رقابت های بین المللی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان جام پیروزی- ترکیه

یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ 16:35
کسب 9 مدال طلا، 5 مدال نقره و 8 مدال برنز توسط نمایندگان کشورمان
تیم آزاد قهرمان و تیم فرنگی نایب قهرمان شد
تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان کشورمان به ترتیب به مقام قهرمانی و نایب قهرمانی رقابت های بین المللی کشتی جام پیروزی ترکیه دست یافتند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت های بین المللی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان جام پیروزی ترکیه روزهای 22 تا 25 فروردین ماه در شهر آنتالیا ترکیه برگزار شد.

در رقابت های کشتی آزاد تیم ایران با کسب 6 مدال طلا، 3 مدال نقره و 2 مدال برنز بعنوان قهرمانی رسید و تیم های ترکیه و قزاقستان نیز دوم و سوم شدند.

در مسابقات کشتی آزاد علی عرب در وزن 45 کیلوگرم، رحمان عموزاد در وزن 48 کیلوگرم، علی قلی زادگان در وزن 51 کیلوگرم، مهدی ویسی در وزن 55 کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در وزن 80 کیلوگرم و سالار حبیبی در وزن 110 کیلوگرم صاحب مدال طلا ، پوریا کاظمی در وزن 48 کیلوگرم، امیرحسین متقی در وزن 65 کیلوگرم و محمدمبین عظیمی در وزن 92 کیلوگرم صاحب مدال نقره و عرفان الهی در وزن 60 کیلوگرم و مصطفی طغانی در وزن 110 کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند.

در رقابت های کشتی فرنگی نیز تیم ایران با کسب 3 مدال طلا، 2 مدال نقره و 6 مدال برنز پس از تیم ترکیه نایب قهرمان شد و تیم قزاقستان نیز در جایگاه سوم قرار گرفت.

در مسابقات کشتی فرنگی امیررضا ده بزرگی در وزن 48 کیلوگرم، سعید اسماعیلی در وزن 51 کیلوگرم و حجت رضایی در وزن 65 کیلوگرم به مدال طلا، محمدامین جبالی فر در وزن 65 کیلوگرم و رضا ساکی در وزن 71 کیلوگرم به مدال نقره و مهدی احدی زناب در وزن 45 کیلوگرم، سجاد عباس پور در وزن 55 کیلوگرم، امیر عبدی و دانیال سهرابی در وزن 60 کیلوگرم، کامران ارقش در وزن 80 کیلوگرم و سعید کریمی زاده در وزن 92 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.


نتایج کشتی گیران کشورمان در این مسابقات به شرح زیر است:


کشتی آزاد:

در وزن 45 کیلوگرم علی عرب پس از استراحت در دور نخست در دورهای دوم و سوم مقابل کشتی گیران کشور میزبان به برتری رسید و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار پایانی با نتیجه 4 بر 3 مقابل حریف قزاقستانی پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.
در وزن 48 کیلوگرم رحمان عموزاد پس از استراحت در دور نخست در دورهای بعد کشتی گیرانی از کشورهای قزاقستان و گرجستان را مغلوب کرد و راهی دیدار پایانی شد. پوریا کاظمی نماینده دیگر کشورمان با شکست پیاپی حریفانی از آذربایجان، ترکیه و قزاقستان دیگر فینالیست این وزن شد. این دو نماینده کشورمان در دیدار پایانی رودرروی هم قرار گرفتند که عموزاد با نتیجه 8 بر 2 کاظمی را مغلوب کرد و به مدال طلا رسید، کاظمی نیز صاحب مدال نقره شد.
در وزن 51 کیلوگرم علی قلی زادگان در دور نخست کشتی گیر کشور آذربایجان را مغلوب کرد. وی در دورهای دوم و سوم نیز از سد کشتی گیران کشور میزبان گذشت و راهی دیدار فینال شد. قلی زادگان در دیدار پایانی از سد حریف قزاقستانی گذشت و صاحب مدال طلا شد. در همین وزن محمدعلی عموزاد در دور نخست کشتی گیر ترکیه ای را شکست داد اما در دور دوم مقابل حریف قزاقستانی مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، از دور رقابت ها کنار رفت و دهم شد.
در ۵۵ کیلوگرم مهدی ویسی پس از استراحت در دور اول، در دورهای بعدی کشتی گیرانی از کشورهای آذربایجان، گرجستان و ترکیه را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. ویسی در این دیدار با نتیجه 4 بر صفر کشتی گیر کشور آذربایجان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.
در وزن 60 کیلوگرم عرفان الهی در دور نخست حریفی از کشور رومانی را مغلوب کرد اما در دور دوم مقابل کشتی گیر آذربایجانی شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، الهی به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه با شکست حریف خود به دیدار رده بندی رفت و در این دیدار نیز از سد حریف ترک خود گذشت و به مدال برنز رسید.
در ۶۵ کیلوگرم امیر حسین متقی با برتری مقابل حریفانی از کشورهای ترکیه، قزاقستان و گرجستان راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار نهایی با نتیجه 2 بر 2 مقابل کشتی گیری از کشور ترکیه مغلوب شد و به مدال نقره رسید. دانیال کاشی دیگر نماینده کشورمان در این وزن ابتدا حریفی از جمهوری آذربایجان را شکست داد، اما در دور دوم مغلوب نماینده کشور قزاقستان شد و با توجه به شکست کشتی گیر قزاق در دور بعد، کاشی از گردونه رقابت ها حذف و نهم شد.
در وزن ۷۱ کیلوگرم امیر مهدی حسینی در دور اول کشتی گیری از کشور ترکیه را شکست داد. وی در دور دوم مغلوب نماینده کشور رومانی شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعدی، حسینی از دور رقابت ها کنار رفت و هفتم شد.
در وزن 80 کیلوگرم امیرحسین فیروزپور در سه دور متوالی حریفانی از کشور ترکیه را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. فیروز پور در این دیدار با نتیجه 8 بر 2 از سد کشتی گیر کشور گرجستان گذشت و صاحب مدال طلا شد.
در وزن 92 کیلوگرم محمدمبین عظیمی پس از استراحت در دور اول در دورهای دوم و سوم از سد نمایندگان کشورهای قزاقستان و ترکیه گذشت و راهی دیدار پایانی شد. عظیمی در دیدار فینال مقابل کشتی گیری از کشور میزبان با نتیجه 6 بر 4 شکست خورد و به مدال نقره رسید. در همین وزن سهیل یوسفی در مبارزه نخست از سد حریف ترکیه ای گذشت اما در دور دوم مغلوب دیگر نماینده کشور ترکیه شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، یوسفی از دور رقابت ها کنار رفت و هفتم شد.
در وزن 110 کیلوگرم سالار حبیبی در دور اول از سد کشتی گیر کشور قزاقستان گذشت. وی در دورهای دوم و سوم نیز مقابل مصطفی طغانی دیگر نماینده کشورمان و حریف ترکیه ای خود پیروز شد و راهی دیدار فینال شد. حبیبی در دیدار فینال کشتی گیر میزبان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت . مصطفی طغانی نیز در کشتی نخست حریف گرجستانی را مغلوب کرد و در دور وم نیز مغلوب حبیبی شد و با توجه به حضور حبیبی در دیدار فینال وی به گروه بازنده ها رفت و در این گروه نیز از سد حریف خود گذشت و راهی دیدا رده بندی شد. طغانی در دیدار رده بندی نماینده کشور میزبان را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.


