عصر دیروز و در شهر زاگرب

دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷ 08:42
کلینیک داوری رقابت های جهانی نوجوانان برگزار شد
تغییرات دوباره در برخی قوانین کشتی
کلینیک داوری رقابت های کشتی نوجوانان قهرمانی جهان عصر دیروز (یکشنبه) با حضور داوران کشورمان در محل برگزاری این رقابت ها در شهر زاگرب کرواسی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، این کلینیک، با حضور داوران کشورهای مختلف جهان از جمله سه داور ایرانی (محمدابراهیم امامی داور  المپیکی، بهروز هندیجانی و نیما صادقی داوران درجه یک بین المللی) با تدریس ابراهیم چیچی اوغلو مدرس اتحادیه جهانی کشتی از ترکیه و با حضور سایتو دیگر مدرس اتحادیه جهانی کشتی در محل جلسات هتل پانوراما برگزار شد.
در این کلینیک مهمترین قوانین و مقررات جدید داوری در دو رشته کشتی آزاد و فرنگی با نمایش فیلم کشتی و توضیحات ابراهیم چیچی اغلو  تدریس و مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در این خصوص محمدابراهیم امامی رییس کمیسیون داوران فدراسیون کشتی مهمترین موارد مطرح شده  در این کلاس را به شرح ذیل اعلام کرد:
1 – مجازات های مربوط به فرار از فن و فرار از تشک در همه شرایط در کشتی فرنگی با اخطار برای مدافع و 2 امتیاز برای مهاجم همراه خواهد بود اما در کشتی آزاد ضمن اینکه فرار از فن و فرار از تشک با اخطار و یک امتیاز همراه می باشد باید توجه داشت که در حالت خطر و یا پل اگر مدافع فرار از تشک نماید و یا خطایی انجام دهد با اخطار و دو امتیاز مجازات خواهد شد و ادامه کشتی در حالت خاک خواهد بود.
2- برای فرار از فن در محوطه اصلی تشک اگر بیش از 15 ثانیه  به پایان وقت، زمان باشد داوران باید به کشتی گیر مدافع با قطع کشتی تذکر بدهند و در صورت تکرار با اخطار و امتیاز او را مجازات نمایند اما اگر این فرار از فن در ثانیه های پایانی کشتی باشد داوران پس از تشخیص فرار از فن باید کشتی را قبل از اتمام وقت قانونی متوقف و کشتی گیر  مدافع را با اخطار و امتیاز مجازات نمایند.
3- در حالتهای کشتی  تدافعی،  داوران باید کشتی منفی و کم کاری  را مجزا ارزیابی کرده و آنرا تشخیص صحیح بدهند، در صورت کم کاری برای کشتی گیر کم کار ، پاسیو (P ) و در صورت کشتی منفی برای او اخطار و برای حریفش امتیاز در نظر بگیرند.(مجازات کشتی منفی در کشتی آزاد  اخطار و یک امتیاز و در کشتی فرنگی اخطار و دو امتیاز خواهد بود.)
4- مهمترین تغییر در مقررات جدید مربوط به کشتی فرنگی و خطای پا توسط مدافع می باشد.
- خطای پا توسط مدافع در مرتبه اول با اخطار و دو امتیاز برای حریف  همراه خواهد بود و در صورت تکرار، کشتی گیر خاطی (مدافع) از آن مسابقه دیسکالیفه خواهد شد.
5- در کشتی فرنگی در صورتی که مهاجم برای اجرای فن از پا استفاده نماید : مرتبه اول تذکر و در صورت تکرار با اخطار و یک امتیاز مجازات خواهد شد.
6- در دو رشته کشتی آزاد و فرنگی برای تایید  ضربه فنی، پاسیو و اخطارها تایید رییس تشک الزامی هست.
7-در صورتی که رییس تشک با رای های صادره از جانب داور و قاضی موافق نباشد میتواند آنها را صدا بزند وبا آنها مشورت کند اما اجازه بازبینی فیلم را ندارد و پس از مشورت و اعلام رای، هر یک از مربیان می توانند چلنج نمایند و در صورت چلنج، فیلم کشتی و صحنه مورد نظر توسط نماینده اتحادیه جهانی (سرپرست فنی مسابقات) با حضور رییس تشک بازبینی و رای نهایی توسط نماینده اتحادیه جهانی صادر خواهد شد و پس از آن دیگر چلنجی پذیرفته نخواهد شد.
8- در کشتی نوجوانان گرفتن فن دبل نلسون خطا میباشد و در صورتی که هر یک از کشتی گیران اقدام به گرفتن این فن نماید داور باید بلافاصله پس از مشاهده این فن، در سوت خود دمیده و کشتی را متوقف  و به کشتی گیر خاطی تذکر بدهد.
9- نکته مهم و مورد تاکید  مدرس اتحادیه جهانی کشتی در این کلینیک: همراه داشتن و استفاده از موبایل (تلفن همراه) توسط هریک از داوران در سالن مسابقات ممنوع است.


برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون