رقابت های بین المللی کشتی جام فدراسیون آذربایجان/

پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ 21:47

پایان کار نوجوانان فرنگی کار با کسب 4 مدال طلا و 4 برنز
تیم ایران به عنوان دوم تیمی رسید

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت های بین المللی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان و جوانان جام فدراسیون آذربایجان از صبح امروز (پنج شنبه) با برگزاری رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان در شهر باکو آغاز شد.


در پایان رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان که  128 کشتی گیر از شش کشور آذربایجان، ایران، روسیه، اسلواکی، گرجستان و قزاقستان حضور داشتند تیم ایران موفق به کسب چهار مدال طلا، پنج برنز و یک عنوان پنجمی شد و در رده بندی تیمی نیز پس از تیم میزبان در جایگاه دوم قرار گرفت.
نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:


در وزن 54 کیلوگرم محمدرضا مختاری پس از استراحت در دور نخست در دورهای دوم و سوم به ترتیب 8 بر 2 و 8 بر 7 از سد جعفراف از آذربایجان و ابولادزه از گرجستان گذشت و راهی دیدار فینال شد وی در این دیدار با شکست 4 بر 4 خانجواد مجیدزاده دیگر کشتی گیر آذربایجانی به مدال طلا رسید.


در وزن 58 کیلوگرم رضا کبیری پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 6 بر 2 حسن اف از آذربایجان را شکست داد و در نیمه نهایی نیز با نتیجه 4 بر 2 از سد دیگر کشتی گیر آذربایجانی گذشت تا راهی دیدار نهایی شود. کبیری در این دیدار نیز با نتیجه 8 بر صفر  از سد داود علی مراد اف از آذربایجان گذشت و صاحب گردن آویز طلا شد.


در وزن 85 کیلوگرم سعید یوسفی که در دور اول با قرعه استراحت روبرو بود در دور دوم حریف آذربایجانی را سه بر صفر شکست داد و با شکست 6 بر 2 اسادزه کشتی گیر گرجستانی در مرحله نیمه نهایی راهی رقابت فینال شد. یوسفی در این دیدار نیز توانست با نتیجه 3 بر یک اوگور حاجیلی از آذربایجان را مغلوب کند و صاحب مدال طلا شود.


در وزن 100 کیلوگرم نیز امین میرزاده در دور اول کانیف آذربایجانی را با ضربه فنی مغلوب کرد وی در دور دوم نیز دیگر حریف آذربایجانی را 9 بر صفر شکست داد تا مقتدرانه به دیدار فینال راه یابد. وی در این دیدار نیز با نتیجه 13 بر 6 از سد جمال فیضی اف از آذربایجان گذشت و به مقام قهرمانی رسید.


اما در دیگر اوزان در وزن 42 کیلوگرم پویا دادمرز در دور نخست از سد مختارلی از آذربایجان گذشت اما در دیدار نیمه نهایی به دیگر کشتی گیر آذربایجانی باخت تا راهی دیدار رده بندی شود. دادمرز در این دیدار نیز با شکست حریف خود به مقام سوم رسید.


در وزن 46 کیلوگرم تیم ایران نماینده ای نداشت.


در وزن 50 کیلوگرم علیرضا نجاتی پس از یک دور استراحت در دور دوم مقابل تمیربایف از قزاقستان شکست خورد اما با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، نجاتی در گروه بازنده ها حضور یافت و در این گروه با شکست دیگر کشتی گیر قزاقستانی راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار نیز با شکست حریف قزاقستانی صاحب مدال برنز شد.


در وزن 63 کیلوگرم محمد معصومی برابر حریف آذربایجانی ضربه فنی شد و از دور رقابت ها کنار رفت. محمد سگوند دیگر نماینده کشورمان در این وزن در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شد وی در دور دوم 5 بر 4 مغلوب کشتی گیر دیگری از آذربایجان شد اما با توجه به اینکه این دیدار در مرحله نیمه نهایی برگزار شد، سگوند به دیدار رده بندی رفت. وی در این رقابت نیز با مغلوب کردن کشتی گیر آذربایجانی صاحب مدال برنز شد.


در وزن 69 کیلوگرم شایان عفیفی در دور نخست استراحت کرد و در دور دوم دوگ روحالی جوزف از اسلواکی را ضربه فنی کرد اما در دور سوم و مرحله نیمه نهایی به کشتی گیر آذربایجانی باخت و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با شکست حریف خود صاحب مدال برنز شد.
در وزن 76 کیلوگرم نیز محمد چوبچیان در دور اول 6 بر 6 مغلوب حریف آذربایجانی شد اما راهی دیدار رده بندی شد. وی در دیدار رده بندی نیز مغلوب حریف خود شد و به عنوان پنجم رسید.


یادآور می شود به دلیل نزدیکی این مسابقات به رقابت های انتخابی تیم ملی نوجوانان با تصمیم کادر فنی معصومی، کبیری، نجاتی و مختاری در یک وزن بالاتر به میدان رفتند.

 

رده بندی این رقابت ها به شرح زیر است:


42 کیلوگرم: 1- ارشاد ممدوف (آذربایجان) 2- آسکار علیزاده (آذربایجان) 3- پویا دادمرز (ایران) و میر سیراک حسنلی (آذربایجان)
46 کیلوگرم: 1- گئورگی مفیشویلی (گرجستان) 2- زانور نوریف (آذربایجان) 3- رامال احدلی (آذربایجان) 4- دالایف (قزاقستان)
50 کیلوگرم: 1- موشکایف (قزاقستان) 2- تمیر بایف (قزاقستان) 3- علیرضا نجاتی (ایران) و ماموریک (قزاقستان)
54 کیلوگرم: 1- محمدرضا مختاری (ایران) 2- خانجواد مجیدزاده (آذربایجان) 3- رومان لومانیدزه (گرجستان) و کنام جعفراف (آذربایجان)
58 کیلوگرم: 1- رضا کبیری (ایران) 2- داود علی مراداف (آذربایجان) 3- جاوید جوادزه (آذربایجان) و کناحاجی علی اف (آذربایجان)
63 کیلوگرم: 1- داویت باکورادز (گرجستان) 2- رامین صفراف (آذربایجان) 3- محمد سگوند (ایران) و مراد اوجوف (آذربایجانئ)
69 کیلوگرم: 1- اولی غنی زاده (آذربایجان) 2- واشا گوتا (گرجستان) 3- شایان عفیفی (ایران) و نودار شوادزه (گرجستان)
76 کیلوگرم: 1- نازاراش فتح اله یف (آذربایجان) 2- جوانشیر کاسیموف (آذربایجان) 3- آرسانلی توتیف (روسیه) و بدری جنلیدزه (گرجستان) 5- محمد چوبچیان (ایران)
85 کیلوگرم: 1- سعید یوسفی (ایران) 2- اوگور حاجیلی (آذربایجان) 3- نسخلادزه (گرجستان) و وراوف ممدلی (آذربایجان)
100 کیلوگرم: 1- امین میرزاده (ایران) 2- جمال فیضی اف (آذربایجان) 3- روبیزان اسدزاده (آذربایجان) و موسویک کاتیف (آذربایجان)

 

در پایان این رقابت ها تیم آذربایجان با کسب سه مدال طلا، 6 نقره و یک برنز به عنوان قهرمانی رسید، تیم ایران با کسب 4 مدال طلا و 4 مدال برنز دوم شد و تیم گرجستان با کسب 2 مدال طلا، یک نقره و 6 برنز به مقام سوم رسید.

 

همچنین وزن کشی رقابت های کشتی فرنگی جوانان نیز عصر امروز (پنج شنبه) برگزار شد و رقابت های آن نیز فردا (جمعه) انجام می شود.

 


گالری تصاویر

برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون