تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان نایب قهرمان رقابت های جهانی در یونان شد

چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ 21:33
کسب 2 مدال طلا، یک نقره و دو برنز
نفرات و تیم های برتر مشخص شدند

تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران بعنوان نایب قهرمانی رقابت های جهانی 2017 در کشور یونان دست یافت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی جهان روزهای 13 تا 15 شهریورماه در شهرآتن پایتخت کشور یونان برگزار شد و در پایان رقابت های پنج وزن دوم که امشب خاتمه یافت سعادتی فر به مدال طلا و نصرتی به مدال برنز رسیدند.

در پایان این رقابت ها تیم ایران در اوزان 58 و 76 کیلوگرم توسط  محسن مدهنی و مهران سعادتی فر به مدال طلا، در وزن 63 کیلوگرم توسط مصطفی کایدخورده به مدال نقره و در اوزان 85 و 100 کیلوگرم توسط محمد نصرتی و سید مجتبی حسینی به مدال برنز رسید و با کسب 50 امتیاز پس از تیم روسیه، عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد.

نتایج نمایندگان کشورمان در این رقابت ها به شرح زیر است:

در وزن 42 کیلوگرم محمد کریمی نیا در دور نخست مقابل میزوکی آراکی از ژاپن با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی  با نتیجه 2 بر صفر  مغلوب آرشات از هند شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، کریمی نیا شانس حضور در گروه بازنده ها را از دست داد و حذف شد.

در وزن 46 کیلوگرم محمدحسین ابوالحسنی در دور نخست مقابل دیلان راگوسین از آمریکا با نتیجه 11 بر 2 مغلوب شد و با توجه به شکست کشتی گیر آمریکایی مقابل نماینده روسیه، وی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 50 کیلوگرم میلاد رضا نژاد در دور نخست مقابل ولادمیر زابیوروتا از روسیه با نتیجه 2 بر یک شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، رضا نژاد از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 54 کیلوگرم محمد حسینوند در دور نخست کنستانتینوس دامیاناکیس از یونان را با نتیجه 10 بر یک شکست داد اما در دور بعد مقابل توماس ریدجی توماس لووت از آمریکا با نتیجه 5 بر یک شکست خورد و با توجه به شکست این آمریکایی در دور بعد مقابل حریف گرجستانی، حسینوند از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 58 کیلوگرم محسن مدهنی در دور اول با نتیجه 9 بر صفر ویت لبل از کشور چک را مغلوب کرد وی در دور بعد مقابل ایوو ایلیف از بلغارستان با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید و در دور سوم نیز با نتیجه 8 بر صفر ماکسیم کانتر از مولداوی را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. مدهنی امشب در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 11 بر 2 از سد کوزه ای تاشکیتا از ژاپن گذشته و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار سونو سونو از کشور هند را با نتیجه 14 بر 3 مغلوب کرد و به مدال طلا رسید.
در وزن 63 کیلوگرم مصطفی کایدخورده پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل روسلان حدیث اف از آذربایجان با نتیجه 6 بر یک به پیروزی رسید و در دور سوم نیز راحت ساگیمبای از قزاقستان را 8 بر صفر از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. کایدخورده در این دیدار مقابل اوتار آبولادزه از گرجستان با نتیجه 4 بر 2 به پیروزی رسید و راهی دیدار نهایی شد. وی در دیدار فینال مقابل دیمیترو میروشنیک از اوکراین با نتیجه 3 بر یک مغلوب شد و صاحب مدال نقره شد.

در وزن 69 کیلوگرم علی کبیری در دور اول با نتیجه 8 بر 3 مقابل سامت چتین از نروژ شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، کبیری حذف شد.
در وزن 76 کیلوگرم مهران سعادتی فرد پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 4 بر 2 اوتو کتونن از فنلاند را شکست داد و در دور سوم مقابل بایسار اولویف از روسیه با نتیجه 9 بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 2 بر صفر آکیلبک تالانتبیکوف از قرقیزستان را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. سعادتی فر در دیدار فینال نیز با نتیجه 2 بر صفر از سد استوان تاکاکس از مجارستان گذشت و صاحب گردن آویز طلا شد.

در وزن 85 کیلوگرم  محمد نصرتی در دور اول برابر روبن بین از نروژ  با نتیجه 2 بر یک پیروز شد وی در دور بعد مقابل موحامد دورسون از ترکیه با نتیجه یک بر یک مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، نصرتی به گروه بازنده ها رفت. وی ابتدا در این گروه با نتیجه 3 بر 2 ایگان بوکاسکاس از لیتوانی را شکست داد و در مرحله بعد نیز با نتیجه 4 بر یک از سد میکیتا هوراسیو از بلاروس گذشت و به دیدار رده بندی راه یافت  وی در این دیدار مقابل یوهو پاهیکاینن از فنلاند با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 100 کیلوگرم سید مجتبی حسینی در دور نخست یوری ناکازاتو از ژاپن را با نتیجه 3 بر 2 شکست داد وی در دور بعد ایگنات میلینوف از بلغارستان را با نتیجه 2 بر یک مغلوب کرد و در دور سوم نیز مهمت آتجی از ترکیه را با نتیجه 2 بر یک از پیش رو برداشت اما امشب در مرحله نیمه نهایی مقابل کولتون شولتز از آمریکا با نتیجه یک بر صفر مغلوب شد و راهی دیدار رده بندی شد. حسینی در دیدار رده بندی با نتیجه 6 بر 2 کانتمیر شیبزوخوف از روسیه را شکست داد و مدال برنز را دریافت کرد.

رده بندی انفرادی:
42 کیلوگرم: 1- قربان قربانوف (آذربایجان) 2- هنادی زاورتایلو (اوکراین) 3- براسیل مامایربیکوف (قزاقستان) و دانیل پراماتاروف (ایتالیا) ... 9- محمد کریمی نیا (ایران)
46 کیلوگرم: 1- ولادیسلاو کوزکو (اوکراین) 2- نیهات ممدلی (آذربایجان) 3- انور الاخیاروف (روسیه) و تیمور خوزریوانیدزه (گرجستان) ... 10- محمدحسین عبدالحسنی (ایران)
50 کیلوگرم: 1- کن ماتسویی (ژاپن) 2- زائور علیف (آذربایجان) 3- هایک آساتریان (ارمنستان) و ولادمیر زابیوروتا (روسیه) ... 17- میلاد رضا نژاد حسینوند (ایران)
54 کیلوگرم: 1- جرمان دویف (روسیه) 2- نورسلطان بازاربایف (قزاقستان) 3- الکساندر پیچورینکا (بلاروس) و بکا گورولی (گرجستان) ... 9- محمد حسینوند (ایران)
58 کیلوگرم: 1- محسن مدهنی (ایران) 2- سونو سونو (هند) 3- کوزه ای تاکشیتا (ژاپن) و سرگئی چیگیریف (روسیه)
63 کیلوگرم: 1- دمیترو میروشکین (اوکراین) 2- مصطفی کاید خورده (ایران) 3- اوتار آبولادزه (گرجستان) و آرتم اروخین (روسیه)
69 کیلوگرم: 1- ولادیسلاو کراوچنکو (اوکراین) 2- آشو آشو (هند) 3- داویت سولوگاشویلی (گرجستان) و دوران توشون (ترکیه) ... 16- علی کبیری (ایران)
76 کیلوگرم: 1- مهران سعادتی فرد (ایران) 2- استوان تاکاکس (مجارستان) 3- آکیلبک تالانتبیکوف (قرقیزستان) و گئورگی تسوپوراشویلی (گرجستان)
85 کیلوگرم: 1- موحامد دورسون (ترکیه) 2- موحامد اولویف (روسیه) 3- محمد نصرتی (ایران) و الکس زوکه (مجارستان)
100 کیلوگرم: 1- کولتون شولتز (آمریکا) 2- بالینت واتزی (مجارستان) 3- الکسنادر یودوکیموف (اوکراین) و سید مجتبی حسینی (ایران)



رده بندی تیمی این مسابقات به شرح زیر است:
1- روسیه 64 امتیاز 2- ایران 50 امتیاز 3- اوکراین 49 امتیاز 4- گرجستان 48 امتیاز 5- قزاقستان 41 امتیاز 6- ژاپن 34 امتیاز 7- آذربایجان 33 امتیاز 8- ترکیه 29 امتیاز 9- هند 28 امتیاز 10- مجارستان 26 امتیاز


برچسب ها :