صبح امروز و در محل فدراسیون کشتی

یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ 14:16
نشست هم اندیشی لیگ برتر کشتی برگزار شد
نشست هم‌اندیشی لیگ برتر کشتی در سال 98 صبح امروز با حضور رییس فدراسیون، رییس سازمان لیگ و نمایندگان باشگاه‌ها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، نشست هم‌اندیشی لیگ برتر کشتی در سال 98 امروز در سالن جلسات خانه کشتی عبدالله موحد با حضور علیرضا دبیر رییس فدراسیون، عبدالمهدی نصیرزاده رییس سازمان لیگ، سیدجلال عسگری دبیر فدراسیون، محسن کاوه مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد و نمایندگان باشگاههای حاضر در لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی برگزار شد.
در ابتدای این نشست رییس سازمان لیگ کشتی توضیحاتی را درباره زمابندی لیگ برتر در سال 98 ارائه کرد. عبدالمهدی نصیرزاده خطاب به حاضران گفت: با توجه به مکاتباتی که با صداوسیما صورت گرفته و لزوم پخش زنده رقابت های لیگ، مقرر شده مسابقات در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هر هفته برگزار شود. همچنین همانطور که قبلا اعلام شده هر تیمی که 3 ملی پوش در تیم های امید و ارتش داشته باشد، می تواند درخواست کند تا مسابقه اش به تعویق بیافتد.
وی در ادامه به برگزاری جلسات طولانی با کادرفنی تیم های ملی اشاره کرد و افزود: با توجه به تقویم فشرده مسابقات در سال 98 بعد از جلسات کارشناسی مجبور شدیم زمان لیگ برتر کشتی فرنگی را کمی کوتاه تر کنیم و در همین راستا باید مسابقات هر هفته در یک شهر برگزار شود. البته اجرایی شدن این برنامه منوط به تایید باشگاه هاست و باید با تعامل کارها پیش برود.
در ادامه علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی صحبت هایی را خطاب به حاضران مطرح کرد و گفت: فشارهایی روی ما بود که اصلا لیگ را امسال برگزار نکنیم. از سوی دیگر ما نمی‌خواستیم لیگ به شکل فصلی برگزار شود چون ثمره ای برای کشتی نداشت.
وی ادامه داد: جلسه ای مدیران فنی و سرمربیان تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی داشتیم که به جمع بندی در مورد برگزاری لیگ به صورتی که از سوی سازمان لیگ اعلام شده است باشیم. البته باید این مطلب را هم اضافه کنم که سرمربیان تیم های ملی ما حق دارند، چراکه نگران نفرات اصلی هستند و درسال پیش از المپیک همراهی کاملی با ما داشتند.
دبیر گفت: اولویت فدراسیون کشتی المپیک است. البته سعی می کنیم جام باشگاههای جهان را هم در سال 2019 برگزار کنیم تا انگیزه ای برای تیم های حاضر در لیگ باشد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود افزود: بعد از نشست هایی که داشتیم، تصمیم بر این شد مربیان ملی در تمامی رده های سنی در لیگ برتر حضور نداشته باشند. لیگ برای فدراسیون از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین خاطر سعی کردیم امسال با همکاری سازمان صدا و سیما پوشش تلویزیونی کاملی هم داشته باشیم.
سپس رییس سازمان لیگ اعلام کرد در بحث معافیت مالیاتی باشگاه ها می توانند با توجه به مذاکرات صورت گرفته نامه ای را به ریاست فدراسیون ارسال کنند تا به نهادهای مربوطه ارجاع شود. همچنین در در رابطه با اسپانسرینگ و تبلیغات محیطی لیگ هم طبق اعلام نصیرزاده سهم فدراسیون و باشگاه ها 50-50 خواهد بود.
در بخش بعدی این جلسه اکبر طهماسبی، داور با سابقه کشتی ایران برخی موارد را به باشگاه ها جهت میزبانی شایسته در لیگ برتر توصیه کرد.
در ادامه دبیر سازمان لیگ برنامه پیشنهادی لیگ برتر کشتی فرنگی و آزاد و را برای حاضران قرائت کرد و این برنامه به صورت مکتوب نیز در اختیار نمایندگان باشگاه ها قرار گرفت. برخی از نمایندگان باشگاهها پیشنهادات خود را درباره برنامه پیشنهادی ارائه کردند که اکثر آن ها مورد پذیرش مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ قرار گرفت.
بعد از نهایی شدن برنامه های لیگ برتر کشتی در سال 98 و ابلاغ آن به باشگاه ها، رییس فدراسیون از همکاری باشگاه ها در سال المپیک برای کمک به تیم های ملی تقدیر و تشکر کرد.
سپس موضوع استفاده تیم‌های لیگ برتری از مشاوران رسانه‌ای و کمک گرفتن از کشتی نویسان هم توسط رییس فدراسیون و رییس سازمان لیگ خطاب به باشگاهها مطرح شد.
در پایان این نشست نیز ملک محمد بویری، نماینده باشگاه سیناصنعت ایذه پیشنهاد کرد سهمیه‌ای برای حضور برترین کشتی‌گیران لیگ در انتخابی تیم ملی در نظر گرفته شود که مقرر شد این موضوع توسط کادرفنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی مورد بررسی قرار گیرد.



برچسب ها :