تورنمنت بین المللی آذربایجان/

دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ 20:49
دو طلا، یک نقره و دو برنز برای آزادکاران نوجوان
تورنمنت کشتی "فدراسیون آذربایجان"  امروز با درخشش نوجوانان آزادکار ایرانی همراه شد و تیم شش نفره ایران در این رقابتها که در باکو برگزار می شود صاحب دوطلا، یک نقره، دو برنز و یک عنوان پنجمی شد.البته در رده بندی تیمی، ایران به دلیل ناقص بودن ترکیبش چهارم شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، کاوه رحمت آبادی و میلاد نفرات طلایی ایران در رقابتهای امروز بودند. در حالی که فینال مسابقات بعداز ظهر برگزار می شود، در همان مسابقات صبح ایران به یک طلا و یک نقره دست پیدا کرد. از آنجا که تعداد شرکت کنندگان در اوزان 46 کیلوگرم و 54 کیلوگرم کمتر ازشش نفر بود مسابقات این دو وزن به صورت گروهی برگزار شد که ایران در این دو وزن به دو مدال دست یافت.در 54 کیلو گرم کاوه رحمت آبادی  درهر چهار مسابقه خود برابر آزادکاران آذربایجان ( سه کشتی گیر) و مجارستان پیروز شد و به عنوان نفر اول وزن خود به مدال طلا رسید.در 46 کیلوگرم کاوه رحمت‌آبادی برابر حریفانی از مجارستان و آذربایجان پیروز شد و با شکست برابر یکی دیگر ازنمایندگان آذربایجان دوم شد و به نقره رسید.

تیم شش نفره ایران این شانس را داشتد تا به غیر از این دو مدال، در مسابقات بعد از ظهر چهار مدال دیگر هم بگیرد.در 42 کیلوگرم میلاد عبدی به فینال رسید و  بعداز ظهر برابر حریف گرجستانی خود(رمزی تورمانیدزه) پیروز شد و دومین طلا را برای کاروان ایران به ارمغان آورد، امیر پرسته در همین وزن پس از شکست  مقابل عبدی در دیدار نیمه نهایی برای کسب مدال برنز برابر حریف آذربایجانی به میدان رفت و با غلبه به او به مدال برنز دست پیدا کرد.

همچنین امیرعلی  یوسف در وزن 100 کیلوگرم در دیدار رده بندی رقیب آذربایجانی خود را برد و برنزگرفت. امیرحسین خطی  هم در 76 کیلو گرم پنجم شد.

سرمربی گری تیم شش نفره ایران برعهده سید مراد محمدی  است. حمید آقاجانی هم مربی این تیم است. تیم ایران با شش نماینده در پنج وزن از اوزان 10 گانه این رقابتها شرکت کرد.

مسابقات آذربایجان در چهار بخش نوجوانان و جوانان فرنگی ،نوجوانان و جوانان آزاد در باکو برگزار می شود،در مسابقات آزاد نوجوانان هشت تیم  ایران، روسیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان ، مجارستان، سوئیس، قزاقستان، لتونی و ترکیه حضور داشتند.البته سوئیس ، روسیه و لتونی با تک نفراتی در مسابقات شرکت دادند.در نهایت از جمع 10 طلای مسابقات ،6 طلا به جمهوری آذربایجان رسید ، ایران صاحب دو طلا شد، به روسیه و ترکیه هم یک طلا رسید.به نفرات اول ، دوم و سوم به ترتیب 300 ،200 و 100 دلار جایزه نقدی اختصاص پیدا کرد.

در رده بند تیمی جمهوری آذربایجان با 95 امتیاز اول شد،گرجستان، مجارستان، ایران و ترکیه به ترتیب با 48 ، 47 ، 43 و 35 امتیاز دوم تا پنجم شدند.

ایران در اوزان 50 ، 58 ، 63 ، 69 و 85 نماینده نداشت  و تنها در پنج وزن شرکت کرد.مراد محمدی درباره اینکه چرا ایران با تیمی کامل تر در این مسابقات شرکت نکرد گفت :«ما قصد داشتیم بعد از حضور در مسابقات ترکیه، در این تورنمنت از نفراتی استفاده کنیم که به نفرات اول نزدیک هستند و در مجموع این نفرات را برگزیدیم. در سایر اوزان بین نفرات اول و دوم کمی فاصله وجود داشت .» او از عملکرد شاگردانش هم ابراز رضایت کرد :« ما با نفرات اصلی خود در این رقابتهای شرکت نکرده بودیم.پیش از این تورنمنت در مسابقات ترکیه شرکت کرده بودیم، چند روز بعد هم مسابقات جهانی روز کودک را داریم. در نهایت جمع بندی ما از این سه تورنمنت تیم های آسیایی و جهانی ما را تشکیل می دهد.من تصور می کردم  سطح مسابقات بالاتر باشد، با این حال با توجه به اینکه رقبای اصلی ما در نوجوانان آذربایجان و روسیه است ، عملکرد تیم مطلوب بود.»

 شرح کامل نتایج تیم ایران به شرح زیر است؛
42 کیلوگرم: ایران در این وزن دو نماینده داشت؛میلاد عبدی و امیر پرسته .امیر عبدی در کشتی نخست خود 5-صفر  اینتیگام والی زاده  از آذربایجان را شکست داد.پرسته هم پیرخان جعفراوف را 10-صفر مغلوب کرد. دو نماینده ایران در نیمه نهایی بهم خوردند و عبدی موفق شد چهار – یک برنده این نبرد تمام ایرانی شد.به این ترتیب عبدی حریف رمزی تورمانیدزه از گرجستان در فینال شد که  عبدی چهاربر یک حریفش را شکست داد و طلا گرفت . پرسته هم در مسابقه رده بندی مقابل والی زاده آذربایجانی 6-2 پیروز شد و به مدال برنز رسید.

46 کیلوگرم: رضا علیجان زاده  نماینده ایران در این وزن بود. مسابقات این وزن با حضور چهار کشتی گیر به صورت دوره ای برگزار شد.علیجان زاده در دور اول  10-8 مارتون نمت از مجارستان را شکست داد. او در دور دوم  7 بر 6 بر علی عباس رضازاده از آذربایجان غلبه کرد.حریف آخر علیجان زاده ،دیگر آزادکار جمهوری آذربایجان، شاهین علیفزاده بود که علیجان زاده با شکست 6-صفر مقابل این حریف در جدول دوم شد و به مدال نقره رسید.

54 کیلوگرم: کاوه رحمت‌آبادی در همان مسابقات صبح در جدول 5 نفره وزن خود اول شد و طلا گرفت.در مسابقات این وزن که به صورت دوره ای برگزار می شد رحمت آبادی ابتدا افغان کاشالوف از آذربایجان را 8-3 برد. رحمت آبادی سپس 10 بر 8 بر ویدا ژابا از مجارستان بود.دو حریف دیگر رحمت آبادی هم از جمهوری آذربایجان بود، او در کشتی سوم خود 13-2 مهال نوروزوف را برد و سرانجام در کشتی آخر خود با پیروزی 10-صفر برابر اورخان عباسوف در گروه خود اول شد و به مقام قهرمانی وزن54 کیلوگرم رسید.

76 کیلوگرم: امیرحسین خطی در کشتی اول خود10-صفر برابر مکی سیمونیا از گرجستان باخت.در پی فینالیست شدن  سیمونیا، خطی به جدول شانش مجدد راه پیدا کرد.نمیانده ایران با ضربه فنی کردن شمر عظیم اف از جمهوری آذربایجان راهی دیدار پایانی شد.حریف خطی در دیدار رده بندی دیگر کشتی گیر آذربایجانی سنان علیزاده بود،خطی در شرایطی که از حریف خود پیش بود 4-3 باخت و به مدال برنز بسنده کرد.

100 کیلوگرم: امیرعلی یوسف ، نماینده سنگین وزن ایران در اولین دیدار خود 10-صفر برابر حریف قدرتمند روس خود مگمدخان مگمدوف شد.با فینالیست شدن مگمدوف ،یوسف هم به دیدار رده بندی پای گذاشت.یوسف در جدال برای کسب برنز برابر علی امین اف از جمهوری آذربایجان قرار گرفت و با پیروزی 4-صفر به مقام سوم سنگین وزن دست یافت.
سرمربی: سید مراد محمدی
مربی: حمید آقاجانی

برچسب ها :