تورنمنت بین المللی آذربایجان/

شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ 23:11
یک طلا، یک نقره، دو برنز  و عنوان سومی برای  فرنگی کاران نوجوان
فردا رقابت فرنگی کاران جوان در باکو
فرنگی کاران نوجوان ایرانی با کسب 4 مدال  و کسب عنوان سومی به کار خود در رقابتهای "فدراسیون آذربایجان" پایان دادند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، عصر امروز در دیدارهای پایانی این تورنمنت در باکو، میثم دلخانی در وزن 54 کیلو گرم طلایی شد.در 46 کیلو گرم مصطفی کلاوی به نقره رسید ومحمدحسین حسینی و علیرضا افتخاری نفرات برنزی ایران بودند.

در این مسابقات که پنج تیم ایران، گرجستان، جمهوری آذربایجان ، مجارستان  و ترکیه حضور داشتند.،ایران در 10 وزن این مسابقات 12 نماینده داشت.در نهایت آذربایجان 6 طلا گرفت و به سایر کشورها هر کدام یک طلا رسید.در رده بندی کلی ایران  پس از جمهوری آذربایجان و ترکیه سوم شد.
ایران با نفرات دوم خود در این تورنمنت شرکت کرده بود.به برندگان طلا، نقره و برنز به ترتیب 300 ، 200  و 100 دلار جایزه نقدی اهدا شد.علی اشکانی سرمربی ایران درباره ارزیابی خود از نتایج تیم ایران در این مسابقات گفت :«ما با نفرات دوم و سوم خود در این مسابقات شرکت کرده بودیم و در کل رقابت های باکو محک بسیار خوبی برای این نفرات بود.»
 
نتایج کامل نمایندگان ایران به این شرح است؛
42کیلوگرم: محمدجواد رضایی در کشتی اول خود با نتیجه هفت-صفر به کمال کرم از ترکیه باخت.در پی فینالیست نشدن این کشتی گیر ترک رضایی از جدول مسابقات حذف شد.

46 کیلوگرم: مصطفی کلاوی، تنگا اوزان از ترکیه را ضربه فنی کرد. او در ادامه با شکست دادن 4 بر 2خلیل بایتکین از جمهوری آذربایجان راهی فینال وزن خود شد.کلاوی در فینال 13-7 به راشد عبداله اف از آذربایجان باخت و به مدال نقره بسنده کرد.

50 کیلوگرم: در 50 گرم ایران دو نماینده داشت .در دور اول حامد تاب برابربیتکین اوگور از ترکیه درحالیکه 6 بر 6 مساوی کرده بود به دلیل اخطار بیشتر شکست خورد.علی گوران در دور اول 12 به 5 مغلوب خنجوان مجیدزاده از آذربایجان مغلوب شد. هر دو نماینده ایران در این وزن حذف شدند.

54 کیلوگرم: میثم دلخانی در کشتی اول خود رومانی لومینادزه از گرجستان را 9 بر صفر برد.او در مرحله ی نیمه نهایی هم با پیروزی 7 بر 2 مقابل بختیار مرادف از کشور میزبان راهی دیدار پایانی شد. اورخام آقامالی اف دیگر فرنگی کار آذربایجانی رقیب دلخانی در فینال بود که او مغلوب نماینده ایران شد.نبرد دو فرنگی کار در پایان چهار دقیقه یک – یک مساوی شد، اما از آنجا که دلخانی امتیاز آخر را کسب کرده بد برنده شد  به مدال طلا  300 دلار جایزه نقدی مسابقات رسید.