کشتی فرنگی:

در وزن 45 کیلوگرم مهدی احدی زناب در دور نخست به کشتی گیر کشور میزبان باخت اما با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، وی به گروه بازنده ها رفت و در این گروه مقابل حریف قزاقستانی پیروز شد و راهی دیدار رده بندی شد. احدی زناب در دیدار رده بندی از سد کشتی گیری از کشور ترکیه گذشت و به مدال برنز دست یافت.
در وزن 48 کیلوگرم امیررضا ده بزرگی با غلبه بر کشتی گیرانی از ترکیه و گرجستان به دیدار فینال راه یافت وی در دیدار پایانی نیز مقابل کشتی گیری از کشور قزاقستان پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.
در وزن 51 کیلوگرم سعید اسماعیلی در سه دور مقابل کشتی گیرانی از کشورهای گرجستان، رومانی و ترکیه به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال مقابل کشتی گیر آذربایجانی پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.
در وزن 55 کیلوگرم فرید سیرتی مقابل دو کشتی گیر از قزاقستان پیروز شد اما در برابر کشتی گیر آذربایجان شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار مقابل حریف قزاقستانی مغلوب و پنجم شد. در همین وزن سجاد عباس پور ابتدا کشتی گیرانی از کشورهای ترکیه و قزاقستان را مغلوب کرد اما مقابل دیگر حریف ترک مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. عباس پور در دیدار رده بندی مقابل حریف ترک خود به پیروزی دست یافت و صاحب مدال برنز شد.
در وزن 60 کیلوگرم دانیال سهرابی در دورهای اول و دوم کشتی گیران جمهوری آذربایجان را مغلوب کرد اما در دور سوم مغلوب نماینده کشور میزبان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار مقابل حریف ترک به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد. امیر عبدی دیگر نماینده کشورمان در این وزن نیز در دور اول از سد کشتی گیر ترک گذشت و در دور دوم مقابل حریف قزاقستانی پیروز شد اما در دور سوم برابر کشتی گیری ترکیه ای شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. عبدی در دیدار رده بندی کشتی گیر قزاقستانی را مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.
در وزن 65 کیلوگرم حجت اله رضایی با پیروزی مقابل نمایندگان کشورهای ترکیه، قزاقستان و گرجستان راهی دیدار فینال شد. در همین وزن محمدامین جبالی فر از سد کشتی گیران آذربایجان، ترکیه و قزاقستان گذشت و به دیدار فینال رفت. دو کشتی گیر کشورمان در دیدار فینال به مصاف هم رفتند که حجت رضایی مقابل محمدامین جبالی فر به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت. جبالی فر نیز صاحب مدال نقره شد.
در وزن 71 کیلوگرم نیز رضا ساکی از با غلبه بر کشتی گیرانی از کشورهای ترکیه و آذربایجان، به دیدار پایانی راه یافت. وی در دیدار پایانی مقابل کشتی گیر کشور میزبان شکست خورد و به مدال نقره رسید.
در وزن 80 کیلوگرم مسعود کاووسی مقابل حریف ترک به پیروزی رسید اما به نماینده گرجستان باخت و با توجه به حضور این حریف در دیدار فینال، کاووسی به گروه بازنده ها رفت و در این دیدار مغلوب کشتی گیری از کشور رومانی شد و هفتم شد. در همین وزن کامران ارقش در دو مبارزه به پیروزی دست یافت اما در کشتی سوم مقابل حریف گرجستانی شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. ارقش در این دیدار نماینده کشور رومانی و برنده دیدار کاووسی را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.
 در وزن 92 کیلوگرم سعید کریمی زاده در دور نخست حریف قزاقستانی را شکست داد و در دور دوم به حریف ترکیه ای باخت اما با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، کریمی زاده به گروه شانس مجدد رفت. وی در این گروه حریفی از کشور گرجستان را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی رفت. کریمی زاده در دیدار رده بندی نیز نماینده کشور قزاقستان را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید. در همین وزن رامین کریمی مقابل کشتی گیری از کشور استونی شکست خورد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی نیز به گروه بازنده ها رفت، اما در این گروه با شکست مقابل حریف ترکیه ای از دور رقابت ها کنار رفت و سیزدهم شد.
در وزن 110 کیلوگرم عرفان نجفی در دور نخست مقابل حریف ترکیه ای شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر ترک در دورهای بعدی، نجفی از دور مسابقات کنار رفت و هشتم شد.


نتایج کامل این مسابقات در لینک زیر به صورت فایل PDF قابل دریافت است:


گالری تصاویر

برچسب ها :