پیام وزیر ورزش و جوانان در اختتامیه جشنواره «پهلوانان نمی میرند

یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ 11:41
«تختی» ابر پهلوانی که زندگی اش توام با حفظ ارزش های انسانی،اخلاقی و اسلامی بوده است

وزیر ورزش و جوانان در پیام صوتی که در اختتامیه چهارمین جشنواره «پهلوانان نمی میرند» (برنامه های کوتاه ورزشی) قرائت شد، اهتمام در حفظ ارزش های اخلاقی، انسانی و اسلامی اهالی ورزش را کمک بزرگی به سلامت جامعه و توسعه فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر مسعود سلطانی فر با تبریک و تقدیر از برگزار کنندگان جشنواره «پهلوانان نمی میرند» که به بهانه سالروز درگذشت جهان پهلوان تختی برگزار شد از تختی به عنوان مشهورترین و نامی ترین فردی یاد کرد که در عرصه قهرمانی، پهلوانی و جوانمردی زبانزد است.

وزیر ورزش و جوانان گفت: تختی در کنار افتخارات بزرگی که در عرصه ورزش به ارمغان آورد و توانست سه مدال المپیک را بدست آورد و 2 مدال طلای جهانی هم دارد، یک نمونه و اسوه است از طرفی به دلیل دارا بودن خصائل جوانمردی، پهلوانی و فتوت با یک نگاه کلی به مقاطع مختلف زندگی او؛ یک ابرپهلوان و قهرمان محسوب می شود که همه صحنه ها، روزها و ایامش توام با حفظ ارزش های انسانی، اخلاقی و اسلامی بوده است.

دکتر سلطانی فر ادامه داد: جهان پهلوان تختی چه زمانی که روی تشک بود و چه در زمانی که با مردم زندگی می کرد و آن موقعی که به کمک زلزله زدگان بویین زهرا رفت؛ در همه ایام هم که در مسابقات مختلف شرکت می کرد به عنوان یک اسوه و الگو از جهت حفظ ارزش های اخلاقی و انسانی زندگی بسیار شفاف ،روشن و ارزشمندی داشت.

وزیر ورزش و جوانان ضرورت و نیاز امروز جامعه ورزش را که در رویدادهای مختلف برای کسب مقام تلاش می کند؛ سنبل و الگو برای نسل جوانان عنوان و تصریح کرد: باید به گونه ای عمل کنیم که سنبل و الگو برای جوانان و نسلی باشیم که امروز این نسل به عنوان موتور محرک توسعه کشور هستند و نسلی هستند که بایستی آینده کشور را بسازند.

دکتر سلطانی فر با بیان این مهم که ورزشکاران و قهرمانان از گروه های مرجع هستند، گفت: رفتار، تعاملات و ارتباطات ورزشکاران به عنوان الگوی جوانان و نوجوانان مدنظر قرار دارد و نظارت و ارزیابی نیز می شود.

وزیر ورزش و جوانان گفت:مطمئنا قهرمانان و پهلوانان ما که در عرصه های مسابقات مختلف حماسه آفرینی می کنند، اگر در حفظ ارزش های انسانی، اخلاقی و اسلامی هم اهتمام داشته باشند، کمک بزرگی به سلامت جامعه و توسعه فرهنگی و اجتماعی است.

دکتر سلطانی فر جامعه ورزش بویژه قهرمانان و ورزشکاران را خطاب قرار داد و خواستار الگو قرار دادن روش و سیره ائمه اطهار ، بزرگان کشور و مشاهیر شد و تصریح کرد: ورزشکارن با الگو قرار دادن پهلوانانی چون جهان پهلوان تختی در زندگی شخصی و ورزشی خود اصول مردانگی ،جوانمردی ،فتوت ،بزرگ اندیشی، صبر و سعه صدر را رعایت کنند تا همه بتوانیم دست در دست هم و با رویکردی که در جامعه وجود دارد و تلاشی که در حال انجام است ، کشوری آباد و با عزت داشته باشیم .


برچسب ها :