از سوی کمیته لیگ فدراسیون کشتی

سه شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ 11:11
بخشنامه و شرایط برگزاری لیگ دسته یک باشگاه های کشور اعلام شد
28 فروردین آخرین فرصت برای معرفی باشگاه ها
بخشنامه و شرایط برگزاری لیگ دسته یک باشگاه های کشتی کشور در سال 98 اعلام شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، از سوی کمیته لیگ فدراسیون کشتی، بخشنامه اعلام شرایط و چگونگی برگزاری مسابقات لیگ دسته یک کشتی آزاد و فرنگی سال 1398 به شرح زیر اعلام شد:

بخشنامه اعلام شرایط و چگونگی برگزاری مسابقات لیگ دسته یک کشتی آزاد و فرنگی سال 1398

کمیته لیگ فدراسیون کشتی در نظر دارد  لیگ دسته یک ( آزاد و فرنگی ) را با شرایط و مقررات مشروحه ذیل آغاز نماید. تیم های شرکت کننده  جهت شرکت در مسابقات مذکور تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه 28/01/1398 نسبت به معرفی باشگاه و ثبت نام از طریق هیات کشتی استان مربوطه اقدام نمایند.
شرایط ، نحوه و زمان بندی برگزاری مسابقات لیگ دسته یک کشتی آزاد و فرنگی سال 1398
1- مبلغ ورودیه هر باشگاه کشتی به رقابتهای باشگاهی در کشتی آزاد و فرنگی 100 میلیون ریال ( معادل ده میلیون تومان ) خواهد بود ، که باشگاه متقاضی می باید مبلغ  ورودیه یاد شده را ، قبل از مراسم قرعه کشی  به حساب در آمدی فدراسیون کشتی نزد بانک ملی به شماره 0109529223006 واریز نمایند.
2- پس از واریز مبلغ ورودیه ،کلیه تیم ها مکلف هستند قبل از ثبت نام و ثبت قراردادهای کشتی گیران ، مبلغ 000/000/000/1ریال معادل یکصد میلیون تومان چک تضمینی را به امور مالی فدراسیون کشتی تحویل داده و رسید آن را دریافت نمایند.
3- تیم ها تا پایان وقت اداری روزچهار شنبه 28/01/1398 کلیه مدارک خود جهت ثبت قراردادها با کشتی گیران و دیگر عوامل برای صدور کارت لیگ به کمیته لیگ تحویل نمایند. تیم ها و باشگاه های شرکت کننده ، باید حداقل با 10 کشتی گیر و یک مربی و یک سرپرست قرارداد امضاء کنند و آی دی کارت لیگ را دریافت نمایند.همچنین طبق آیین نامه ، تیم ها و باشگاه ها می توانند، تا پایان وقت اداری آخرین روز مسابقات دور رفت، نسبت به تکمیل اعضای تیم خود تا سقف حداقل 16 نفر کشتی گیر، 2 مربی و 1 سرپرست اقدام نمایند.
4- شروع مسابقات از نیمه دوم اردیبهشت ماه طی بخشنامه ای در هر هفته تاریخ رفت و برگشت متعاقبا اعلام می گردد.
5- مراسم قرعه کشی با حضور نمایندگان باشگاه ها، روز دوشنبه 02/02/1398 در سالن کنفراس خانه کشتی عبداله موحد برگزار می گردد.
6- تعداد مربیان هر تیم حداقل دو مربی و حداکثر چهار مربی بوده که می باید مطابق آخرین ضوابط اعلامی (( انستیتو بین المللی کشتی)) و کمیته مربیان دارای دفترچه مربیگری ملی باشند.
7- مربیان تیم ها فقط با مجوز  از انستیتو بین المللی کشتی وکمیته مربیان می توانند در مسابقات لیگ فعالیت کنند.
8- نقل و انتقالات کشتی گیران و مربیان و ثبت قراردادهای رسمی آنان در کمیته لیگ طبق مفاد آیین نامه و مفاد این بخشنامه از تاریخ صدور این بخشنامه آغاز می شود و در پایان دور رفت مسابقات خاتمه می یابد.پس از پایان مرحله رفت ، حداقل یک هفته زمان جهت فصل نقل و انتقالات در اختیار تیم ها قرارداده خواهد شد.تیم ها در زمان مذکور می توانند حداکثر 5 کشتی گیران جدید تا سقف تعیین شده (25 کشتی گیر ) ، مطابق ضوابط اقدام نمایند. فسخ قرارداد در مرحله رفت فقط با 3 کشتی گیر در صورت توافق طرفین انجام خواهد شد.
9- هر تیم می بایست حداقل از 3 کشتی گیر جوانان استفاده نماید و در هر دیدار از یک کشتی گیر جوانان در  ترکیب اصلی تیم قرار گیرد.
10- شرایط سنی جوانان از تاریخ 10/10/1380 لغایت 11/10/1377 می باشد.
11-کشتی گیران دانش آموز و یا دانشجو باید بهنگام عقد قرارداد مجوز تحصیلی خود را که به تایید اداره آموزش و پرورش یا دانشکده مربوطه رسیده باشد ارائه نمایند. همچنین کشتی گیران  می بایست به هنگام عقد قرارداد وضعیت سربازی خود را مشخص نمایند.
12-کلیه کشتی گیرانی که در حال خدمت سربازی هستند می بایست رضایت نامه خود را از طریق تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح اخذ نمایند.
13- ارائه اصل شناسنامه عکس دار – کارت ملی - کارت بیمه ورزشی سال 1398 –کارت ملی کشتی در سال 1398 – معرفی نامه و رضایت نامه از هیات کشتی استان مربوطه از سوی هر کشتی گیر الزامی است .
14- مبنای رده بندی تیم ها  و امتیازات در هر گروه بر اساس آخرین جدول تنظیمی مقررات اتحادیه جهانی کشتی خواهد بود.
15- اوزان برگزاری رقابت ها در کشتی آزاد و فرنگی در هر رشته به شرح ذیل خواهد بود:
- کشتی آزاد :  57-61-65-70-74-79-86-92-97-125 کیلوگرم.
- کشتی فرنگی:55-60-63-67-72-77-82-87-97-130 کیلوگرم.
16- مسابقات با 2 کیلو ارفاق وزن انجام خواهد شد.
17- رقابت میان باشگاه های کشتی کشور ، بر مبنای قرعه کشی بوده و تیم های اول و دوم سال گذشته به عنوان سرگروه انتخاب می شوند.
18-هر کشتی گیر و اعضای کادر فنی ( مدیر فنی – سرمربی – مربی ) برمبنای تبار استانی خود مندرج در کارت ملی کشتی مربوطه هنگام انعقاد قرارداد با تیم باشگاهی مغایر با استان ذیربط ، می باید نسبت به ارائه رضایت نامه رسمی از هیات کشتی استان مبداء اقدام نماید.
19-حداقل 16 کشتی گیر و حداکثر 25 کشتی گیر در سنی جوانان و بزرگسالان برای هر تیم باشگاهی رقابت خواهند کرد.
20-حداکثر کشتی گیران ملی پوش ( بر مبنای آخرین مستند مبنی بر نفرات شرکت کننده در اخرین رقابت های المپیک و جهان ) معرفی شده از سوی هر باشگاه متقاضی در هر مسابقه دو کشتی گیر خواهد بود.
21- در طول مهلت قانونی نقل و انتقالات و پس از پایان این مهلت تا پایان وقت اداری آخرین روز از مسابقات دور رفت در 2 گروه چنانچه هیات استان یا باشگاه و تیم شرکت کننده و یا کشتی گیری نسبت به مواردی از نقل و انتقالات اعتراض داشته باشد ، باید مراتب را رسما و کتبا به کمیته لیگ اطلاع بدهد و موضوع از جانب کمیته لیگ بررسی و رای صادره معتبر و قابل اجرا خواهد بود
22-فقط قراردادهای که در کمیته لیگ و یا محلی که فدراسیون کشتی مشخص می کند و نماینده کمیته لیگ حضور داشته باشد، منعقد شده و  نماینده لیگ  با مهر و امضای رئیس کمیته لیگ به ثبت رسیده باشد اعتبار دارد و ملاک و سند عضویت و معیار ارتباطات و بررسی و استنادات رسمی خواهد بود.



برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون

رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا – قرقیزستان
رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا – قرقیزستان
رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا – قرقیزستان
برای حضور در رقابت های کسب سهمیه المپیک
تیم منتخب کشتی فرنگی پیش از حضور در رقابت های کسب سهمیه المپیک(گزارش تصویری)
رقابت های بین المللی کشتی آزاد نوجوانان جام عبداله موحد – بابلسر (گزارش تصویری - 3)
رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا – قرقیزستان (تکمیلی)
رقابت های بین المللی کشتی آزاد نوجوانان جام عبداله موحد – بابلسر (گزارش تصویری -2)
رقابت های بین المللی کشتی آزاد نوجوانان جام عبداله موحد – بابلسر
برای حضور در رقابت های کسب سهمیه المپیک
تیم منتخب کشتی آزاد پیش از حضور در رقابت های کسب سهمیه المپیک(گزارش تصویری)
رقابت های بین المللی کشتی آزاد نوجوانان جام عبداله موحد – بابلسر
رقابت های بین المللی کشتی آزاد نوجوانان جام عبداله موحد – بابلسر
مسابقات پنج وزن نخست رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا – قرقیزستان