رقابت های آلیش بانوان قهرمانی جهان- قزاقستان

دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ 14:57
تیم ایران برای نخستین بار بعنوان قهرمانی دست یافت
کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز
تیم ملی آلیش بانوان با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز برای نخستین بار قهرمان رقابت های جهانی این رشته در قزاستان شدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت های آلیش قهرمانی جهان روزهای 1 و 2 دی ماه با حضور 15 کشور جهان در شهر نورسلطان قزاقستان برگزار شد و در پایان تیم ایران با یک مدال طلای هانیه عاشوری در وزن 75+ کیلوگرم، یک مدال نقره فاطمه فتاحی جویباری در وزن 60 کیلوگرم و یک مدال برنز زهرا یزدانی در وزن 55 کیلوگرم و کسب 93 امتیاز بعنوان قهرمانی دست یافت. پس از تیم ایران تیم های قرقیزستان با 89 و قزاقستان با 69 امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.

نتایج کشتی گیران کشورمان در این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن 55 کیلوگرم زهرا یزدانی در کشتی نخست با نتیجه 1 بر صفر وایشناوی از هند را مغلوب کرد اما در کشتی بعد مقابل بوتاگاز دی اوسونبایف از قزاقستان شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت وی در دیدار رده بندی با نتیجه 7 بر 1 زارینا عبدیرحمنووا از ترکمنستان را شکست داد و به مدال برنز رسید.

در وزن 60 کیلوگرم فاطمه فتاحی جویباری در دور اول با نتیجه 3 بر صفر رایا کیوسوا از بلغارستان را از پیش رو برداشت وی در دور بعد با نتیجه 6 بر 2 از سد نودیرا کورابووا از ازبکستان گذشت و در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه 6 بر صفر مقابل دبورا ووس کایلی از هلند پیروز شد اما در دیدار فینال مقابل میریم مومونوا از کشور قرقیزستان با نتیجه 5 بر یک مغلوب شد و صاحب مدال نقره شد.

در وزن 65 کیلوگرم که به صورت دوره ای برگزار شد، هانیه قدرتی پور در کشتی نخست با نتیجه 5 بر صفر مغلوب اولجان دیاسبایف از قزاقستان شد. وی در کشتی بعد با نتیجه 2 بر صفر داتو تجشیری از هند را مغلوب کرد، اما در دور سوم با نتیجه 6 بر صفر مغلوب سوریا کلوندر زوی از هلند شد و با توجه به اینکه جزء دو نفر برتر گروه خود نشد، از دور رقابت ها کنار رفت و پنجم شد.

در وزن 70 کیلوگرم سحر غنی زاده در دور نخست با نتیجه 2 بر صفر نارگیزا حامدوا از ازبکستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 6 بر صفر مغلوب نادیا هراشیمنکو از اوکراین شد و به دیدار رده بندی رفت اما در این دیدار نیز با نتیجه 3 بر 3 مغلوب جیمال اولیاکولیوا از ترکمنستان  شد و به عنوان چهارم رسید.

در وزن 75 کیلوگرم مریم احمدی در دور نخست با نتیجه یک بر صفر مغلوب امانخانوا گالیابانوف از قرقیزستان شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 75+ کیلوگرم هانیه عاشوری در دور نخست با نتیجه 6 بر صفر نیامخو نیامتویا از مغولستان را شکست داد وی در دور بعد با نتیجه 6 بر 2 ناگیرا سارباشووا از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. احمدی در این مرحله مقابل النه کبادزه از گرجستان به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه 7 بر صفر یلیزاوتا مایسینکا از بلاروس را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.


تیم ایران برای نخستین بار است که مدال طلای جهانی و همچنین قهرمانی در این رشته را کسب می کند.

گالری تصاویر

برچسب ها :