چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ 14:24
تختی افتخارآفرینی های ارزشمندی برای ملت ما داشت
جوانان ما نشان دادند که چگونه با از خودگذشتگی مدال پهلوانی را به ارمغان آوردند
سردار یزدی گفت: امروز ما در اینجا به دنبال بیان یک واقعه و یک واقعیت هستیم، واقعه ای که وجود نازنین تختی را گرامی می داریم، حضور ایشان در صحنه های ارزشمند ملی و افتخارآفرینی های که داشتند و واقعیتی که شهداء و رزمندگان و کسانی که برای اعتلای کشور ازخودگذشتگی کردند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول اله (ص) تهران بزرگ صبح امروز در مراسم رونمایی از مقبره شهید گمنام و روز ملی کشتی و زادروز جهان پهلوان تختی که در محل فدراسیون کشتی برگزار شد، گفت: ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان را عرض تعزیت دارم، درود می فرستیم به روح همه شهدا به خصوص شهید گمنام که در خدمتشان هستیم که مرام و نشان پهلوانی را در میادین از خودگذشتگی گرفته است و گرامی می داریم سالروز ولادت جهان پهلوان تختی را و از شهید ابراهیم هادی و شهید مصطفی صدرزاده عزیز یاد می کنیم.

وی گفت: در میان مردم معمولا جوانان از خودگذشته تر، پاک تر و در میدان تر هستند و از میان جوانان، ورزشکاران معمولا نسبت به سایرین این ویژگی ها را بیشتر دارند و در بین ورزشکاران کشتی گیران کسانی هستند که مرام آقا و مولایمان علی ابن ابی طالب (ع) را بیشتر به همراه دارند.
سردار یزدی تصریح کرد: ما در طول دوران انقلاب اسلامی دیده ایم که چگونه جوانان ما به تأسی از ائمه به خصوص مولا و سالار شهیدان آقا اباعبداله الحسین (ع) و بزرگانی که آن ها هرکدامشان مرام پهلوانی را از آقا و مولایمان علی ابن ابیطالب به میراث داشتند، افتخار آفرین بوده و پهلوانی کردند.

وی تأکید کرد: امروز ما در اینجا به دنبال بیان یک واقعه و یک واقعیت هستیم، واقعه ای که وجود نازنین تختی را گرامی می داریم، حضور ایشان در صحنه های ارزشمند ملی و افتخارآفرینی های که داشتند و واقعیتی که شهداء و رزمندگان و کسانی که برای اعتلای کشور ازخودگذشتگی کردند. آن ها نشان دادند که چگونه می توانند با از خودگذشتگی مدال پهلوانی را برای کشورشان و نه خودشان به ارمغان بیاورند. پهلوانان متعددی در طول تاریخ زینت برگ برگ تاریخ ما بوده اند و آن ها حتی برای نام خودشان هم سعی نکردند مرام پهلوانی را به نمایش بگذارند. آن ها آمدند و امید داشتند که با از خودگذشتگیشان مردممان کشورمان، دینمان و مذهبان را به افتخاری نائل کنند.

فرمانده سپاه تهران گفت: امروز خوشحال هستم که در جمع شما عزیزان هستم و با اطلاع عرض می کنم که فدراسیون کشتی ما توانسته کاری بکند علاوه بر توانمندی های جسمی، توانمندی های روحی و معنوی را هر روز نسبت به گذشته افزایش بدهد و توانمندی های روحی است که می تواند جسم و فیزیک فرد را با خودش به اعلا برساند.

سرداری یزدی اظهار داشت: ما دیدیم در صحنه های کشتی و در صحنه های نبرد در آن جایی که توانایی های فیزیکی آمادگی نداشته، توانایی های روحی و معنوی دشمن و حریف و رقیب را در مقابل خودش به زانو در آورده است و این را ما در طول تاریخ و به خصوص در قرن اخیر بارها و بارها تجربه کرده ایم.

وی گفت: امروز نمونه اش مرحوم تختی را دیده ایم که چگونه در روی تشک که جسمش اجازه ی ادامه رقابت را نمی داد روحش جسم ضعیف را با خود کشید و توانست رقیب و حریف را از صحنه بیرون کند و ما می دانیم که امروز هم مردم ما با حضور معنوی و روحی شان دشمن قدار ظالم را به زانو کشیده اند.



برچسب ها :