شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ 11:50
اصلاحیه شیوه نامه شورای فنی پیشکسوتان کشتی کشور اعلام شد
اصلاحیه شیوه نامه شورای فنی پیشکسوتان کشتی کشور از سوی فدراسیون کشتی اعلام شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، اصلاحیه شیوه نامه شورای فنی پیشکسوتان کشتی کشور مصوب بیست و چهارمین سمینار هیأت های کشتی استان های کشور به شرح زیر است:

" شیوه نامه تشکیل شورای فنی پیشکسوتان کشتی کشور"

با هدف تحقق مفاد بندهای دوم و نهم از مفاد ماده دوم و نیز بندهای هفتم و پانزدهم از مفاد ماده سوم اساسنامه فدراسیون ‌های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران مصوب هیات وزیران مورخ 11/02/81، و نظر به ضرورت نظم پذیری و مدیریت بهینه کلیه فعالیت‌های کشتی کشور، و نیز حفظ و ارتقاء جایگاه ارزشمند پیشکسوتان کشتی کشور درسطوح ملی و بین‌المللی، همچنین بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های موجود در کشتی کشور، "شورای فنی پیشکسوتان کشتی کشور" طبق شرایط اعلامی در این شیوه نامه تشکیل می‌شود:
 1-شاخص های اعضای واجد شرایط عضویت در شورای فنی پیشکسوتان کشتی کشور:
1-1-کلیه مدال‌آوران کشتی آزاد و فرنگی کشور در رقابت‌های قهرمانی جهان و المپیک با لحاظ شرایط سنی بند 4-2
1-2- کلیه سرمربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان
1-3- پیشکسوتان دارای حداقل 5 بار عنوان قهرمانی جهان(طلای جهان) در یکی از رده‌های سنی پیشکسوتان
1-4- حداقل سن نامزد‌ی در کمیته پیشکسوتان کشتی کشور 35 سال خواهد بود.
2- چگونگی انتخاب اعضای شورای فنی پیشکسوتان کشتی کشور:
اعضای شورای فنی پیشکسوتان کشتی کشور، با استناد به بند یک این آیین‌نامه، از سوی رئیس فدراسیون به تعداد حداقل 5 و حداکثر 7 عضو به عنوان مشاوران فنی وی، انتخاب و معرفی می‌شوند.
3- نحوه فعالیت شورای فنی پیشکسوتان کشتی کشور:
3-1- زمان فعالیت اعضای شورای فنی پیشکسوتان کشتی کشور برای مدت دو سال فنی بوده و پس از اتمام زمان مذکور ، زمان فعالیت آنان حداکثر تا یک سال دیگر با ابلاغ رئیس فدراسیون قابل تمدید خواهد بود . رئیس فدراسیون می تواند در صورت تشخیص نسبت به تغییر اعضای شورای فنی پیشکسوتان، در طی دوره ی فعالیت، و یا پس از اتمام آن، اقدام کند.
3-2- شورای فنی پیشکسوتان موظف است در هر سه ماه حداقل یک جلسه عادی برگزار کند. جلسات فوق العاده بنا به ضرورت با اعلام دبیر شورای فنی پیشکسوتان به رئیس فدراسیون، و یا بنا به تشخیص رئیس فدراسیون برگزار خواهد شد.
3-3-کلیه پیشنهادات مطروحه در شورای فنی پیشکسوتان می باید در قالب فرمتی مشخص، به تائید اعضای حاضر در جلسات شورای فنی پیشکسوتان و نماینده رسمی فدراسیون(رئیس، نایب رئیس یا دبیر) برسد.
3-4- جلسات شورای فنی پیشکسوتان با حضور نصف به علاوه یک اعضای اصلی رسمیت خواهد داشت . 
3-5- در صورتی که اعضای شورای فنی پیشکسوتان ، برای ارائه پیشنهاد درباره یک موضوع به اجماع لازم نرسند ، اکثریت آراء اعضاء تعیین کننده خواهد بود . در شرایط برابری آراء درباره ی یک موضوع ، رای نماینده‌ی رسمی فدراسیون (رئیس، نایب رئیس و یا دبیر) تعیین کننده خواهد بود .
3-6- دبیر شورای فنی پیشکسوتان فدراسیون کشتی مسئولیت هماهنگی تشکیل جلسات شورای فنی پیشکسوتان، همچنین ارائه گزارش حضور و غیاب اعضاء کمیته، و نیز تنظیم صورتجلسات مزبور را، در هر جلسه ی کمیته بر عهده دارد .
3-7- در صورت غیبت غیر موجه بیش از 4 جلسه مکرر هر عضو از اعضای شورای فنی پیشکسوتان، در زمان فعالیت مقرر ، با نظر رئیس فدراسیون عضویت ایشان از شورای مذکور لغو می شود . 
3-8- در صورت عدم امکان ادامه همکاری هر یک از اعضای شورای فنی پیشکسوتان(به هر دلیل)، رئیس فدراسیون حداکثر ظرف مدت یک ماه فرد جایگزین را معرفی خواهد نمود.
3-9- صاحبان رای در شورای فنی پیشکسوتان کشتی عبارتند از: اعضای اصلی شورا(بند 2 از این آیین نامه)، نماینده رسمی فدراسیون کشتی(رئیس ، نایب رئیس و یا دبیر) و دبیر شورای پیشکسوتان
3-10- حضور یکی از مسئولان رسمی فدراسیون (رئیس یا نایب رئیس یا دبیر) به دلیل بررسی تعهدات مالی ، حقوقی و اجرایی ناشی از پیشنهادات اعضاء کمیته در جلسات "شورای فنی پیشکسوتان کشتی کشور" الزامی است.
3-11-کلیه پیشنهادات "شورای فنی پیشکسوتان کشتی کشور" پس از تائید رئیس فدراسیون قابلیت اجرا خواهد داشت .
3-12- دبیر شورای فنی پیشکسوتان کشتی کشور از میان اعضای واجد شرایط (بند یک این شیوه نامه) بوسیله رئیس فدراسیون انتخاب و معرفی می‌شود.
3-13- در صورت ضرورت معرفی نماینده یا نمایندگانی از سوی شورای فنی پیشکسوتان کشتی کشور به سایر مراجع رسمی، نماینده یا نمایندگان پیشکسوتان کشتی کشور از میان اعضای شورای مذکور و یا سایر اعضای واجد شرایط با نظر و آراء اعضاء شورا انتخاب و معرفی خواهند شد.
4- شرح وظایف شورای فنی پیشکسوتان کشتی کشور:
4-1- بررسی و اعلام نظر در باره ی اهداف ، راهبردها ، سیاست ها ، و برنامه های کلان کشتی کشور
4-2- بررسی و اعلام نظر درباره‌‌ی کلیه پیشنهادات ارائه شده از سوی سایر کمیته‌‌های فدراسیون کشتی و انستیتو بین‌المللی کشتی و یا ارائه پیشنهاد به رئیس فدراسیون برای ارتقاء جایگاه و ساماندهی وضعیت پیشکسوتان کشتی کشور
4-3-  اعلام نظر درباره‌ی برنامه سالانه اجتماعی، رفاهی، اقتصادی پیشکسوتان کشتی کشور
4-4- اعلام نظر درباره‌ی بودجه سالانه شورای فنی پیشکسوتان کشتی کشور
4-5- اعلام نظر درباره‌ی تبیین سیاست‌های حمایتی از پیشکسوتان کشتی کشور
4-6- به منظور اجرایی کردن مفاد این شیوه‌نامه، آیین‌نامه‌های اجرایی لازم توسط دبیر شورای فنی پیشکسوتان کشتی کشور تهیه و برای تایید نهایی به شورای فنی پیشکسوتان کشتی کشور ارجاع می‌شود.
4-7- دبیر شورای فنی پیشکسوتان کشتی کشور موظف است در چارچوب راهبردها، سیاستها و برنامه‌های مورد تایید "شورای فنی پیشکسوتان کشتی کشور"، فعالیت‌های اجرایی شورا‌ی یاد شده را تنظیم کند.
4-8- کلیه برنامه‌های فنی کشتی پیشکسوتان در هر سال باید به تایید شورای فنی پیشکسوتان برسد. پیش‌نویس برنامه فنی مذکور از سوی دبیر شورای فنی پیشکسوتان تهیه و در جلسه‌های کمیته مورد بررسی و اعلام نظر اعضاء قرار می‌گیرد.
4-9- پیش‌نویس دستورالعمل تشکیل شورای فنی پیشکسوتان در استان‌ها از سوی دبیر شورا جهت تایید نهایی به اعضاء شورا ارائه خواهد شد.


برچسب ها :