غلامرضا محمدی:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ 15:52
مهمترین هدف ما کسب سهمیه المپیک و حضور موفق در این مسابقات است
رقابت های بین المللی جام تختی اهمیت بسیار بالایی دارد

غلامرضا محمدی گفت: مهمترین هدف ما کسب سهمیه المپیک و پس از آن حضور موفق در این مسابقات است.
غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر مهمترین هدف ما کسب کامل سهمیه های المپیک و پس از آن حضور موفق در این مسابقات است.
محمدی ادامه داد: مسیری را که ما پس از رقابت های جهانی 2019 قزاقستان طی می کنیم منتهی به المپیک 2020 توکیو می شود. در این مسیر ما مسابقات متخلفی را در برنامه داشتیم که از جمله آن می توان به رقابت های قهرمانی کشور، انتخابی جام تختی، لیگ داخلی و جام باشگاه های جهان، و حضور در دو تورنمنت جایزه بزرگ مسکو و جام آلانز روسیه اشاره کرد.
وی تصریح کرد: اولین اردوی رسمی ما بعد از رقابت های جهانی از روز 4 دی ماه در آکادمی ملی المپیک آغاز شده است و در این اردو که به مدت 10 روز طول خواهد کشید کشتی گیران اعزامی به رقابت های بین المللی رنکینگ ایتالیا و چند کشتی گیر جوان که تمایل حضور در این اردو را داشتند، حضور دارند.
محمدی افزود: این مرحله از اردو تا روز 13 دی ماه ادامه خواهد داشت و پس از چند روز استراحت فعال از روز 17 دی ماه اردوی ما مجددا آغاز می شود و تا روز اعزام به این رقابت ها که روزهای 25 تا 27 دی ماه در شهر رم ایتالیا برگزار می شود، ادامه خواهد داشت.
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در مورد این تورنمنت تصریح کرد: این رقابت ها جزء مسابقات رنکینگ المپیک است و امتیازات آن در جدول و گروه بندی المپیک تأثیرگذار است، البته هدف اصلی ما این بود که به کشتی گیرانی که بعد از رقابت های جهانی هیچ میدان خارجی نرفته بودند و تغییر وزن نیز دادند فرصت حضور در یک تورنمنت خارجی را بدهیم چراکه این مسابقات بر سر وزن قانونی برگزار می شود.
محمدی در مورد ترکیب اعزامی به این مسابقات گفت: بهنام احسان پور و یونس امامی در این مسابقات در اوزان جدید به میدان می روند و با توجه به مصدومیتی که برای علیرضا کریمی پیش آمد، احتمالا در صورت فراهم شدن شرایط و اخذ روادید، محمدحسین محمدیان جایگزین وی خواهد شد. امیر حسین زارع نیز پس از کسب مدال طلای امید های جهان در وزن 125 کیلوگرم و برای کسب تجربه بیشتر و محک خوردن با حریفان بزرگسال به این رقابت ها اعزام خواهد شد.
دارنده 2 مدال نقره جهان در مورد برنامه های پیش روی تیم ملی تصریح کرد: رقابت های بین المللی جام تختی را پیش رو داریم، بی شک این مسابقات مهمترین مسابقات ما محسوب می شود و یکی از مراحل مهم انتخابی تیم ملی خواهد بود. از همین جا اعلام می کنم که تمامی نفرات اعلامی می بایست در این رقابت ها شرکت کنند و در صورت غیبت کشتی گیری، عذری پذیرفته نخواهد شد و عملا آن کشتی گیر از مسیر انتخاب تیم ملی برای المپیک 2020 توکیو خارج خواهد شد.
وی افزود: رضا اطری، حسن یزدانی و علیرضا کریمی که سهمیه المپیک  و مدال جهانی را کسب کرده بودند از این مسابقات معاف بودند که یزدانی و کریمی باید روند درمانی خود را طی کنند و رضا اطری نیز در لیگ به میدان رفته بود و حضور در یک تورنمنت دیگر را برای وی در نظر خواهیم گرفت.
محمدی در مورد سهمیه داده شده به نفرات برای حضور در جام تختی اظهار داشت: سعی کردیم که تمامی موجودیت کشتی ایران در این مسابقات حضور یابند و مراحلی مختلفی را برای کسب سهمیه مشخص کردیم. ضمن اینکه نفرات اول رقابت های پهلوانی قهرمانی کشور نیز سهمیه حضور در این مسابقات را بدست می آورند. بهرحال علاوه بر اینکه در این مسابقات تیم های خارجی حضور خواهند داشت اما این مسابقات از نظر داخلی نیز اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت چراکه تقریبا تمامی موجودیت کشتی ایران و نفرات مطرح در آن به میدان خواهند رفت و پس از این مسابقات ترکیب تیم اعزامی ما به مسابقات قهرمانی آسیا که اواخر بهمن و اوایل اسفندماه در هند برگزار می شود، اعلام خواهد شد.
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در مورد نفرات اعزامی به رقابت های گزینشی المپیک تصریح کرد: پس از مسابقات بین المللی ایتالیا و قهرمانی آسیا در هند، ما نفرات منتخب خود را برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا که اوایل فروردین ماه سال 99 در شهر شیان چین برگزار می شود، انتخاب می کنیم و امیدوارم که بتوانیم در این رقابت ها تمامی سهمیه های لازم را کسب کنیم و اگر اینچنین نشد، مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک در بلغارستان که در اردیبهشت ماه سال 99 برگزار می شود، آخرین شانس کسب سهمیه برای المپیک 2020 توکیو خواهد بود.
وی افزود: آخرین مسابقات بین المللی تدارکاتی ما برای حضور در المپیک 2020 توکیو، حضور در جام زیلکوفسکی لهستان در سال آینده خواهد بود.
محمدی در مورد اهمیت حمایت از تیم ملی در سال المپیک تصریح کرد: ما درک می کنیم که شرایط خاصی به لحاظ اقتصادی در کشور حاکم است، اما چشم امید همه، به کشتی بعنوان پرافتخارترین رشته ورزشی کشور در المپیک ها است و انتظارها از ما بالا و به حق است، چراکه اگر کشتی در المپیک موفق باشد، کاروان ورزش ایران موفق خواهد بود.
وی ادامه داد: ما جلساتی را به همراه علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی با دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک برگزار کردیم و از نکات مهم این جلسات بحث حمایت از ورزش ملی کشور و رفع مشکلات مالی بوده است خواسته ی زیادی نداریم، فقط می خواهیم از فدراسیون حمایت مالی شود و مشکلات مالی کشتی گیران و کادر فنی حل شود و در این زمینه نیز هم وزیر ورزش و جوانان و هم رئیس کمیته ملی المپیک اشراف دارند و مشکلات ما را درک کرده و به دنبال حل آن هستند.
محمدی در پایان ضمن قدردانی از مردم کشتی دوست کشور و حمایت های معنوی آن ها خاطرنشان کرد: واقعا کار بسیار سختی را پیش رو و زمان کمی برای کسب سهمیه المپیک داریم. در این زمینه تمام تلاش خود را خواهیم کرد. اولین هدف ما کسب سهمیه و هدف نهایی ما افتخارآفرینی در المپیک است اما در این راه نیازمند آرامش و حمایت همه جانبه و همچنین همدلی و انسجام در خانواده کشتی هستیم.



برچسب ها :