محمدرضا طالقانی:

چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ 13:58
آقا تختی پهلوان بزرگی برای تمام عصرها است
محمدرضا طالقانی گفت: آقا تختی پهلوانی بزرگی برای همه تاریخ و همه عصرها و یک اسطوره قشنگی است که در دل مردم جای دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، حاج محمدرضا طالقانی رئیس اسبق فدراسیون کشتی و عضو هیأت رئیسه فدراسیون، صبح امروز در مراسم رونمایی از مقبره شهید گمنام و روز ملی کشتی و زادروز جهان پهلوان تختی که در محل فدراسیون کشتی برگزار شد، گفت: امروز سه مناسبت باعث شده که من در محضر شما عزیزان باشم، یکی همزمانی با روز 6 محرم ماه و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان است، امروز همه گل آوردند به مناسبتی که یک مهمان عزیزی داریم که 7 ماه صبر کردیم که امروز به پاس مقام شامخ یک شهید گمنام که جان خود را برای این مملکت فدا کرده است ادای احترام کنیم و امروز روز ملی کشتی و زادروز جهان پهلوان تختی است.

وی ادامه داد: خیلی از دوستان جانباز اینجا هستند و شهید زنده هستند، خیلی ها در این مملکت همه چیزشان را از دست دادند تا من اینجا بایستم و بگویم ما همه افتخار می کنیم که از مملکتی هستیم که امروز پیراهن مشکی بر تنمان است و بگویم که یک پهلوان بزرگ به اسم جهان پهلوان تختی داریم.

طالقانی تصریح کرد: ما پهلوانان خیلی زیادی در مملکتمان داشتیم و داریم و حالا هم هست اما در سالیانی متوالی و در آنزمان که در کشتی و مدال هایی که دوستان ما آوردند، یک جوان شایسته از جنوبی ترین محله شهر تهران و خانی آباد آمد که همیشه حرف اول آن گرفتن مدال افتخار بود و وقتی که مدال طلا نمی گرفت می گفت من جواب مردم را چه بدهم.

رئیس اسبق فدراسیون کشتی اظهار داشت: نمی دانم چرا بعضی دنبال این هستند که بگویند که آقا تختی خود را کشته، کشتنش یا شهید شده، برای ما هیچ فرقی نمی کند آقاتختی بزرگی است برای همه تاریخ و همه عصرها و یک اسطوره قشنگی است که در دل مردم جا افتاده و تختی را مردم انتخاب کردند و اجازه بدهید پهلوانان را مردم انتخاب کنند.

وی تأکید کرد:  تختی برای اینکه اهل نماز و عبادت و تدین بود، مردم اسم او را می آوردند و او را دوست داشتند. آقا تختی انسان بود، کنار مردم بود و تا آخرین دارایی خود را می داد و این  ها بود که باعث شد در دل مردم باشد.

طالقانی گفت: تختی یک بزرگی است که باید افتخار کنیم به آن و بگوییم که برای کشتی است و امروز روز مرام پهلوانی است و درخواست می کنم که روز تولد آقاتختی را هم ارج بگذاریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تختی یک اسطوره بسیار خوب برای مملکت ما است و این جایگاه را نباید تضعیف کرد، از وزارت ورزش می خواهم که به مرام پهلوانی و کار در این زمینه بپردازند که نیاز جامعه امروز و جوانان ما است.


برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون