پس از برگزاری اردوی بسترسازی در شهر اصفهان/

گزارشی از نحوه تمرینات آینده سازان کشتی آزاد ایران

شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ 10:09
اردوی بسترسازی راهی مناسب برای آموختن، اندوختن و پخته شدن
اردوی آماده سازی تیم کشتی آزاد پایه هفته گذشته در خانه کشتی تجدد اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، گزارش تورج ظفری مربی تیم کشتی آزاد پایه از این اردو به شرح زیر است:

تشکیل اردوی بسترسازی مسیر هموار و یک رویکرد اصولی، منطقی و پایه ای است برای فراهم آوردن راهی مناسب برای آموختن، اندوختن و پخته شدن، کلاس درسی است که دانش آموزان آن را نخبگانی تشکیل می دهند که فاکتور ها و استعدادهای ذاتی خود را در مسیر صحیح و اصولی خود طی کنند، این چشم انداز یکی از شیوه های کارآمد در حفظ و پرورش پشتوانه ها و استفاده بهینه از تمامی سرمایه های بکر می باشد که خود ترمیم و بهبود زیرساخت های کشتی را به دنبال خواهد داشت.
با توجه به آنچه که عنوان شد، اولین ایستگاه نمود موفقیت در سال جاری یعنی اردوی بسترسازی بعد از رقابت های قهرمانی کشور با تفکرات مجید ترکان، قهرمان جهان و با برنامه ریزی هماهنگ، هدفمند و مبتنی بر دیدگاه های علمی و هم سو با استانداردهای موجود در این مقطع سنی برای ایجاد یک حرکت نوین و دنباله دار به منظور بهسازی عملکرد تکنیکی و تاکتیکی، پشتوانه ها و به دنبال آن تقویت جنبه های روانی و جسمانی آتیه سازان کشتی برای اجرای مطلوب در شهر اصفهان برگزار گردید.
توانایی های ذاتی، شور و شوق و میل خواستن برای یاد گرفتن تکنیک و تاکتیک های ناب کشتی در این اردو از جمله نحوه رسیدن به پاها و زیر گرفتن در حالت های مختلف، بدل کاری و دفاع منطقی و اجرای فنون پرتابی از جمله یکدست و یکپا، آن هم از مجید ترکان یکی از اعجوبه های کشتی ایران که خود سال ها در این مکتب درس ها آموخته که سرآمد شد و هزاران فن و بند در کوله بارش دارد با بیانی نافذ و شیوا و منعطف و هدفمند، دیدنی و سرشار از هیجان بود. بالاخص هنگام مرور فن تدریس شده و اجرای تکنیک و تاکتیک های آموزشی سال گذشته و کشتی های زیبا و چشم نواز آن ها شور و حال خاص خود را داشت.
تداوم این رویکرد مطلوب و منطقی می تواند تحولی شگرف درمسیر توسعه ورزش کشتی در سراسر کشور را به دنبال داشته باشد هرچند کار در این مقطع سنی زمان بر است اما این شیوه کارآمد قطعا شکوفا شدن استعدادهای بالقوه آتیه سازان پشتوانه های ما را به دنبال خواهد داشت.
امکانات، تجهیزات، محل اسکان، تغذیه، بدون اینکه کلمات را در حصار تعارف و غلو قرار دهیم بسیار مطلوب و مناسب بود. همراه آن مهر و محبت و صمیمیت و گرمی همه دست اندرکاران هیأت کشتی استان اصفهان بی شائبه و وصف ناپذیر بود.
جا دارد در پایان از تمامی عوامل محترم هیأت کشتی استان اصفهان و مسئولان ورزش و شهرداری این شهر، تقدیر و تشکر نماییم.



برچسب ها :