مرحله اول رقابت های لیگ کشتی باشگاه های کشور/

شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ 09:43
برگزاری مسابقات 31 اردیبهشت و اول خرداد
شرایط و برنامه رقابت ها اعلام شد

مرحله اول مسابقات کشتی آزاد و فرنگی لیگ باشگاههای کشتی کشور روزهای 31 اردیبهشت و اول خردادماه برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فدارسیون کشتی، مرحله اول مسابقات کشتی آزاد و فرنگی لیگ باشگاه های کشتی کشور با شرایط و مقررات قید شده در طرح برگزاری رقابت های لیگ باشگاه های کشتی کشور در سال فنی 94-93 (مصوب در هشتمین سمینار عمومی هیات های کشتی استان های سراسر کشور) به شرح زیر برگزار خواهد شد:

محل برگزاری مسابقات متعاقبا به حضورتان اعلام می شود


برنامه مسابقات :


شــرح

ساعت

تاریخ

محل

کلینیک داوری

15:00 تا 16:00

30/02/94

 

جلسه سرپرستان جهت انجام قرعه کشی

16:30 تا 17:00

30/02/94

 

وزن کشی مسابقات

18:00 تا 18:30

30/02/94

 

کلینیک مربیگری

(حضور کلیه مربیان تیم ها الزامی است)

19:00 تا 20:00

30/02/94

 

شروع مسابقات و انجام دور مقدماتی

09:00 -13:00

16:00-19:00

31/02/94

 

مسابقات نیمه نهایی

09:00 -13:00

01/03/94

 

مسابقات فینال و رده بندی

16:00-19:00

01/03/94

 




سایر موارد :

1. کلیه هزینه های ایاب و ذهاب ، اسکان و تغذیه تیم ها به عهده تیم های شرکت کننده خواهد بود.
2. حضور کلیه مربیان در کلینیک مربیگری الزامی است. لازم به ذکر است از فعالیت مربیانی که در این کلینیک حضور نداشته باشند در کنار تشک به عنوان کوچینک جلوگیری بعمل خواهد آمد.
3. کشتی گیران و مربیان می باید با لباس تیم مربوطه در مسابقات حضور یابند.
4. کلیه سرپرستان موظفند، نیم ساعت قبل از شروع هر مسابقه، جهت ارائه ارنج تیمی به دبیرخانه فنی مسابقات مراجعه نمایند. در صورت عدم رعایت این زمان، نفرات اول ذکر شده در لیست وزن کشی برای هر مسابقه، ثبت و اعلام خواهد شد.
5. ارفاق وزن برای کشتی گیرانی که در جدول رتبه بندی اعلام شده از سوی فدراسیون کشتی(جدول رتبه بندی کشتی گیران در سال فنی 93-92 اعلامی از سوی فدراسیون کشتی به هیات های کشتی استان ها طی نامه شماره 7039/264 مورخ 11/12/1393) در وزن مربوطه، یا وزن بالاتر کشتی خواهند گرفت، معادل چهار کیلوگرم خواهد بود. لازم به ذکر است، ارفاق وزن برای کشتی گیران خارج از جدول یاد شده و کشتی گیران اعلامی در جدول مذکور، که تمایل به رقابت در یک وزن پایین تر، از وزن ذیربط در جدول ملاک عمل را دارند، معادل دو کیلوگرم است.
6. هر تیم می تواند حداکثر از 12 کشتی گیر بر مبنای مفاد سیاست های اعلامی در طرح برگزاری رقابت های لیگ باشگاه های کشتی کشور در سال فنی 94-93 (مفاد بند هفتم طرح مذکور) در هر دوره استفاده نماید. بر این اساس:
1-6- حداکثر امتیاز حاصل از انتخاب کشتی‌گیران، طبق جدول مذکور برای هر باشگاه در هر دوره، معادل 300 امتیاز خواهد بود.
2-6- حداکثر تعداد کشتی گیران معرفی شده خارج از رنکینگ (رتبه بندی سال فنی) که دارای سن کمتر از 21 سال در زمان برگزاری هر دوره از رقابت ها هستند، چهار کشتی گیر خواهد بود.
تبصره: استفاده از چهار کشتی گیر موضوع این بند(2-6)، صرفا برای باشگاه هایی مجاز است که در چارچوب سیاست های مفاد بند هفتم طرح یاد شده با 12 کشتی گیر شرکت در رقابت های لیگ باشگاه ها در هر دوره شرکت نمایند. در غیر اینصورت هر باشگاه صرفا مجاز به استفاده از دو کشتی گیر زیر 21 سال در هر دوره خواهد بود.


3-6- حداکثر کشتی‌گیران معرفی شده از سوی هر باشگاه متقاضی در هر دوره، دو کشتی گیر در هر وزن خواهد بود. مشروط بر اینکه فقط یکی از آنها سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی را در طی سه سال گذشته داشته باشد.
4-6- حداکثر کشتی‌گیران ملی پوش(بر مبنای آخرین مستند مبنی بر نفرات شرکت کننده در آخرین رقابت‌های المپیک و جهانی) معرفی شده از سوی هر باشگاه متقاضی، در هر دوره، دو کشتی‌گیر خواهد بود.
5-6- حداکثر کشتی‌گیران خارجی شرکت کننده از سوی هر باشگاه متقاضی در هر دوره، دو کشتی‌گیر خواهد بود. کشتی‌گیران خارجی باید سابقه شرکت در رقابت‌های جهانی، المپیک و یا قاره‌ای با پیراهن تیم ملی کشورشان را در طی دو سال گذشته در رده‌های سنی بزرگسالان و یا جوانان دارا باشند.
6-6- حداکثر تعداد کشتی‌گیران بند‌های 4-6 و 5-6 فوق‌الذکر برای هر باشگاه کشتی متقاضی در هر دوره در مجموع سه کشتی‌گیر خواهد بود. باشگاه‌های کشتی متقاضی می‌توانند به جای دو کشتی‌گیر خارجی از یک کشتی‌گیر داخلی در هر دوره(خارج از رنکینگ و سقف سنی) استفاده نماید.
7-6- کشتی‌گیرانی که بر مبنای جدول رتبه‌بندی ملاک عمل در هر سال فنی، در دو وزن دارای سوابق امتیازی هستند، می‌توانند در هر دوره صرفاً در یکی از اوزان ذیربط در رقابت‌های باشگاهی حضور داشته باشند. بدیهی است سوابق امتیاز رتبه‌بندی هر کشتی‌گیر در همان وزن، ملاک جمع‌بندی امتیاز رنکینگ تیمی هر باشگاه در هر دوره خواهد بود.
8-6- حداقل تعداد کشتی گیر مجاز( بر اساس جدول رتبه بندی کشتی گیران در سال فنی 93-92) جهت پذیرش هر باشگاه در هر دوره از رقابت های لیگ باشگاه های کشتی کشور چهار کشتی گیر خواهد بود. بدیهی است عدم جذب حداقل تعداد کشتی گیر یاد شده، و نیز عدم وزن کشی تعداد کشتی گیران ذیربط مطابق ضوابط ملاک عمل و در زمان مقرر، مانع از پذیرش حضور هر باشگاه در هر دوره از رقابت های لیگ می باشد.
7. تعداد باشگاه‌های کشتی معرفی شده از سوی هر استان در هر رقابت باشگاهی محدودیتی ندارد. ارائه معرفی نامه هیات کشتی استان ذیربط در خصوص هریک از باشگاه های کشتی متقاضی شرکت در این رقابت ها، حداکثر در مدت زمان 10 روز مانده به زمان وزن کشی رقابت های لیگ باشگاه ها از سوی هیات ها  به فدراسیون کشتی، الزامی است.
تبصره 1 : هر باشگاه متقاضی با "عنوانِ باشگاهیِ ثابت" و با ارائه مستندات لازم در هر دوره، صرفا می تواند از سوی یکی از هیات های کشتی استان های کشور در هر دوره معرفی شود.
تبصره 2 : هرگونه تغییر در عنوان اصلی و ثبت شده باشگاه متقاضی در مرحله دوم، باشگاه ذیربط را از امتیاز مرحله اول محروم می نماید.
تبصره 3 : در صورت کسب امتیاز برتر در نتایج حاصل در لیگ کشتی باشگاه های کشور از سوی هر باشگاه، باشگاه کشتی ذیربط، صرفا با عنوانِ باشگاهیِ ثبت شده در لیگِ باشگاه هایِ کشتیِ کشور در سال فنی جاری، در رقابت های لیگ جهانی حضور خواهد داشت.
8. ضوابط حضور کشتی گیران خارجی بر مبنای ضوابط جاری "اتحادیه جهانی کشتی" و مقررات اعلامی "فدراسیون کشتی" خواهد بود. باشگاه‌های متقاضی موظفند کل مبلغ قرارداد، به همراه قرارداد مربوطه را، حداکثر یک هفته پیش از انجام هر رقابت باشگاهی در هر دوره،  جهت هماهنگی نهایی با فدراسیون کشتی‌گیر ذیربط، به فدراسیون کشتی ایران پرداخت نمایند. در صورت عدم پرداخت مبلغ و مستندات مذکور در زمان مقرر از وزن کشی کشتی‌گیران خارجی جلوگیری خواهد شد.هر گونه تخلف در اجرای مفاد این بند، موجبات محرومیت تیم ذیربط از حضور در رقابت‌های باشگاهی مربوطه ، و در صورت تکرار ، در کل رقابت های باشگاهی سالانه را بهمراه خواهد داشت.
9. کلیه اسامی کشتی‌گیران، مربیان، سرپرستان ، کادر پزشکی، مشاور رسانه‌ای و سایر عوامل اجرایی حداکثر تا 7 روز پیش از آغاز رقابت‌های باشگاه‌های کشتی در هر دوره، توسط باشگاه‌های کشتی متقاضی ذیربط به فدراسیون کشتی اعلام خواهد شد. اسامی یاد شده زمانی اعتبار خواهد داشت که با حضور کلیه افراد معرفی شده از سوی هر باشگاه کشتی(اعم از کشتی‌گیر، مربی، سرپرست، کادر پزشکی، مشاور رسانه‌ای و یا سایر عوامل اجرایی) بر اساس فرمت اعلامی فدراسیون کشتی در محل فدراسیون (و یا مکان اعلامی از سوی فدراسیون) و امضاء تعهدنامه وابستگی به باشگاه کشتی ذیربط در آن دوره، مورد تایید قرار گیرد.
1-9- با استناد به مفاد بند هفتم طرح برگزاری رقابت های لیگ باشگاه های کشتی کشور، اسامی کشتی‌گیران اعلامی از سوی باشگاه کشتی متقاضی در هر دوره، می‌باید صرفا در یک وزن و با تعیین مشخص وزن مورد نظر هر کشتی‌گیر از سوی هر باشگاه، در لیست اعلامی به فدراسیون کشتی صورت پذیرد. بدیهی است در غیر این صورت از شرکت کشتی‌گیران مربوطه در اوزان غیر، جلوگیری بعمل خواهد آمد.
10. هر کشتی گیر ، مربی و سایر اعضای کادر فنی ، پزشکی ، رسانه ای و مدیریتی صرفاً می تواند در هر دوره از یک باشگاه کشتی در رقابت های باشگاه های کشتی کشور حضور داشته باشد.
11. هرگونه همکاری و حمایت اجرایی عوامل فنی، پزشکی و اجرایی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان که دارای قرارداد رسمی با فدراسیون کشتی بعنوان مربی اصلی، سرپرست تیم، پزشک تغذیه، پزشک عمومی، فیزیوتراپ و ماساژور تیم ملی بزرگسالان آزاد و فرنگی کشور در آخرین رقابت های جهانی ، المپیک و بازی های آسیایی، آسیایی و جام جهانی بوده اند، کلیه مدیران فدراسیون کشتی(اعم از مدیران ارشد، روسای کمیته‌ها و واحد‌های مدیریتی ذیربط)، تحت هر عنوانی با باشگاه های متقاضی ممنوع بوده و در صورت تخلف، ضمن محرومیت باشگاه کشتی مربوطه از حضور در رقابت های باشگاهی ذیربط ، فرد خاطی جهت تعیین تکلیف به کمیته انضباطی اعلام می شود . همچنین هرگونه پذیرش مسئولیت رسمی توسط رئیس، نایب رئیس و دبیر هیات‌های کشتی استان‌ها در باشگاه‌های کشتی متقاضی در برگزاری رقابت‌های باشگاهی هر دوره، ممنوع و مشمول جرایم مندرج در این بند خواهد بود.
12. حضور کشتی گیران ملی پوش، در کلیه رقابت های موضوع این فرآیند، بلامانع بوده ، مگر آنکه بنا به تشخیص کادر فنی و با اعلام مدیر تیم های ملی ذیربط، مانعی فنی برای حضور در رقابت باشگاهی در دوره‌ای خاص، وجود داشته باشد .
13. اوزان برگزاری رقابت ها در کشتی آزاد و کشتی فرنگی در هر رشته اوزان ذیل خواهد بود :
14. کشتی آزاد : 57 – 61 – 65 - 70 – 74 – 86 - 97 – 125 کیلوگرم
15. کشتی فرنگی : 59 – 66 – 71 - 75 – 80 – 85 - 98 – 130 کیلوگرم
16. کشتی گیران در هر وزنی که وزن کشی نمایند فقط مجاز به شرکت در همان وزن خواهند بود.
17. رده بندی انفرادی براساس نتایج کشتی گیران هر وزن اعلام خواهد شد.
18. به نفرات اول تا سوم هر وزن باتوجه به نتایج انفرادی حکم اهداء خواهد شد.
19. به تیمهای اول تا سوم کاپ قهرمانی و حکم اهداء خواهد شد.
20. مبلغ ورودیه هر باشگاه کشتی به رقابت های باشگاهی در کشتی آزاد و در کشتی فرنگی 100 میلیون ریال خواهد بود که باید در زمان مقرر پرداخت شود.
21. رقابت میان باشگاه های کشتی در هر دوره بر مبنای قرعه کشی بوده و باشگاه‌های کشتی متقاضی مشروط بر اینکه بیش از 5 تیم باشند در قالب دو گروه رقابت خواهند داشت . ملاک گروه بندی رقابت‌ها در مرحله اول برگزاری لیگ باشگاه های کشتی کشور قرعه کشی بوده ، اما در مرحله دوم ، دو تیم برتر مرحله پیشین به ترتیب به عنوان سرگروه ، گروه A و سرگروه گروه B تعیین می شوند و میان مابقی تیم ها قرعه کشی صورت خواهد گرفت.
22. کلیه استان ها به منظور دریافت آیدی کارت می باید نسبت به ارسال تصاویر مدارک شناسایی(کارت ملی، کارت بیمه ورزشی عکس دار و یک قطعه عکس) کشتی گیران خود حداکثر تا تاریخ 25/02/1394 توسط پست الکترونیکی koshti.iran@gmail.com به فدراسیون کشتی اقدام نمایند.





برچسب ها :