58 کیلوگرم: محمدحسین حسینی مقابل عمر فیرات ترکیه ای 4 به 2 باخت.در پی فینالیست شدن فیرات حسینی به جدول بازنده ها راه پیدا کرد.او با پیروزی 10 بر یک برابر ارمادزه گرجستانی به دیدار رده بندی راه یافت.علیرضا افتخاری مقدم دیگر نماینده ایران در این وزن 10 بر 2 صبا بابیولا از مجارستان را مغلوب کرد.او در نیمه نهایی برابر اسرافیل یعقوب زاده از آذربایجان در یک رقابت نزدیک و پر کش و قوس 11-9 باخت تا راهی دیدار رده بندی شود.هر دو نماینده ایران در دیدار رده بندی خوش درخشیدند  و صاحب مدال برنز شدند.علیرضا افتخاری مقدم در یک کشتی برتر 13-5 رفیق داوداف از کشور میزبان را برد.محمدحسین حسینی هم موفق شد در دیگر مصاف ایرانی-آذربایجانی  رستم عیسی اف را سه بر صفر مغلوب کند.

63 کیلوگرم: حسین ابراهیمی در کشتی اولش 11 بر یک به تاشدمیر علی کسیم از ترکیه باخت و در پی باخت علی کسیم حذف شد.

69 کیلوگرم: علی احمد پور ترکی ، نماینده ایران در این وزن ، در دور اول با برتری قاطع هشت بر صفر ارسلان گوکتر از  ترکیه را از پیش رو برداشت.او در یک چهارم نهایی یا یک کشتی گیر ترکیه ای دیگر مصاف داد. مسابقه احمدپور و اوزجان مراد 6-6 شد، منتها مراد به دلیل اجرای فن پرامتیازتر به برتری رسید.پس از فینالیت نشدن مراد، نماینده ایران حذف شد.

76 کیلوگرم: سعید یوسفی در دور اول 9 بر صفر به کورا دوگوخان از ترکیه باخت و در پی سرگروه نشدن حریفش حذف شد.

85 کیلوگرم:در 85 کیلو گرم حامد احمد زاده 9 بر 5 کوچبر خالی اف از جمهوری آذربایجان را برد و پای به نیمه نهایی گذاشت.احمد زاده در این مرحله 9-0 به بلال انس از ترکیه باخت و شانس حضور در فینال را از دست داد .احمد زاده در دیدار رده بندی 10-6 به کارابولوت ترکیه باخت و از کسب مدال برنز بازماند.

100 کیلوگرم: حمیدرضا کریمی، نماینده سنگین وزن کشورماندر کشتی اول خود برابر آکبیک جمال الدین از ترکیه دو-صفر باخت و راهی دیدار رده بندی شد. کریمی در دیدار رده بندی در حالیکه چهار-صفر از رابرت ارسک از مجارستان پیش بود.چهار-چهار کرد و در نهایت حریف مجار به دلیل اجرای فن چهار امتیازی پیروز شد.در این وزن تنها 6 ورزشکار حضور داشتند.
 

لازم به ذکر است تورنمنت آذربایجان در رده های سنی جوانان و نوجوانان کشتی آزاد و فرنگی طی روزهای 30 فروردین تا 2 اردیبهشت برگزار خواهد شد.امروز در رشته فرنگی  نوجوانان روی تشک رفتند.فردا مسابقات فرنگی جوانان برگزار خواهد شد. دوشنبه و سه شنبه هم نوبت به نوجوانان و جوانان آزادکار می رسد.

فرنگی کاران جوان ایران امروز  روی باسکول رفتند و حریفان خود را شناختند.ترکیب تیم جوانان به این شرح است؛
کیلوگرم:‌ محمد پیامنی 50
55 کیلوگرم: بهروز ملکی
60 کیلوگرم: مهران داداشی
66 کیلوگرم:‌ حسین خواجه وند
74 کیلوگرم: محمد فلاح حمید آبادی – پیام بویری
84 کیلوگرم: ادریس ابراهیمی
96 کیلوگرم: محمد ابراهیمی
120 کیلوگرم: بابک رزمپوش
سرمربی: عبداله چمن‌گلی
مربیان: حسن حسین زاده- بابک کریم زاده
سرپرست: مهدی شربیانی


برچسب ها :