قهرمانی جوانان آزادکار در رقابت های آسیایی چین تایپه

یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ 16:14
کسب 3 مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز
نتایج روز دوم مسابقات
اعلام رده بندی انفرادی و تیمی
تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران با کسب 3 مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز به عنوان قهرمانی رقابت های آسیایی 2017 در چین تایپه رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در پایان رقابت های کشتی آزاد جوانان قهرمانی آسیا که روزهای 27 و 28 خردادماه در شهر تایچونگ کشور چین تایپه (تایوان) برگزار شد، تیم ملی کشتی آزاد جوانان با 3 مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز و یک عنوان ششمی و کسب 69 امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود کردند. پس از تیم ایران تیم های ازبکستان و قزاقستان به ترتیب با 67 و 53 امتیاز دوم و سوم شدند.

نتایج کشتی گیران کشورمان در روز دوم این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن 55 کیلوگرم نادر نصری در دور اول با نتیجه 10بر صفر (ضربه فنی) راتاناتهیوا از تایلند را شکست داد وی در دور بعد مقابل روزگلدی سعیداف از ترکمنستان با نتیجه 8 بر 2 به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نصری در این مرحله مقابل جهانگیر میرزا توروبوف از ازبکستان با نتیجه 2 بر 2 (ضربه فنی) مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار هونگ چانگ از چین تایپه را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 60 کیلوگرم یونس امامی در دور اول مقابل یونت اردنچیمگ از مغولستان با نتیجه 10 بر صفر پیروز شد وی در دور دوم ادیل کادیربک اولو از قرقیزستان را با نتیجه 10 بر صفر مغلوب کرد و در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه 12 بر یک از سد سلطان بیسوف از قزاقستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. امامی در دیدار فینال مقابل شاروان از هند با نتیجه 9 بر 2 (ضربه فنی) مغلوب شد و به مدال نقره بسنده کرد.

در وزن 66 کیلوگرم امیرحسین حسینی در دور نخست ال آستا از سوریه را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد وی در دور بعد با نتیجه 8 بر 4 از سد کاران از هند گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. حسینی در این مرحله نیز تمولن انختویا از مغولستان را با نتیجه 13 بر 6 مغلوب کرد و به دیدار فینال رسید. وی در این دیدار در مصاف با ریوما آنراکو از ژاپن با نتیجه 8 بر 6 شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.

در وزن 74 کیلوگرم محمد متقی نیا پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل وانگ از چین تایپه با نتیجه 12 بر یک به پیروزی رسید وی در دور سوم و در مرحله نیمه نهایی در برابر ریوکی یوشیدا از ژاپن با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی رسید و به دیدار پایانی رسید.  متقی نیا در دیدار فینال عیسی شاپیف از ازبکستان را با نتیجه 14 بر 3 شکست داد و بعنوان قهرمانی رسید.

در وزن 84 کیلوگرم احمد بذری در دور نخست آلماس ژانیس از قزاقستان را با نتیجه 9 بر 3 مغلوب کرد وی در دور بعد آزات گاجیف از ترکمنستان را با نتیجه 11 بر صفر شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. بذری در این مرحله مقابل جاورایل شاپیف از ازبکستان با نتیجه 9 بر صفر به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. بذری در دیدار نهایی دیپاک پونیا از هند را با نتیجه 6 بر 5 مغلوب کرد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 96 کیلوگرم دانیال شریعتی نیا پس از استراحت در دور نخست در دور دوم موهامت روزی کولی اف از ترکمنستان را با نتیجه 10 بر صفر از پیش رو برداشت وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 10 بر صفر ابراهیم الهام جانوف از ازبکستان را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. شریعتی نیا در این دیدار کانتورو تالانتبک اولو از قرقیزستان را نیز با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و به مدال طلا رسید.

همچنین نتایج نمایندگان کشورمان در روز نخست این رقابت ها به شرح زیر است:

در وزن 50 کیلوگرم علی فاتحی در دور اول مقابل اناربک سیدیبیکوف از قرقیزستان با نتیجه 9 بر 9 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، فاتحی از دور رقابت ها کنار رفت و در جایگاه ششم ایستاد.

در وزن 120 کیلوگرم شایان جلیل زاده پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل امیل آشیرعلیف از قرقیزستان با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی رسید اما در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 10 بر صفر مقابل حسن بای رحیم اف از ازبکستان شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد، وی در این دیدار بنجین دوان از چین را با نتیجه 4 بر صفر شکست داد و صاحب مدال برنز شد.


رده بندی انفرادی و تیمی این رقابت ها به شرح زیر است:

50 کیلوگرم: 1- ناسان گویان نارمنداخ (مغولستان) 2- دارخان کالکنوف (قزاقستان) 3- رستم بک جورایف (ازبکستان) و اناربک سیدیکبیکوف (قرقیزستان) ... 6- علی فاتحی (ایران)
55 کیلوگرم: 1- جهانگیر میرزا توروبوف (ازبکستان) 2- مهامبت کواتبک (قزاقستان) 3- نادر نصری (ایران) و آریونبولد باتسایخان (مغولستان)
60 کیلوگرم: 1- شاروان (هند) 2- یونس امامی (ایران) 3- عبوس رحمان اف (ازبکستان) و سلطان بیسوف (قزاقستان)
66 کیلوگرم: 1- ریوما آنراکو (ژاپن) 2- امیرحسین حسینی (ایران) 3- منصور سیرگاک (قرقیزستان) و کاران (هند)
74 کیلوگرم: 1- محمد متقی نیا (ایران) 2- عیسی شاپیف (ازبکستان) 3- مینگ نیانگ وانگ (چین تایپه) و ژاکسیریک سلطان (قزاقستان)
84 کیلوگرم: 1- احمد بذری (ایران) 2- دیپاک پونیا (هند) 3- تسوکتگرل مونخباتار (مغولستان) و جاواریل شاپیف (ازبکستان)
96 کیلوگرم: 1- دانیال شریعتی نیا (ایران) 2- کانتورو تالانبک (قرقیزستان) 3- ابراهیم ایلهام جانوف (ازبکستان) و سریک باکیتهانوف (قزاقستان)
120 کیلوگرم: 1- حسن بوی رحیم اف (ازبکستان) 2- لخاگواگرل مونختورل (مغولستان) 3- شایان جلیل زاده (ایران) و سینق پاشپندر (هند)

رده بندی تیمی: 1- ایران 69 امتیاز 2- ازبکستان 67 امتیاز 3- قزاقستان 53 امتیاز 4- مغولستان 52 امتیاز 5- هندوستان 43 امتیاز 6- قرقیزستان 43 امتیاز


برچسب ها :