یوردانف:قوانین جدید کشتی گیران تکنیکی می خواهد

یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۲ 12:46

باید با مقررات هماهنگ شویم

والنتین یوردانف از عملکرد کشتی‌گیران بلغاری در رقابتهای جهانی مجارستان ابراز رضایت کرد.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، والنتین یوردانف رئیس فدراسیون کشتی بلغارستان ضمن ابراز شادمانی از عملکرد کشتی‌گیران خود در رقابت‌های جهانی مجارستان گفت:رقابت‌های جهانی مجارستان با کسب 3 مدال برای بلغارستان به پایان رسید و با توجه به تغییراتی که اخیرا در مقررات به وجود آمده از نتیجه به دست آمده خوشحالم.

 

یوردانف ادامه داد: ما موفق به کسب یک مدال طلا  توسط آیو انگلوف در وزن 60 کیلوگرم کشتی آزاد و دو مدال نقره به دست ولادمیر دوبوی در وزن 60 کیلوگرم کشتی فرنگی و یوسین طایبه در وزن 59 کیلوگرم بانوان شدیم و می‌توانستیم مدال‌های بیشتری بگیریم اما در رقابت همیشه برنده و بازنده وجود دارد و اینکه ما همیشه برنده باشیم یک شگفتی است. به عقیده من این مهم است که کشتی‌گیران ما نشان دادند که می توانند در مقابله با رقبا پیروز از میدان خارج شوند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیشتر نیروهای بلغاری در تراز متوسط قرار دارند، افزود: میزان کسب مدال در همه ورزشکاران ما کاهش یافته و به عقیده من آنها به خود باوری کامل نرسیده‌اند.

 

یوردانف در خصوص قوانین جدید کشتی و عدم هماهنگی کشتی‌گیران با این قوانین گفت: قوانین جدید اجازه می‌دهد کشتی‌گیران تکنیکی که آمادگی جسمانی بالایی دارند مسابقه را به نفع خود اداره کرده و با فعالیت بالاتر، امتیازات بیشتری بدست آورند.کشتی‌گیران ما باید هرچه زودتر با تمریناتی که انجام می‌دهند با این قوانین هماهنگ شوند تا بتوانند در رقابت‌های آتی مدال‌های بیشتری بدست آورند.

 

دارنده مدال طلای المپیک 1996 آتلانتا در جواب سوالی مبنی بر وجود مشکل سنی در تیم کشتی آزاد بلغارستان اظهار داشت: ما کشتی‌گیران زیادی در رده‌های نوجوانان و جوانان داریم که فکر می‌کنم در عرض یک یا دو سال آینده در این تیم حضور خواهند داشت.

 

وی ادامه داد: ما در تیم چند کشتی‌گیر مصدوم نیز مانند استانکا زلاتیوا که امیدوار به بازگشت او تا سال آینده و رقابت در مسابقات قهرمانی اروپا هستیم ، یا کشتی‌گیرانی نظیر الیس گیوری، رادوسلاو ولیکوف و میهایل گانف، که تحت عمل جراحی قرار گرفتند، داریم.

 

یوردانف در پایان با اشاره به پیشرفت کشتی در دیگر کشورها گفت: به عقیده من کشتی گیران هند، کره جنوبی و کره شمالی با اجرای سبک و ترفندهای جالب توجه در کشتی برای بینندگان بیش از حد انتظار ظاهر شدند و نشان دادند به نسبت دیگر کشورها با انگیزه بیشتری کار می‌کنند. این پیشرفت‌ها نشان می‌دهد که کشتی برای ماندن در المپیک سزاوارتر از دیگر رشته‌ها بود.


برچسب ها :