رقابت های بین المللی کشتی جام پیروزی – ترکیه/

یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ 22:57
فرنگی کاران نوجوان ایران نایب قهرمان شدند
در پایان رقابت های بین المللی کشتی آزاد و فرنگی جام پیروزی ترکیه در رده ای سنی نوجوانان که با حضور کشتی گیرانی از 12 کشور دنیا روزهای 22 تا 24 فروردین ماه در شهر آنتالیا برگزار شد، تیم منتخب ایران صاحب 6 مدال نقره و 5 مدال برنز شدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در رشته کشتی فرنگی پویا ناصر پور در وزن ۴۶ کیلوگرم، کرامت عبدولی در وزن ۵۸ کیلوگرم، امین قلاوند در وزن ۵۴ کیلوگرم و هاشم محمودی در وزن 63 کیلوگرم، مدال نقره و محمدرضا مختاری در وزن 42 کیلوگرم، محمد رضا آقانیا در وزن 50 کیلوگرم و علی خلیل زاده در وزن 85 کیلوگرم مدال برنز کسب کردند و تیم ایران در مجموع با 73 امتیاز به مقام دوم دست یافت.

همچنین در رشته کشتی آزاد احمد بذری در وزن ۶۹ کیلوگرم و ارسلان تاتاری در وزن 85 کیلوگرم مدال نقره و نعیم حسن زاده در وزن ۱۰۰ کیلوگرم و علیرضا گودرزی در وزن ۴۲ کیلوگرم مدال برنز کسب کردند و در مجموع تیمی پنجم شدند.
 
-نتایج کامل نمایندگان کشورمان در روز سوم این رقابت ها به شرح زیر است:
 
در وزن ۵۰ کیلوگرم کشتی آزاد نادر نصری در دور نخست استراحت کرد و در دور دوم نماینده بلغارستان را ۶ بر ۳ شکست داد. وی در دور سوم به آزادکار قزاقستان با نتیجه ۷ بر ۲ باخت و در دیدار رده بندی با حساب ۳ بر ۲ به دیگر نماینده قزاقستان باخت و در جایگاه پنجم ایستاد.

حسن شاکری در وزن ۶۳ کیلوگرم آزاد در دور نخست با نماینده ترکیه مصاف داد و با نتیجه ۹ بر ۶ شکست خورد. با راهیابی کشتی گیر ترکیه به دیدار پایانی، شاکری این شانس را پیدا کرد که برای مدال برنز رقابت کند. آزادکار ایران در جدول شانس مجدد با نتیجه شانس مجدد با حساب ۹ بر ۶ مغلوب نماینده ارمنستان شد و از گردونه رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۸۵ کیلوگرم کشتی آزاد امیر ارسلان تاتاری در دور نخست استراحت کرد و در دور دوم با حساب ۵ بر صفر نماینده قزاقستان را برد. وی در مرحله بعد کشتی گیر ترکیه را ۷ بر ۴ برد و در کشتی بعد نماینده روسیه را ۴ بر ۲ شکست داد. تاتاری در فینال با حساب ۱ بر صفر شکست خورد تا صاحب مدال نقره شود.
در رشته فرنگی محمدرضا آقانیا در وزن ۵۰ کیلوگرم در دور نخست با فرنگی کار گرجستان رقابت کرد و با حساب ۹ بر صفر به پیروزی رسید. وی در دومین مبارزه خود نماینده آلمان را ۴ بر ۱ شکست داد و در مسابقه ماقبل فینال با نتیجه ۶ بر ۴ به فرنگی کار قزاقستان باخت و در دیدار رده بندی با کشتی گیر ترکیه مصاف داد و با نتیجه ۱۰ بر ۴ به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.
در وزن ۶۳ کیلوگرم هاشم محمودی در دور نخست استراحت کرد و در دور دوم فرنگی کار ترکیه را با حساب ۲ بر صفر شکست داد.
 
محمودی در دومین مبارزه خود نماینده قزاقستان را ۴ بر صفر مغلوب کرد. کشتی کیر ایران در دیدار ماقبل فینال با امتیاز ۵ بر ۲ فرنگی کار گرجستان را برد. محمودی در دیدار پایانی با رقابت با نماینده کشور میزبان پرداخت و با نتیجه ۸ بر صفر شکست خورد تا صاحب مدال نقره شود.

مهدی زیدوند دیگر نماینده وزن ۶۳ کیلوگرم فرنگی در دور نخست با نماینده آلمان مسابقه داد و با نتیجه ۵ بر ۴ مغلوب شد و با شکست نماینده آلمان در دور بعد، از گردونه رقابت ها کنار رفت.
ر وزن ۸۵ کیلوگرم علی خلیل زاده در دور نخست استراحت کرد و در دوم با ضربه فنی نتیجه را به نماینده بلغارستان واگذار کرد. در ادامه و با راه یابی فرنگی کار بلغار به فینال خلیل زاده در جدول شانس مجدد با ضربه فنی کشتی گیر کشور میزبان صاحب گردن آویز برنز شد.

در پایان تیم فرنگی ترکیه با ۸۶ امتیاز قهرمان شد. ترک ها با ۶ تیم در مسابقات شرکت کرده بودند.  تیم ایران با ۷۴ امتیاز امتیاز دوم شد. قزاقستان هم با ۷۳ امتیاز روی سکوی سوم ایستاد.
در رشته آزاد روسیه با ۸۸ امتیاز قهرمان شد. ترکیه با ۷۳ امتیاز دوم شد و گرجستان با ۶۵ امتیاز در جایگاه سوم جای گرفت. تیم قزاقستان و ایران هم با ۵۸ و ۵۱ امتیاز به ترتیب چهارم و پنجم شدند. 
 

برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون