افتخارات کشتی فرنگی ایران با محمد بنا در 4 سال اخیر/

چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۱ 12:14

هت‌تریک در جام‌های جهانی و قهرمانی در المپیک
رکوردشکنی در رقابتهای جهانی و بازی‌های آسیایی

کشتی فرنگی ایران پس از رقابت‌های المپیک 2008 پکن افتخارات زیادی را کسب کرد و قهرمانی در جامهای جهانی، کسب مدال‌های طلا در جهان و از همه مهمتر قهرمانی المپیک 2012 لندن بخشی از این موفقیت‌ها با سرمربیگری محمد بنا است.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، محمد بنا مربی که از سال 2005 امیدها را در این رشته ورزشی زنده کرد، به آرزوی خانواده کشتی فرنگی رنگ واقعیت بخشید و نشان داد با برنامه‌ریزی دقیق و اعتماد به جوانان می‌توانیم در هر رشته به افتخارات بزرگ دست یابیم.
کشتی فرنگی ایران با کسب مدال طلا در المپیک لندن برای نخستین بار در رقابت‌های المپیک طلایی شد و همچنین برای اولین بار قهرمان تیمی این رقابت‌ها نیز شد. رسیدن به این مهم با برنامه‌ریزی دقیق محمد بنا صورت گرفت.
بنا نخستین بار در سال 2005 به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان انتخاب شد و سوریان در این مسابقات به مقام قهرمانی رسید.
نخستین دوره مربیگری بنا در تیم ملی کشتی فرنگی پس از کسب مدال طلا و برنز سوریان و طهماسبی در رقابت‌های جهانی 2006 در سال 2007 به پایان رسید. نتایج تیم ملی کشتی فرنگی ایران در پکن بسیار ضعیف بود و حتی حمید سوریان مدعی اصلی قهرمانی کشتی فرنگی کشورمان در المپیک نیز از رسیدن به هدف خود بازماند تا جای خالی محمد بنا بیش از پیش احساس شود.
محمد بنا پس از المپیک پکن بار دیگر به عنوان سرمربی تیم ملی کشورمان انتخاب شد و توانست در مسابقات جهانی 2009 با کسب یک مدال طلا و سه برنز تیم کشورمان را به مقام دوم جهان برساند و این برای نخستین بار بود که کشتی فرنگی ایران بر روی سکوی جهانی می‌ایستاد و این در حالی بود که پنج کشتی‌گیر کشورمان برای نخستین بار در مسابقات مهمی چون پیکارهای جهانی حضور پیدا می‌کردند.
اما این پایان افتخارآفرینی کشتی فرنگی کشورمان با محمد بنا نبود و آقای خاص در سال 2010 برای اولین بار موفق شد تیم کشتی فرنگی کشورمان را در جام جهانی ارمنستان قهرمان کند.
تیم کشتی فرنگی ایران در همین سال با درایت محمد بنا در بازی‌های آسیایی گوانگ‌جو با کسب چهار مدال طلا و یک برنز به مقام نخست این رقابت‌های مهم رسید که این نتیجه بهترین نتیجه کشتی فرنگی ما پس از بازی‌های آسیایی 1974 بود.
اما دومین قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایران با محمد بنا در جام های جهانی این بار در بلاروس در سال 2011 میلادی با وجود تمام ناداوری‌ها با پیروزی مقابل روسیه بدست آمد تا بار دیگر این مربی ارزشمند توانایی‌های خود را به اثبات برساند.
تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای سومین بار در روسیه و در سال 2012 میلادی با پیروزی مقابل ترکیه قهرمان جام جهانی کشتی فرنگی شد و تیم کشورمان هتریک کرد.
با آغاز المپیک حمید سوریان در روز تولد بنا توانست با کسب مدال طلا نخستین مدال طلای ایران در تاریخ المپیک را برای کشتی فرنگی ایران بدست بیاورد و نخستین مدال طلای المپیک کشتی فرنگی در این رقابت‌ها بدست آمد.
امید نوروزی و قاسم رضایی نیز دیگر طلایی‌های ایران در المپیک لندن بودند تا کاروان کشتی فرنگی ایران با مربی نابغه خود نتیجه ایده‌الی را بدست بیاورد و قهرمان المپیک در کشتی فرنگی شود.
سه بار قهرمانی در جام جهانی، مقام سومی جهان در سال 2009، کسب 2 مدال طلا در رقابت‌های جهانی سال 2010، مقام سومی جهان در سال 2011 میلادی و قهرمانی در المپیک 2012 لندن و بازی‌های آسیایی گوانگجو بخشی از افتخارات کشتی فرنگی ایران در چهار سال اخیر بوده که همگی رکود شکنی محسوب می شود.


برچسب ها :