رقابت های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان- فنلاند

یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ 21:25
قهرمانی تیم ایران با 3 مدال طلا، یک نقره و یک برنز
رده بندی تیمی و انفرادی مشخص شد
تیم کشتی فرنگی ایران با 3 مدال طلا، یک نقره و یک برنز و کسب 58 امتیاز برای نخستین بار به عنوان قهرمانی جهان دست یافت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان روزهای 14 و 15 مردادماه در شهر تامپره کشور فنلاند برگزار شد و تیم ایران با 3 مدال طلای پویا دادمرز، کرامت عبدولی و امین کاویانی نژاد در اوزان 50، 60 و 66 کیلوگرم، یک مدال نقره آرمان علیزاده عبدولی در وزن 84 کیلوگرم و یک مدال برنز امین میرزازاده در وزن 120 کیلوگرم و با کسب 58 امتیاز برای نخستین بار عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرد.

پس از تیم ایران تیم روسیه با 53 امتیاز در جایگاه دوم ایستاد و ترکیه با 38 امتیاز سوم شد.

نتایج کشتی گیران کشورمان در روز دوم این رقابت ها به شرح زیر است:

در وزن 55 کیلوگرم محمد جواد رضایی در دور نخست کنستانتین سوبولفسکی از اوکراین را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد وی در دور دوم در برابر رینات بالتاشف از قزاقستان با نتیجه 9 بر صفر به پیروزی رسید. رضایی در دور سوم مقابل تیگران میناسیان از ارمنستان با نتیجه 10 بر یک مغلوب شد و با توجه به  شکست این کشتی گیر در دور بعد، رضایی از دور رقابت ها کنار رفت و هفتم شد.

در وزن 66 کیلوگرم امین کاویانی نژاد پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 4 بر یک میکو پلتوکانگاس از فنلاند را شکست داد وی در دور سوم در مقابل آمانتور اسماعیل اف از قرقیزستان در یک کشتی نزدیک با نتیجه 10 بر 9 به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. کاویانی نژاد در این مرحله مقابل میاخدی یاخیائف از روسیه با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال با نتیجه 3 بر 3 از سد مالخاز آمویان از ارمنستان گذشت و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 84 کیلوگرم آرمان علیزاده عبدولی در دور اول با نتیجه 12 بر 3 آدرو پاجور از کشور استونی را مغلوب کرد وی در دور دوم تونی متسوماکی از فنلاند را با نتیجه 9 بر یک از پیش رو برداشت. علیزاده در دور سوم مقابل ولادمیر استویچف از بلغارستان با نتیجه 3 بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله میکیتا کلیموویچ از بلاروس را با نتیجه 13 بر 3 شکست داد و به دیدار فینال راه یافت، علیزاده در دیدار فینال به مصاف الکساندر کوماروف از روسیه رفت و با نتیجه 9 بر صفر مغلوب این کشتی گیر شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 120 کیلوگرم امین میرزازاده در دور نخست مقابل سوخروج عزیزاف از تاجیکستان با نتیجه 9 بر صفر به پیروزی رسید و در دور دوم با نتیجه 3 بر صفر آرتور ویتیتین از استونی را شکست داد. میرزازاده در دور سوم مقابل زویادی پاتاریدزه قهرمان دو دوره قبل رقابت های جهانی جوانان، با نتیجه 4 بر یک شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، میرزازاده راهی گروه بازنده ها شد. وی در این گروه با نتیجه 9 بر یک لنارد بری از رومانی را شکست داد و به دیدار رده بندی راه یافت. میرزازاده در این دیدار گئورگی گادژینوف از روسیه را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و مدال برنز را از آن خود کرد.


نتایج کشتی گیران کشورمان در روز نخست این رقابت ها به شرح زیر است:

در وزن 50 کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 5 بر صفرهایفنگ ژانگ از چین را از پیش رو برداشت وی در دور بعد مقابل ذوالفقار علی اف از آذربایجان با نتیجه 6 بر 2 مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل الهام بهرام اف از ازبکستان با نتیجه 7 بر 5 به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. دادمرز در دیدار فینال با نتیجه 6 بر صفر کوین جردن سویرادو از آمریکا را مغلوب کرد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 60 کیلوگرم کرامت عبدولی در دور اول با نتیجه 5 بر یک آندرج گینز از آلمان را شکست داد وی در دور دوم حسن محمد از مصر را با نتیجه 6 بر 2 مغلوب کرد، عبدولی در دور سوم مقابل تالا تالا از چین با نتیجه 9 بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مانیش از هند را با نتیجه 3 بر یک مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. عبدولی در دیدار فینال مقابل الکساندر هروشین از اوکراین با نتیجه 7 بر 5 به پیروزی رسید و عنوان قهرمانی و مدال طلای این وزن را از آن خود کرد.


در وزن 74 کیلوگرم محمد شربی نیازی در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر هاریوکا اوگا از ژاپن را مغلوب کرد وی در دور بعد با نتیجه 6 بر 4 آرمن باقداساریان از ارمنستان را مغلوب کرد. شربی نیازی در دور سوم مقابل آکژول محموداف از قرقیزستان با نتیجه 2 بر 2 شکست خورد و با توجه به حضورر این کشتی گیر در دیدار فینال وی به گروه بازنده ها رفت، وی در این گروه با نتیجه 14 بر 4 مقابل ساجان از هند شکست خورد، از دور رقابت ها کنار رفت و هفتم شد.

در وزن 96 کیلوگرم امیرمحمد نوروزی در دور اول با نتیجه 3 بر یک مقابل آندرج داداک از چک به پیروزی رسید اما در دور دوم با نتیجه 3 بر صفر مغلوب آرتور سارگسیان از روسیه شد و با توجه به حضور این حریف در دیدار فینال باشد نوروزی به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه ابتدا ساگار از هند را با نتیجه 6 بر 2 شکست داد اما در مرحله بعد مقابل آروی مارتین ساوولاینن از فنلاند با نتیجه 3 بر یک شکست خورد، از دور رقابت ها کنار رفت و هشتم شد.


رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

50 کیلوگرم: 1- پویا دادمرز (ایران) 2- کوین جردن سورادو (آمریکا) 3- کنسوکه شیمیزو (ژاپن) و الهام بهرام اف (ازبکستان) 5- هایفنگ ژانگ (چین)

55 کیلوگرم: 1- کرم کمال (ترکیه) 2- ژولامان شارشنبکوف (قرقیزستان) 3- تورابک تیرکاشف (ازبکستان) و امین سفرشایف (روسیه) 5- سرگئی جپان (مقدونیه) و تیگران میناسیان (ارمنستان) 7- محمدجواد رضایی (ایران)

60 کیلوگرم: 1- کرامت عبدولی (ایران) 2- الکساندر هروشین (اوکراین) 3- ماگومد ماگومدوف (روسیه) و حسن احمد محمد (مصر) 5- تیلور لامونت (آمریکا) و مانیش (هند)

66 کیلوگرم: 1- امین کاویانی نژاد (ایران) 2- مالخاز آمویان (ارمنستان) 3- میاخدی یاخیائف (روسیه) و نماز رستم اف (آذربایجان) 5- میکو پلتوکانگاس (فنلاند) و مورات فیرات (ترکیه)

74 کیلوگرم: 1- کمال آمر بی (آمریکا) 2- آکژول محموداف (قرقیزستان) 3- ساجان (هند) و نصیر حسن اف (آذربایجان) 5- علی عثمان اربای (ترکیه) و پر اولوفسون (سوئد) 7- محمد شربی نیازی (ایران)

84 کیلوگرم: 1- الکساندر کوماروف (روسیه) 2- آرمان علیزاده عبدولی (ایران) 3- صالح آیدین (ترکیه) و میکیتا کلیموویچ (بلاروس) 5- نیکو اوجوگ (رومانی) و تونی متسوماکی (فنلاند)

96 کیلوگرم: 1- والدن کوزلیوک (اوکراین) 2- آرتور سارگسیان (روسیه) 3- جان زایرن (آلمان) و آروی مارتین ساولاینن (فنلاند) 5- میشل یوسیفیدیس (یونان) و سلیمان اربای (ترکیه) 8- امیرمحمد نوروزی (ایران)

120 کیلوگرم: 1- زویادی پاتاریدزه (گرجستان) 2- رومان کیم (قرقیزستان) 3- کونستا ماینپائیا (فنلاند) و امین میرزازاده (ایران) 5- پاتریک کامینسکی (لهستان) و گئورگی گادژینوف (روسیه)

رده بندی تیمی: 1- ایران 58 امتیاز 2- روسیه 53 امتیاز 3- ترکیه 38 امتیاز 4- آمریکا 29 امتیاز 5- قرقیزستان 28 امتیاز 6- فنلاند 28 امتیاز 7- اوکراین 23 امتیاز 8- آذربایجان 20 امتیاز 9- ازبکستان 19 امتیاز 10- ارمنستان 18 امتیاز


گالری تصاویر

برچسب ها :