استان که ۸۱۷ هزار نفر می باشد بیان داشت :این جمعیت آماری می‌تواند ظرفیت خوبی برای توسعه و رشد تربیت بدنی و ارتقاء رشته‌های ورزشی گوناگون باشد و می‌توانیم با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی بدنبال تحقق این مهم باشیم.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه کشوری همکاری های مشترک بین وزارت آموزش و پرورش و فدراسیون کشتی با هدف توجه و پرداختن به ورزش اصیل کشتی و کشف، شناسایی و هدایت استعدادهای دانش آموزان ورزشکار خبر داد.


گالری تصاویر

برچسب ها :