نایب رئیس فدراسیون کشتی:

سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ 08:08
به دنبال به گردش در آوردن چرخ کشتی بودیم
عملکرد کشتی گیران در رقابت های لیگ مهم است
کادر فنی تیم های ملی مسابقات را زیر نظر خواهد گرفت
حمید سوریان گفت: به دنبال به گردش در آوردن چرخ کشتی بودیم و به همین خاطر مجوز برگزاری بیستمین دوره رقابت های لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی باشگاه های کشور جام یادگار امام (ره) را از معاونت وزارت بهداشت گرفتیم.

حمید سوریان نایب رئیس فدراسیون کشتی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: برای فدراسیون کشتی بسیار مهم بود که چرخ کشتی به گردش درآید و به دلیل لغو شدن بازی های المپیک 2020 توکیو در سال جاری، اولین برنامه و هدف ما برگزاری رقابت های لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی بود.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه لیگ کشتی بعنوان یک منبع درآمد برای کشتی گیران و مربیان محسوب می شود، با توجه به شرایط خاص کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا، با ارائه پروتکل های بهداشتی، مجوز برگزاری این مسابقات را از معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گرفتیم تا به نوعی بار دیگر رونق به کشتی باز گردد و کشتی گیران مطرح  بتوانند تمرینات خود را برگزار و رقابت های رو در رو و جدی را داشته باشند.

نایب رئیس فدراسیون کشتی تأکید کرد: البته از تمامی تیم ها می خواهیم که موارد ایمنی و پروتکل های بهداشتی از جمله قرنطینه و انجام تست های لازم را در دستور کار قرار دهند و کاملا این موارد را رعایت کنند تا خدای نکرده سلامتی کشتی گیران که از اولویت های اصلی ما محسوب می شود به خطر نیافتد.

دارنده مدال طلای المپیک و شش مدال طلای جهان تصریح کرد: کادر های فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی این مسابقات را زیر نظر خواهند گرفت و عملکرد کشتی گیران برای آن ها و فدراسیون در این رقابت ها مهم است.

سوریان اظهار داشت: پس از برگزاری دور رفت رقابت های لیگ برتر کشتی، جلسه ای را با کادر فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی برگزار خواهیم کرد تا در صورت برگزار شدن رقابت های جهانی بزرگسالان جهان در سال 2020 در آذرماه تصمیم گیری های لازم را در این خصوص انجام دهیم و اگر هم این رقابت ها برگزار نشد، دور برگشت و مراحل نیمه نهایی و نهایی لیگ انجام خواهد شد و پس از آن بار دیگر جلسه ای با کادرهای فنی خواهیم داشت تا در مورد برگزاری اردوهای هدفمند به جهت حضور در رقابت های گزینشی المپیک و کسب سهمیه برنامه ریزی لازم را انجام دهیم.


برچسب ها :