تمام افتخارات بنای کشتی فرنگی ایران/

چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ 11:44
آقای خاص جاودانه شد
محمد بنا معمار کشتی فرنگی ایران با کسب سه مدال طلا در المپیک لندن نام خود را به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان جاودانه کرد.
    

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، شاید در سال های نه چندان دور کمتر علاقه مندی به کشتی تصور می کرد روزی کشتی فرنگی کشورمان در المپیک سه مدال طلا کسب کند اما محمد بنا مردی که از سال 2005 امید ها را در این رشته ورزشی زنده کرد به آرزوی خانواده کشتی فرنگی رنگ واقعیت بخشید و نشان داد با برنامه ریزی دقیق و اعتماد به جوانان می توانیم در هر رشته به افتخارات بزرگ دست یابیم. دوستی وعلاقه زیاد بنا به شاگردانش و همچنین روحیه پیروزی بخشی او یکی دیگر از دلایل اصلی موفقیت تیم کشتی فرنگی ما پس از حضور مربی خاص جهان بود.

کشتی فرنگی ایران با کسب مدال طلا در المپیک لندن برای نخستین بار دربازی های المپیک طلایی شد و همچنین برای اولین بار قهرمان تیمی این رقابت ها نیز شد. رسیدن به این مهم با برنامه ریزی دقیق محمد بنا معمار کشتی فرنگی ایران صورت گرفت و این مربی خاص توانست مزد زحمات خود را بگیرد.

محمد بنا کشتی گیر 68 کیلوگرم اسبق تیم ملی کشورمان که نخستین مدال جهانی کشتی فرنگی ایران را پس از انقلاب بدست آورد و همچنین پس از نایب قهرمانی در مسابقات جهانی مدال طلا آسیا را نیز بدست آورد امروز موفق شد به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگترین افتخارات کشتی فرنگی ایران را به ارمغان بیاورد.

بنا نخستین بار در سال 2005 به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان انتخاب شد و ازهمان ابتدا شیوه کاری او با تمام مربیان متفاوت بود و حتی شیوه کاری بنا مورد توجه کارشناسان این رشته ورزشی قرار گرفت.

نخستین دوره مربیگری بنا در تیم ملی کشتی فرنگی در سال 2007 به پایان رسید، نتایج تیم ملی کشتی فرنگی ایران در پکن بسیار ضعیف بود و حتی حمید سوریان مدعی اصلی قهرمانی کشتی فرنگی کشورمان در المپیک نیز از رسیدن به هدف خود بازماند تا جای خالی محمد بنا بیش از پیش احساس شود.

مربی خاص کشتی فرنگی جهان پس از المپیک پکن بار دیگر به عنوان سرمربی تیم ملی کشورمان انتخاب شد و توانست در مسابقات جهانی 2009 با کسب یک مدال طلا و سه برنز تیم کشورمان به مقام دوم جهان برساند و این برای نخستین بار بود که کشتی فرنگی ایران بر روی سکوی جهانی می ایستاد و این در حالی بود که پنج کشتی گیر کشورمان برای نخستین بار در مسابقات مهمی چون پیکار های جهانی حضور پیدا می کرد.

اما این پایان افتخار آفرینی کشتی فرنگی کشورمان با محمد بنا نبود و آقای خاص کشتی در سال 2010 برای اولین بار موفق شد تیم کشتی فرنگی کشورمان را در جام جهانی ارمنستان قهرمان کند و این تازه شروع کار معمار کشتی فرنگی ایران بود.

تیم کشتی فرنگی ایران در همین سال با درایت محمد بنا در بازی های آسیایی گوانگ جو با کسب چهار مدال طلا و یک برنز به مقام نخست این رقابت های مهم برسد که این نتیجه بهترین نتیجه کشتی فرنگی ما پس از بازی های آسیا 1974 تهران بود که در آن سال تیم ایران 8 طلا و یک نفره در 10 وزن بدست آورده بود.

اما دومین قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایران با محمد بنا این بار در بلاروس با وجود تمام ناداوری ها با پیروزی مقابل روسیه بدست آمد تا بار دیگر این مربی ارزشمند توانایی های خود را به اثبات برساند.

محمد بنا برای سومین بار در روسیه، ایران را با پیروزی مقابل ترکیه قهرمان جام جهانی کشتی فرنگی کرد و با تیم کشورمان هتریک می کند.

در دیدار پایانی، حمید سوریان، امید نوروزی، سعید عبدولی و طالب نعمت‌پور پیروزی های ارزشمندی را برای کشورمان بدست آوردند تا آقای خاص کشتی فرنگی هتریک کند.

با آغاز المپیک حمید سوریان در روز تولد بنا توانست با کسب مدال طلا نخستین مدال طلای ایران در تاریخ المپیک را برای کشتی فرنگی ایران بدست بیاورد و به آرزو بنا رنگ واقعیت بدهد.

امید نوروزی و قاسم رضایی نیز دیگر طلایی های ایران در المپیک لندن بودند تا کاوران کشتی فرنگی ایران با مربی نابغه خود نتیجه غیر قابل باوری را بدست بیاورد و قهرمان المپیک در کشتی فرنگی شود.

در این رقابت ها سعید عبدولی می توانست چهارمین طلای فرنگی کاران ایرانی باشد اما ناداوری در دیدار او و حریف فرانسوی باعث شد حتی بنا هم به این مساله اعتراض کند.


برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون