همزمان با پنجم شهریورماه "روز ملی کشتی" (همراه با گزارش تصویری)

چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ 11:30
خانواده کشتی در میان اقشار آسیب پذیر مردم حضور یافتند
مشارکت هیأت های کشتی سراسر کشور
خانواده بزرگ کشتی در روز پنجم شهریورماه همزمان با "روز ملی کشتی" در سراسر کشور در میان اقشار آسیب پذیر مردم حضور یافتند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی،  با توجه به اینکه روز پنجم شهریور ماه «مصادف با زادروز جهان پهلوان تختی» بدلیل جایگاه ورزش ملی کشور، کشتی، به عنوان "روز کشتی" نامگذاری و در تقویم رسمی کشور ثبت شده است، فدراسیون از هیأت های کشتی سراسر کشور خواست، به لحاظ جایگاه اجتماعی و تاریخی کشتی کشور، در اقدامی صادقانه و مردمی، با جمعی از پیشکسوتان و قهرمانان مطرح آن استان، در مراکز و یا اماکنی که امکان ارتباط مستقیم با اقشار محروم جامعه فراهم می شود، حضور یابند تا شاید این حرکت عاملی باشد برای توجه به بخشی از مردم عزیز کشور، که گرچه در میان ما زندگی می کنند، اما کمتر دیده می شوند،  در حالی که نیاز به حمایتی مضاعف نسبت به سایر اقشار دارند.

بر این اساس برنامه فدراسیون و برخی از  هیأت های کشتی در این روز به شرح زیر است:

- پیشکسوتان و قهرمانان کشتی به دیدار جانبازان اعصاب و روان رفتند -
جمعی از پیشکسوتان و قهرمانان تیم های ملی کشتی از جمله ابراهیم جوادی، بهرام مشتاقی، رضا لایق دبیر فدارسیون کشتی، مجید خدایی، حبیب اله اخلاقی، هادی حبیبی، پرویز هادی، مهدی علیاری، حسن یزدانی و علیرضا کریمی به نمایندگی از اعضای تیم های ملی کشتی در آسایشگاه اعصاب و روان جانبازان نیایش واقع در سعادت آباد حضور یافتند.
در این دیدار صمیمانه کشتی گیران تیم های ملی ضمن خوش و بش با این جانبازان عزیز در جریان مشکلات و مسائل آن ها قرار گرفتند و برای آن ها که برای دفاع از کیان کشور با مشکلات متعددی روبرو شده اند از درگاه خداوند متعال آرزوی سلامتی و از خانواده آن ها و کادر پزشکی قدردانی کردند.
ملی پوشان سپس ضمن درخواست از مسئولان برای رسیدگی هرچه بیشتر به مسائل و مشکلات آن ها با این عزیزان عکس یادگاری گرفتند.


- اعضای تیم ملی کشتی کلاسیک به دیدار معلولان ذهنی رفتند -
هم گام با خانواده بزرگ کشتی کشور و به مناسبت "روز کشتی"، اعضای تیم ملی کشتی کلاسیک بانوان به همراه منظمی نایب رئیس بانوان فدراسیون و ریاضی رئیس و اعضای هیأت کشتی استان خراسان رضوی با حضور در مرکز توانبخشی همدم در شهر مشهد مقدس، از معلول ذهنی این مرکز عیادت کردند.

- پیشکسوتان و قهرمانان تیم های ملی به دیدار نوجوانان بی سرپرست رفتند -
هم گام با خانواده بزرگ کشتی کشور و به مناسبت "روز کشتی"، جمعی از پیشکسوتان و قهرمانان تیم های ملی کشتی به همراه رضا لایق دبیر فدراسیون با حضور در مرکز سرای نور نوجوانان (طلوع بی نشان ها) در میدان بهمن، به دیدار نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست و آسیب دیده اجتماعی رفتند.
در این دیدار صمیمانه که بهرام مشتاقی، حبیب اله اخلاقی، هادی حبیبی، حسن یزدانی، علیرضا کریمی و پرویز هادی حضور داشتند، کودکان بی سرپرست که علاقه شدیدی به کشتی داشتند با پوشیدن دوبنده کشتی با هم به مبارزه پرداختند.
نمایندگان جامعه کشتی سپس ضمن بازدید از ساختمان مجتمع، ناهار را در کنار این کودکان صرف کردند.

- از تندیس جهان پهلوان تختی در مترو اصفهان رونمایی شد -
حضور در خانه سالمندان صادقیه
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، همزمان با سالروز تولد جهان پهلوان غلامرضا تختی و "روز کشتی" عصر روز 4 شهریورماه در آیینی از تندیس جهان پهلوان تختی و استندهای موزه ای اشیاء تاریخی مترو ایستگاه تختی اصفهان رونمایی شد.
نوروزی شهردار اصفهان در مورد ساخت این تندیس گفت: هدف از ساخت و نصب تندیس جهان پهلوان تختی در ایستگاه مترو تختی الگو پذیری جوانان، ورزشکاران و مردم از این قهرمان به عنوان مظهر جوانمردی و آزادگی است.
جامعه کشتی استان اصفهان به مناسبت روز ملی کشتی در خانه سالمندان صادقیه اصفهان حضور یافتند.

- کشتی گیران آذربایجان شرقی در خانه سالمندان و کمپ ترک اعتیاد حضور یافتند -
به مناسبت روز کشتی سالروز تولد جهان پهلوان تختی، پیشکسوتان و اعضای هیات کشتی استان آذربایجان شرقی  از خانه سالمندان و کمپ ترک اعتیاد بازدید کردند.
در این بازدید که با حضور آقایان نقوی، بابازاده، قاسم جمشیدی نایب رییس هیات استان، وثوق دبیر و رئیس اسبق هیات کشتی استان و تبریز همراه بود، آذری، دژم خو و زینال نژاد از پیشکسوتان و خیرین کشتی حضور داشتند.

- حضور مازندرانی ها در مراکز درمانی، خانه سالمندان و مراکز بهزیستی  -
دیدار با استاد امامعلی حبیبی و پیشکسوتان کشتی
همزمان با پنجم شهریورماه زادروز جهان پهلوان تختی و روز ملی کشتی مازندرانی ها ضمن حضور در مراکز درمانی، خانه های سالمندان و مراکز بهزیستی از پیشکسوتان کشتی نیز دیدار کردند.
با توجه به اینکه روز پنجم شهریور ماه «مصادف با زادروز جهان پهلوان تختی» بدلیل جایگاه ورزش اول ایران، به عنوان "روز کشتی" نامگذاری و در تقویم رسمی کشور ثبت شد، هیات های کشتی شهرستان های استان مازندران به لحاظ جایگاه اجتماعی و تاریخی کشتی کشور بخصوص در استان مازندران، در اقدامی صادقانه و مردمی، با حضور در مراکز درمانی، خانه های سالمندان، تکریم و عیادت از پیشکسوتان و مراکز بهزیستی به دیدار این عزیزان رفته و موجبات دلگرمی را برای آنها فراهم کردند.
هیئت های کشتی ساری، جویبار، قائمشهر، بابل، فریدونکنار، در این اقدام خیرخواهانه پیشقدم و خالق لحظات زیبایی شدند.
همچنین در این دیدارها از استاد امامعلی حبیبی قهرمان نامدار کشتی آزاد المپیک و جهان و جمعی از پیشکسوتان کشتی نیز عیادت بعمل آمد.

- پیام محمد حسین محبی به مناسبت روز ملی کشتی -
حضور پیشکسوتان کرمانشاه در مناطق زلزله زده
محمدحسین محبی رییس هیات کشتی استان کرمانشاه در پیامی ضمن گرامیداشت این روز و تقدیر از تمام عزیزانی که تلاش کردند تا این مناسبت در تقویم رسمی کشور گنجانده شود، گفت: روز ملی کشتی تنها برای کشتی نیست، روز فتوت و گذشت است.
در پیام محمد حسین محبی آمده است: در پنجم شهریورماه سال 1309 بزرگ مردی چشم به جهان گشود. سال ها بعد مردم او را نه فقط برای مدال های رنگارنگش در مسابقات مختلف آسیایی و جهانی و المپیک که برای مردم ایران به ارمغان آورد، بلکه به خاطر اخلاق و منش والای انسانیش دوست داشتند و دارند. غلامرضا تختی مردی بود که جوانمردی و خصلت پهلوانیش بر تمام افتخارات کم نظیرش در کشتی سبقه داشت.
پنجم شهریور زادروز جهان پهلوان تختی یادآور این نکته است که قبل از اینکه قهرمان باشیم باید پهلوان باشیم و شیوه و روش پهلوانی بر دنیای قهرمانیمان باید سایه بیافکند.
سپاسگزارم از تمام عزیزانی که تلاش کردند تا این مناسبت در تقویم رسمی کشور گنجانده شود. این روز تنها به کشتی تعلق ندارد. متعلق به تمام پهلوانان در تمام رشته های ورزشی است .
به همین منظور براداران محبی و جمعی از قهرمانان کرمانشاهی در روز ملی کشتی میان زلزله زدگان ازگله  حضور یافتند.

- حضور اعضای هیأت کشتی گیلان در خوابگاه دختران بی سرپرست -
به مناسبت روز کشتی سالروز تولد جهان پهلوان تختی، پیشکسوتان و اعضای هیأت کشتی استان گیلان از آسایشگاه معلولین و خوابگاه دختران بی سرپرست بازدید کردند.
بازدید اعضای هیأت کشتی استان از آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت و دیدار از خوابگاه دختران بی سرپرست شایگان رشت از برنامه هایی بود که با حضور نقی هدایتی رییس هیئت کشتی گیلان و جمعی از پیشکسوتان کشتی استان انجام شد.

- پیشکسوتان کشتی اردبیل در موسسه خیریه شکوفه ها حضور یافتند -
حضور مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس هیأت کشتی استان
جمعی از پیشکسوتان کشتی، مدیرکل ورزش و جوانان استان و رئیس هیأت کشتی استان اردبیل دیروز و به مناسب روز کشتی در موسسه خیریه شکوفه ها حضور یافتند.
در روز دوشنبه 5 شهریور ماه مصادف با زادروز جهان پهلوان تختی و به مناسبت "روز کشتی" جمعی از پیشکسوتان و قهرمان کشتی استان اردبیل به همراه بهرام آقاخانی مدیرکل ورزش و جوانان و داور جدی رئیس هیات کشتی استان در موسسه خیریه شکوفه ها (محل نگهداری کودکان تحت حمایت) حضور یافتند و ضمن دیدار با این عزیزان، یاد و خاطره جهان پهلوان تختی را گرامی داشتند.

- پیشکسوتان کشتی البرز در مرکز نگهداران کودکان بی سرپرست حضور یافتند -
برگزاری جشن در آکادمی کشتی پهلوانی سید الشهداء (ع)
جمعی از قهرمانان و پیشکسوتان به همراه مسئولان هیأت کشتی البرز در روز ملی کشتی ضمن حضور در مرکز توانبخشی معلولان حکیم از مرکز نگهداری فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست هم بازدید کردند.
جمعی از قهرمانان و پیشکسوتان کشتی البرز از جمله ابراهیم جوادی، کاظم غلامی، جواد نورمحمدی، علی رضا حیدری، حسین نوری، یوسف قادریان و علی رضا کریمی به همراه حمید یاری رییس هیئت کشتی البرز دیروز پنجم شهریورماه همزمان با زاد روز جهان پهلوان تختی و روز ملی کشتی از مرکز توانبخشی معلولان حکیم کرج بازدید کردند.
نمایندگان کشتی استان البرز در ادامه برنامه های خود ضمن بازدید از یک مرکز نگهداری فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست با آن ها خوش و بش کردند.
در پایان برنامه های مراسم روز کشتی در البرز قهرمانان و پیشکسوتان کشتی با حضور  در آکادمی کشتی پهلوانی سید الشهدا(ع) کرج جشن تولد آقا تختی را در آکادمی کشتی های پهلوانی و زورخانه ای هیات کشتی البرز برگزار کردند.

- شورای شهر مشهد از کشتی گیران استان خراسان رضوی تقدیر کرد -
حضور پیشکسوتان و کشتی گیران در موسسه خیریه توانبخشی دختران بی سرپرست
صبح روز 5 شهریورماه در صحن علنی شورای شهر مشهد با حضور استاندار، شهردار و اعضای شورای شهر مشهد از "مرتضی علیزاده" مربی سازنده ی پایه و 3 کشتی گیر خردسال به نام های "سید مهدی مهدی زاده"، "اشکان بهادرفر" و "مهیار مرندی" که در مسابقات منطقه دو کشور حائز مقام برتر شده بودند، به صورت ویژه تقدیر به عمل آمد.
در ادامه برنامه، ظهر دوشنبه نیز اعضای تیم ملی کشتی کلاسیک بانوان، نایب رییس فدراسیون کشتی، اعضای هیئت کشتی استان و جمعی از مربیان و پیشکسوتان کشتی خراسان رضوی از موسسه خیریه توانبخشی دختران بی سرپرست و کم توان ذهنی هـمـــدم (فتـح المـبین) بازدید کردند و از نزدیک با فعالیت های فرهنگی و هنری بچه های این موسسه آشنا شدند.
همچنین عصر دوشنبه نیز مراسمی ویژه در سالن مرحوم "سید جعفر موسوی" (22 بهمن)، با حضور آقای محمد رضا حیدری رییس شورای شهر مشهد، خانم زری جراح مشاور امور بانوان شهردار مشهد و چند تن از مسئولان شهری و اعضای تیم ملی کشتی کلاسیک بانوان برگزار شد. بسیاری از بزرگان کشتی خراسان در این سالن تمرین کرده اند و خاطره های زیادی دارند.
در این مراسم دکتر مسعود ریاضی رییس هیئت کشتی خراسان رضوی طی سخنانی به اهمیت و جایگاه این سالن قدیمی که در موفقیت و معرفی قهرمانان کشتی استان تاثیرگذار بود، پرداخت.
همچنین در ادامه مراسم، "زری جراح" مشاور امور بانوان شهردار مشهد، "مریم منظمی" نایب رییس امور بانوان فدراسیون کشتی و "رزا درسنی" رییس آموزش و پرورش ناحیه سه مشهد طی سخنانی به اهمیت ورزش کشتی و این که بانوان می توانند در این عرصه افتخار آفرینی کنند، اشاره کردند.
در ادامه مراسم از دو کشتی گیر خراسانی به نام های "وحید دادخواه" و "مسلم نادری خادم" که در رقابت های بین المللی افتخارآفرینی کرده اند تقدیر شد. همچنین در ادامه مراسم اعضای تیم ملی کشتی کلاسیک بانوان نیز مورد تجلیل قرار گرفتند.

- حضور اعضای هیأت کشتی استان تهران در مراکز درمانی و بهزیستی -
همزمان با "روز کشتی" و نامگذاری این روز در تقویم رسمی کشور، هیات های کشتی تهران و شهرهای تابعه با حضور در مراکز درمانی و بهزیستی، خانه های سالمندان و ایتام، تکریم و عیادت از پیشکسوتان و ازجمله مرکز توانبخشی روفیده به دیدار این عزیزان رفتند.


فدراسیون کشتی در پنج سال گذشته در تلاش بود تا روز پنجم شهریورماه زادروز جهان پهلوان غلامرضا تختی بعنوان روز ملی کشتی در تقویم رسمی کشور به ثبت برسد، که خوشبختانه با همکاری تمامی مراجع ذیصلاح این امر محقق شد و  پنجم شهریورماه بعنوان "روز ملی کشتی"  در تقویم رسمی کشور در سال 97 به ثبت رسید.


گالری تصاویر

برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون

در ادامه ریکاوری ملی پوشان فرنگی کار در قرقیزستان
رقابت های کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا – قرقیزستان (تکمیلی)
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
اردوی تیم ملی کشتی آزاد جوانان در مازندران در حال برگزاری است (گزارش تصویری)
نماهنگ تبریک به قهرمانان پرتوان و با اراده
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان (گزارش تصویری 2)
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان (گزارش تصویری 1)
علیرضا دبیر خطاب به نمایندگان کشورمان در مسابقات گزینشی قرقیزستان:
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
قرعه کشی رقابت های کسب سهمیه المپیک کشتی آزاد و فرنگی برگزار شد
با حضور رئیس اتحادیه جهانی کشتی
با توجه به لغو پروازها به دلیل بسته بودن فرودگاه دبی
تیزر پخش برنامه استعدادیابی کشتی همه فن حریف از شبکه سوم سیما