جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ 00:20
کشورهای زیادی در کشتی سرمایه گذاری کرده اند
اصل موفقیت همدلی و آرامش است
کارهای کشتی به نحو مطلوبی دنبال می شود
رسول جزینی گفت: با حضور در تورنمنت مجارستان به این نتیجه رسیدم که کشورهای زیادی در کشتی فرنگی سرمایه گذاری کرده اند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، رسول جزینی مربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان این مطلب افزود: یکی از نکات حائز اهمیتی که در رقابت های جایزه بزرگ مجارستان بسیار مشهود بود این موضوع بود که کشورهای زیادی در کشتی فرنگی سرمایه گذاری کرده اند و این کار ما را برای کسب مدال در رقابت های پیش رو سخت می کند.

جزینی ادامه داد: در رقابت های جایزه بزرگ مجارستان که جزء رنکینگ سیستم اتحادیه جهانی نیز بود، حضور کشتی گیران چه از لحاط کمی و چه از لحاظ کیفی در سطح بسیار خوبی بود و برخی کشورهای اروپایی نظیر مجارستان، کرواسی، صربستان و گرجستان و کشورهای آسیایی مانند ازبکستان، چین، ژاپن و کره جنوبی سرمایه گذاری خوبی روی کشتی فرنگی کرده اند، حتی کشور الجزایر نیز یک کشتی گیر خوب در این رقابت ها داشت و اگر در رده بندی تیمی، کمی تأمل کنیم به این نتیجه می رسیم که امتیازات بین کشورها پخش شد و این موضوع به خوبی نشانگر آن است که رقابت بسیار شدیدی در کشتی فرنگی در حال شکل گرفتن است.

مربی سنگین وزن های تیم ملی در مورد عملکرد فرنگی کاران در این مسابقات تصریح کرد: اینکه الان بخواهیم در مورد شرایط فرنگی کارانمان نظر بدهیم کار درستی نیست چراکه ما تازه در ابتدای کار قرار داریم و کشتی گیران از آمادگی لازم برخوردار نیستند، اما من در این رقابت ها به طور کلی با توجه به شرایطی که گفتم از کشتی گیران ناراضی نیستم ولی کشتی گیران باتجربه ما که سابقه حضور در رقابت های جهانی را داشتند باید بهتر از این عمل می کردند و چند کشتی گیر بی تجربه ما هم که برای اولین بار در یک میدان خارجی شرکت می کردند عملکرد رو به جلویی داشتند، ضمن اینکه یکی دو کشتی گیر ما نظیر دلخانی با توجه به کم تجربگی عملکرد خوبی داشتند.

جزینی افزود: در مورد وضعیت سنگین وزن کشتی فرنگی ایران باید بگویم که کارمان خیلی سخت شده چراکه کشورهای دیگر پیشرفت داشتند و ما خیلی از آن ها عقب افتاده ایم و اگر بخواهیم به سطح اول کشتی جهان بازگردیم تلاشی دوچندان نیاز است ضمن اینکه نباید از اوزان دیگر نیز غافل شویم.

وی در مورد شرایط آماده سازی کشتی گیران اظهار داشت: باید با یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده کار را پیش ببریم ضمن اینکه کشتی دنیا با سرعت حرکت می کند و اگر قرار باشد که از آن ها عقب نمانیم باید در تورنمنت های خوب بین المللی محک بخوریم چراکه در تورنمنت ها نقاط ضعف کشتی گیران مشخص می شود و در همین تورنمنت مجارستان نیز درس های زیادی را گرفتیم.

جزینی ادامه داد: البته معتقدم اصل اول و مهم موفقیت همدلی و آرامش است و در چنین شرایطی می توان بهترین نتیجه را از تمرینات و حضور در تورنمنت ها بدست آورد و بعد از آن نیز تمرینات منظم و حضور در مسابقات و تورنمنت ها است که امیدوارم در شرایط فعلی اقتصادی بتوانیم به تمامی این موارد دست یابیم.

مربی تیم ملی کشتی و قهرمان اسبق آسیا در مورد شرایط حال حاضر کشتی کشور تصریح کرد: در حال حاضر تمامی کارها از سوی بنی تمیم سرپرست فدراسیون به نحو بسیار شایسته و مطلوبی پیگیری می شود و انصافا در چند ماه گذشته حمایت بسیار خوبی از ما داشته است، ضمن اینکه فضای بسیار خوبی فراهم شده و ما توانسته ایم در یک فضای بدون حاشیه و آرام، با همدلی و همزبانی به کار خود ادامه دهیم.

وی افزود: یکی از نکات مثبتی که در این چند ماه دیدم همراهی حمید بنی تمیم سرپرست فدراسیون کشتی با تیم اعزامی در رقابت های بین المللی مجارستان بود، جا دارد در اینجا از بنی تمیم تشکر کنم چرا که در مجارستان وی حتی کنار ما تمرین می کرد و با ایجاد یک فضای همدلی و صمیمیت باعث دلگرمی کشتی گیران بود.

جزینی در جواب این سئوال که شیوه کشتی فرنگی جهان در چند سال اخیر تغییر کرده و این کشتی گیران کشورمان را دچار مشکل می کند یا خیر، اظهار داشت: به نظر من کشتی گیران جهان از شیوه مبارزات کشتی گیران ما در قبل از المپیک لندن الگوبرداری کرده اند چراکه در حال حاضر کشتی فرنگی دنیا به یک جنگ تبدیل شده و 6 دقیقه باید فعال باشی و اگر کسی پا پس بگذارد قطعا بازنده خواهد بود و دیگر نمی توان با وقت کشی و یا حربه های دیگر نظیر گول زدن داور کار را به نفع خود به پایان برد، چراکه هم باید فعال باشید و هم فن اجرا کنی، کشتی گیرانی می توانند در این سیستم موفق باشند که از آمادگی کامل برخوردار باشند، ضمن اینکه مراقب این مسئله نیز باشند که به راحتی فن نخورند و از سوی دیگر، باید خیلی مراقب داوران باشند تا اخطار نیز نگیرند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از نکات مثبت حضور کشتی گیران در تورنمنت های بین المللی آشنایی با قوانین و مقررات بین المللی و نحوه قضاوت داوران خارجی است به نظر من عیار کشتی گیران در این نوع مسابقات بیشتر مشخص می شود چراکه کشتی گیران در رقابت با حریفان داخلی از نقاط ضعف و قوت یکدیگر مطلع هستند و شاید در یک غفلت کشتی را واگذار کنند، اما به طور مثال همان کشتی گیری که در رقابت داخلی شکست داشته، در مبارزه با حریفان خارجی بهتر ظاهر می شود، ضمن اینکه به نظر من خیلی از مسائل در رقابت های داخلی نظیر انتخابی و قهرمانی کشور از جمله شرایط مسابقه، میزبان، جو سالن و حتی داوری در نتایج کشتی گیران تأثیر دارد.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد اینکه چه مسائلی باعث موفقیت کشتی گیران در رقابت های آینده خواهد شد تصریح کرد: یکی از مواردی که باعث فاصله بین کشتی ما و دنیا شده، میزان توجه و حمایت ویژه بسیاری از کشورها از این رشته است. به نظر من حمایت از کشتی آن چیزی که باید نیست چراکه حریفان ما چه در آسیا و چه در جهان در بیشتر تورنمنت های بین المللی حضور دارند اما ما به دلیل شرایط اقتصادی نمی توانیم همانند آن ها باشیم. البته می دانم که مسئولان ورزش گفته اند که شرایط خاصی داریم و باید تحمل کرد اما این را هم می خواهم که این شرایط برای تمامی رشته ها یکسان باشد نه اینکه یک رشته خاص که حتی در آسیا هم موفق نیست از امکانات و توجهات که بیشتر آن هم دولتی است برخوردار باشد و سایر رشته های مدال آور مانند کشتی، وزنه بردای و تکواندو از این امکانات بی نصیب باشند. اگر امکاناتی هست باید برای همه باشد و اگر نیست هم برای همه، از سوی دیگر مسئولان ورزش ما این را باید بپذیرند که این کشتی است که پرچم ایران را در میادین جهانی و المپیک به اهتزاز در می آورد و در فاصله 17 ماه مانده به المپیک 2020 توکیو باید توجه ویژه ای به این رشته پرافتخار داشته باشند.

جزینی در پایان خاطرنشان کرد: ما هر آبرویی داریم از کشتی است و باید دین خود را به این رشته ادا کنیم. به نظرم هر هزینه و سرمایه گذاری که در کشتی بکنیم برای نسل آینده جواب خواهد داد. هم اکنون در شرایط بدون حاشیه و آرامی کار خود را پیگیری می کنیم و از مسئولان وزارت ورزش می خواهم که برای اینکه بتوانیم فاصله افتاده با کشتی جهان را جبران کنیم و به جایگاه قبلی خود بازگردیم حمایت های ویژه ای را از ما داشته باشند چراکه همه مسائل معنوی نیست و اگر حمایت نشویم نمی توانیم با دیگر کشورها رقابت کنیم.



برچسب ها :