گزارش عملکرد فنی کشتی در سال 94/

کسب 435 مدال طلا، نقره و برنز/ قهرمانی متعدد در جهان و آسیا/ میزبانی 60 مسابقه قاره ای، بین المللی و داخلی

دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵ 16:58
فدراسیون کشتی در سال 94 موفق به کسب 435 مدال طلا، نقره و برنز از مسابقات جهانی، قاره ای و بین المللی شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، کشتی ایران در سال 94  در دو رشته آزاد و فرنگی در شش رده ی سنی خردسالان، نونهالان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان و در کنار آن در کشتی های سنتی،  شامل کشتی های ساحلی، پهلوانی، آلیش، گراپلینگ و قزاق کوراش در بخش مردان، و آلیش و گراپلینگ در بخش بانوان که بر مبنای سیاست ها و تاکید کمیته بین المللی المپیک و اتحادیه جهانی کشتی، جزء فعالیت های حوزه مدیریتی ورزش ملی کشور، کشتی، قرار گرفت، فعالیت داشت.

در سال 94 تیم های ایران با توجه به حجم بالای فعالیت ها در رده های سنی مختلف در رشته های کشتی اشاره شده، بر مبنای برنامه ای مشخص و با موافقت هیأت رئیسه، سمینار روسای هیأت های کشتی سراسر کشور، و در نهایت موافقت شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان 57 اعزام برون مرزی داشته است.

در نهایت، 208 مدال طلا، 83 مدال نقره و 144 مدال برنز در رقابت های مختلف بین المللی، آسیایی و جهانی کسب گردید و در مجموع هشت مقام قهرمانی و دو مقام سومی در مسابقات قهرمانی آسیا، سه عنوان قهرمانی، سه عنوان نایب قهرمانی و یک مقام سومی در رقابت های قهرمانی جهان در رده های سنی مختلف بدست آمد.، ضمنا تیم کشتی آزاد بزرگسالان کشورمان در رقابت های جام جهانی در خاک آمریکا به مقام قهرمانی رسید.

همچنین در سال 94، 60  مسابقه داخلی اعم از قهرمانی کشور، انتخابی تیم ملی، مسابقات لیگ و رقابت های بین المللی در کشور در رشته های کشتی مختلف برگزار گردید که ١٣ مسابقه آن مربوط به رقابت های بین المللی اعم از جهانی، قاره ای و تورنمنت های بین المللی می باشد.

در هرحال کشتی در سال منتهی به المپیک تلاش کرد در کنار فعالیت های تیم های اعزامی به این رقابت ها، برنامه های رده های سنی پایه و کشتی های سنتی مردان و بانوان را نیز به شکل مطلوبی دنبال نماید. به امید موفقیت در ریو 2016.

برچسب ها :