حضور رئیس فدراسیون کشتی صربستان در فدراسیون کشتی

سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ 12:19
ترایکوویچ: خوشحالم در مرکز یکی از ابرقدرت‌های کشتی جهان هستم
دبیر: کشتی پرافتخارترین ورزش ایران و ورزش ملی ما محسوب می شود
رئیس فدراسیون کشتی صربستان و جمعی از مسئولان این فدراسیون صبح امروز در محل فدراسیون کشتی حضور یافتند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، زلیکو ترایکوویچ رئیس فدراسیون کشتی صربستان در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با فدراسیون کشتی ایران اظهار داشت: خوشحالم اینجا در مرکز یک ابرقدرت کشتی جهان یعنی ایران حضور دارم.

وی ادامه داد: ایده تفاهم‌نامه همکاری از سوی آقای دبیر مطرح شد. این شانس بزرگ و چشم‌انداز بزرگی است که فدراسیون ما از فدراسیون ایران خیلی چیزها یاد بگیرد چون در ابتدای مسیری هستیم که ایران خیلی وقت است در آن قرار گرفته است.

رئیس فدراسیون کشتی صربستان تصریح کرد: در زمینه همکاری‌های بین‌المللی با یکدیگر همکاری خواهیم کرد از جمله حمایت از کاندیداهای یکدیگر در مجامع ورزشی، عشق و علاقه همه ما یکی است و آن کشتی است.

وی ادامه داد: از سال ٢٠٠۶ رییس فدراسیون کشتی صربستان هستم، در ابتدای راه شرایط خوب نبود اما یک سرمایه‌گذاری خوبی را روی جوانان انجام دادیم که باعث شد در تمام رده‌ها نتایج خوبی کسب کنیم. از سال ٢٠١٣ شرایط بطور کامل تغییر کرده و به صورت چشمگیری هم شناخته شدیم و هم حمایت شدیم و در سطح اول ورزش صربستان قرار گرفتیم. به این پیشرفت افتخار می‌کنم. ورزشکاران ما شرایط خوبی دارند و در شرایط یکسانی با رقبای جهانی هستند. سرمایه‌گذاری در ورزش هرگز نمی‌تواند کار اشتباهی باشد.

ترایکوویچ اظهار داشت: می‌توانیم از لیگ ایران الگوبرداری کنیم و اطلاعات جدیدی را دریافت کنیم و برای سازماندهی مسابقات جهانی استفاده کنیم. می‌توانیم از طریق تلویزیون مسابقات تمام کشورهای دنیا را دنبال کنیم. از نظر مالی قدرت‌های فوتبال دنیا بهترین امکانات پزشکی را در اختیار دارند اما باز هم نفراتی به کرونا مبتلا می‌شوند باید با این ویروس مقابله کنیم و با تمهیدات لازم مسابقات را برگزار کنیم. پیروزی تنها می‌تواند برگزاری مسابقات جهانی در صربستان باشد.

وی گفت: در بازید از خانه کشتی تحت تأثیر قرار گرفتم عشق و انگیزه فراوانی را اینجا دیدم به همراه سنت و عقبه بزرگی از افتخارات ورزشی، خیلی از مراکز بزرگ ورزش را دیده‌ام اما اینکه تا این حد به جزئیات دقت شده باشد را ندیدم شاید بعضی جاها وسایل زیباتری وجود داشته باشد، اما مجموعه‌ های ورزشی باید انگیزه در آن دخیل باشد و تاکنون چنین چیزی را ندیده بودم.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی نیز ضمن خیرمقدم به رئیس فدارسیون کشتی صربستان و هیأت همراه افزود: کشتی در ایران بعنوان ورزش ملی و پرافتخارترین رشته ورزشی میادین بین المللی از جمله بازی های المپیک و رقابت های جهانی شناخته می شود.

وی ادامه داد: همکاری دوجانبه با سایر کشورهای ورزشی و استفاده از امکانات و دانش روز دنیا می تواند به رشد و گسترش کشتی در جهان کمک کند و ما بعنوان یکی از کشورهای مطرح جهان در کشتی، آماده ایم که در صورت تمایل با سایر کشورها نیز همکاری مشترک داشته باشیم.
رئیس فدراسیون کشتی در پایان خاطرنشان کرد: باید به سمت علمی شدن ورزش پیش برویم و این کار جز به اشتراک گذاشتن اطلاعات ورزشی و استفاده از علم روز دنیا میسر نیست و فدراسیون کشتی ایران به دنبال تعامل با کشتی جهان و اتحادیه جهانی کشتی در این مورد است.  


برچسب ها :