حمید سوریان:

چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ 10:40
صعود 7 پله ای تیم ملی کشتی فرنگی قابل تحسین است
وضعیت کشتی ما در سال های گذشته زیاد خوب نبود

حمید سوریان گفت: تیم ما سال گذشته یازدهم دنیا شده بود که امسال با 7 پله صعود چهارم دنیا شدیم و این پیشرفت قابل تحسین است.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، حمید سوریان دارنده 7 مدال طلای جهان و المپیک و نایب رییس فدراسیون کشتی در مورد نتایج تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت های جهانی کشتی فرنگی با بیان این مطلب افزود: حقیقتا از دلاوری بعضی از کشتی گیران لذت بردیم، آن ها با تمام توان تلاش کردند اما بضاعت کشتی فرنگی ما در حال حاضر همین است و با توجه به اینکه جوانگرایی اتفاق افتاده بود قبل از اینکه در مسابقات حضور پیدا کنیم تحلیلی که وجود داشت کسب 2 سهمیه المپیک بود که خدا را شکر 3 سهمیه را کسب کردیم.
سوریان ادامه داد: تیم ما سال گذشته یازدهم دنیا شده بود که امسال با 7 پله صعود چهارم دنیا شدیم و این پیشرفت قابل تحسین است و امیدوارم که با همین جدیت این روند را دنبال کنند.
دارنده مدال طلای المپیک 2012 لندن تصریح کرد: مردم می دانند که وضعیت کشتی ما در سال های گذشته زیاد خوب نبوده و برای بهبود کار نیاز به زمان است. به امید خدا با برنامه ریزی خوب برای المپیک 2024 قطعا اتفاقات خیلی خوبی خواهد افتاد و انشاء اله که همین کشتی گیران همت می کنند و در المپیک 2020 هم شاهد دلاوریشان خواهیم بود.
دارنده 6 مدال طلای جهان در مورد عملکرد کشتی گیران اظهار داشت: کشتی گیران جوان که موفق شدند مدال کسب کنند، کار بزرگی را انجام دادند، رقابت های جهانی قبل از مسابقات المپیک بود و همه بضاعت کشتی دنیا برای کسب سهمیه در این مسابقات حضور پیدا کرده بودند. علیرضا نجاتی در وزن 60 کیلوگرم به معنای واقعی خوب کشتی گرفت و امیدوارم با این روند رو به رشدی که طی کرده و از رده سنی جوانان بلافاصله در رده بزرگسالان موفق شد بین همه ستاره های دنیا، به این زیبایی قهرمانان بزرگ را شکست دهد و مدال برنز کسب کند، بتواند در المپیک هم مدال خوبی را کسب کند.
سوریان افزود: هادی ساروی در وزن 97 کیلوگرم نیز با وجود اینکه مدال نگرفت اما خوب کشتی گرفت. ما قهرمانان بزرگ دیگری هم داریم که متأسفانه آسیب دیده بودند و نتوانستند در این مسابقات شرکت کنند، انشاء اله با رقابت خوبی که بین نفرات و تلاشی که طی این 10 ماه می کنند شاهد روزهای خوب برای کشتی فرنگی ایران باشیم.
نایب رئیس فدراسیون کشتی در پایان خاطرنشان کرد: محمدعلی گرایی استحقاق این را داشت که مدال خوشرنگی را بگیرد حتی مدال طلا را کسب کند و سعید عبدولی نیز همینطور، همه کشتی گیران جنگیدند و یکسری به دلیل کم تجربگی نتوانستند به محیط مسابقات بزرگسالان جهان غلبه کنند و کمی کار دارند که بتوانند با تسلط و آمادگی بیشتر در مسابقات بزرگ برای کشور عزیزمان افتخار کسب کنند.


برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون