ظرفیت بالای منطقه آزاد چابهار برای برگزاری مسابقات ورزشی

شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶ 11:20
برگزاری جام یادگار امام (ره) با بالاترین استانداردهای جهانی
رقابت های کشتی آزاد جام یادگار امام (ره) در حالی روز 7 تیرماه در منطقه آزاد چابهار برگزار شد که به جرأت می‌توان این مسابقات را پس از رقابت‌های جهانی نوجوانان، از برترین مسابقات بین المللی نوجوانان دنیا دانست و این رقابت‌ها از سطح بالا و استاندارد قابل قبولی برخوردار بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، برای اولین بار یک تورنمنت در سطح جهانی با حضور 12 کشور دنیا از جمله کشورهای ایتالیا، مجارستان، روسیه، آذربایجان، اوکراین و ... در منطقه آزاد چابهار برگزار شد.

برگزاری این رقابت ها در منطقه آزاد چابهار و در استان سیستان و بلوچستان در واقع ریسک بزرگی برای فدراسیون بود، چرا که تا پیش از این مسابقاتی در چنین سطحی در این منطقه برگزار نشده بود و دغدغه های جدی در  برگزاری مسابقات در چابهار وجود داشت.

یکی از دغدغه هایی که برای مسئولان فدراسیون کشتی جهت برگزاری مسابقات در چابهار وجود داشت، وجود امکانات و شرایط لازم برای برگزاری مسابقات بین المللی با استانداردهای روز جهانی و مورد تأیید اتحادیه جهانی کشتی بود و دیگر اینکه تا چه اندازه ای امکان همراهی مسئولان و مدیران  استانی و محلی برای برگزاری این رقابت ها وجود خواهد داشت.

همچنین حضور تماشاگران بعنوان حامیان اصلی ورزش ملی ایران در سالن مسابقات یکی دیگر از مسائل مورد نظر فدراسیون محسوب می‌شد. اما ساخت سالن  زیبا و  با ظرفیت 2000 تماشاگر در منطقه  و همچنین پهن کردن چهار تشک کشتی در این سالن، که به صورت رسمی در صبح روز مسابقات توسط اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و کردی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار افتتاح شد، یکی از دغدغه های جدی فدراسیون کشتی را برطرف نمود. 

بی شک وجود چنین سالنی در این منطقه و احداث زیرساخت هایی همچون هتل های مجهز و همچنین امکانات رفاهی و اسکان منطقه آزاد چابهار، موجب شد تا فدراسیون کشتی بتواند مسابقات خود را در بالاترین سطح ممکن در این رده سنی برگزار نماید و جام یادگار بعنوان معتبرترین تورنمنت اتحادیه جهانی کشتی در رده ی نوجوانان مطرح شود.

همچنین وجود فرودگاه و ترانسفر آسان ورزشکاران به منطقه آزاد چابهار از دیگر امکاناتی بود که به فدارسیون کشتی کمک کرد تا بیش از سیصد ورزشکار، مربی و کادر اجرایی خود را به راحتی به محل مسابقات اعزام نماید.

رضایت مندی نماینده اتحادیه جهانی کشتی و ورزشکاران حاضردر این رقابت ها نشان داد که منطقه آزاد چابهار می تواند یکی از مناطق مورد توجه  دیگر فدراسیون های ورزشی برای برگزاری مسابقات سطح بالای بین المللی باشد.


برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون