یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ 11:52
به دنبال یک تحول بزرگ در داوری کشور هستم
داوری ایران در دنیا باید بهتر شناخته شود
محمد مصلایی پور گفت: به دنبال یک تحول بزرگ در داوری کشتی کشور هستم و امیدوارم در این مدتی که در کمیسیون داوری حضور دارم بتوانم با همکاری تمامی داوران به این مهم دست یابیم.

محمد مصلایی پور سرپرست کمیسیون داوران و داور المپیکی کشورمان در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: در وهله اول باید از فدراسیون کشتی تشکر داشته باشم به جهت اطمینانی که به من داشتند و انتخابی که انجام شد و امیدوارم این حرکت نقطه عطفی برای جوانگرایی در بدنه کشتی کشور خصوصا داوری باشد.

وی ادامه داد: در وهله دوم باید از زحمات جناب آقای حاج ناصر فروتن مسئول سابق کمیسیون داوران و همچنین سایر داوران عزیزی که از ابتدا تا کنون این سمت را بر عهده داشتند تشکر و قدردانی کنم و امیدوارم که نماینده شایسته ای برای داوری کشورمان در این پست باشم.

مصلایی پور در مورد برنامه های آتی کمیسیون داوری تصریح کرد: اولین برنامه ما جلسه با اعضای کمیسیون داوری است و پس از آن برنامه ها را از طریق سایت اعلام می کنیم.

وی ادامه داد: اما برنامه های کلی ما این است که در داوری کشور تحول بزرگی ایجاد کنیم، همانطور که می دانید داوری ما هنوز جا برای کار کردن زیاد دارد و ما در خیلی از زمینه ها از داوری دنیا عقب هستیم که امیدوارم هرچه زودتر بتوانیم با معیارهایی که در دستور کارمان قرار می دهیم  خودمان را به معیارهای داوری اتحادیه جهانی نزدیک کنیم.

مصلایی پور در مورد سطح داوری ایران اظهار داشت: سطح داوری ما خوب است و داوران  ما شایسته ترین داوران دنیا هستند ولی ما باید خودمان را به دنیا نشان بدهیم و اگر نتوانیم این کار را انجام دهیم نمی توانیم موفق باشیم. به نظر من مهمترین هدف باید این باشد که داوری خودمان را به دنیا نشان دهیم و در این راه از تمام پتانسیل هایی که داریم استفاده بکنیم.

سرپرست کمیسیون داوران گفت: از جامعه داوری یک فرصت برای اطمینان و پشتیبانی می خواهم از کلیه داوران بین المللی و ملی یمی خواهم که از بنده حمایت کافی را انجام بدهند و من نیز قول می دهم به کمک سایر همکارانم و فدراسیون کشتی داوری ایران را به جایی که شایسته  آن است برسانیم.

وی در مورد برنامه های جاری کمیسیون داوران تصریح کرد: فعلا با وضعیت کرونا همه چیز تعطیل است نمی دانیم مسابقات جهانی برگزار می شود یا نه و باید صبر کنیم تا شرایط به صورت عادی بازگردد و هر زمان که مسابقات بین المللی شروع شد با مشورت اعضای کمیسیون داوری برنامه های خود را به سمع داوران می رسانیم.

مصلایی پور در مورد اهداف بین المللی کمیسیون داوران کشتی گفت: اولین هدف ما در وهله اول معرفی یک آموزش دهنده (کمک مدرس) به اتحادیه جهانی است، ما باید پله پله عمل کنیم کمک مدرس یک سطح از مدرس پایین تر است و اگر بتوانیم یک کمک مدرس در اتحادیه جهانی داشته باشیم در سال های آینده با رایزنی هایی که با کمیسیون داوران اتحادیه جهانی بعمل خواهیم آورد می توانیم یک مدرس در داوری دنیا داشته باشیم.

وی ادامه داد: باید بر روی یک داور شاخصمان کار کنیم و همه از وی حمایت لازم را بعمل آوریم چرا که تقریبا هر کشوری حداکثر فقط سهمیه یک مدرس در اتحادیه جهانی می تواند داشته باشد.

مصلایی پور در مورد جوانگرایی در داوری اظهارداشت: بین درجات مختلف داوری جوانان خیلی شایسته و لایقی داریم که انشاء اله به دنبال این هستیم که آن ها را به مراحل بالای بین المللی برسانیم و به جامعه بین المللی داوری کشتی معرفی کنیم.

وی در پایان در مورد پیشکسوتان داوری خاطرنشان کرد: پیشکسوتان ما جایگاه بالا و ویژه ای برای ما دارند همیشه از پیشکسوتان مشورت می گیریم  و از تجربیات آن ها استفاده می کنیم. قطعا در کمیسیون داوران به آن ها توجه خواهد شد و نباید کنار گذاشته شوند چراکه دارای  کوله باری از تجربه هستند و اگر بخواهیم موفق باشیم باید از تجربیات این عزیزان استفاده کنیم و ما در جمع این پیشکسوتان داوران بزرگی داریم.


برچسب ها :