دکتر ملک محمدی: پیشکسوتان از برگزاری مسابقات و تمرینات پرفشار خودداری کنند

چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ 08:46
کمیته پزشکی اتحادیه جهانی برگزاری مسابقات سنین بالای 60 سال را ممنوع کرده است
دکتر ملک محمدی گفت: از پیشکسوتان عزیز که در سنین بالا قرار دارند، درخواست داریم که به دلیل شرایط سخت و ویژه ورزش کشتی، از برگزاری تمرینات پرفشار و مسابقه ای اجتناب کنند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، دکتر تورج ملک محمدی رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: ورزش برای افراد میانسال و مسن بسیار خوب و مفید است و حتما این افراد نیاز به ورزش کردن دارند اما کمیته پزشکی اتحادیه جهانی کشتی با همکاری کمیته فنی این کمیته طی بررسی هایی که انجام داده اند به این نتیجه رسیدند که مسابقات کشتی پیشکسوتان در بالای سن 60 سال برگزار نشود.

وی ادامه داد: این تصمیم مسئولان اتحادیه جهانی دلیلی جزء حفظ سلامتی کشتی گیران پیشکسوت نداشت و فدراسیون کشتی نیز بر اساس مقررات اتحادیه جهانی با ارسال بخشنامه ای به هیأت های کشتی اعلام نموده است که  پیشکسوتان در رده ی سنی بالای 60 سال از انجام برنامه های تمرینی پرفشار و با شدت بالا و شرایط مسابقه ای که از نظر علمی مورد تأیید هیچ کارشناس و دانشمند علوم ورزشی نیست خودداری کنند و این نیز به دلیل حفظ سلامتی پیشکسوتان عزیز است.

ملک محمدی تأکید کرد: اما از پیشکسوتان عزیز درخواست داریم با توجه به شرایط سنی و اصل تفاوت های فردی و برابر با اصول علم تمرین ویژه ی سن خود تمرین های هوازی و مناسب را برای ارتقاء سلامت در برنامه های خود داشته باشند تا از لحاظ جسمی خدای نکرده دچار مشکل نشوند.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی در پایان خاطرنشان کرد: کشتی ورزش پرفشار و سنگینی است و بسیار به سیستم قلبی و عروقی و اسکلتی عضلانی فشار می آورد، ما از عزیزان پیشکسوت که در شرایط سنی بالا قرار دارند درخواست می کنیم که به خاطر حفظ سلامتی خود ورزش های سبک و هوازی را در دستور کار خود قرار دهند و از برگزاری تمرینات پرفشار کشتی و مسابقات خودداری کنند.


برچسب ها :