در فاصله 87 روز تا المپیک تمرین کشتی آزادکاران برگزار شد/

دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ 18:32

رسول خادم:شما با فکر پیروز می شوید
با زیرگیری های خود حریفان را تسلیم کنید
عصر فردا تمرین کشتی

آزادکاران عصر امروز در حالی تمرین کشتی خود را در فاصله 87 روز تا المپیک لندن برگزار کردند که رسول خادم دارنده مدال طلای المپیک آتلانتا بر فکر در کشتی و انجام زیرگیری برای تسلیم کردن حریف تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در ابتدای این تمرین آزادکاران به میانداری مهدی تقوی دارنده دو مدال طلای جهان با نرمش و دویدن آماده تمرین شدند.

سپس کشتی گیران ابتدا در چند تایم با فنون مختلف از جمله فنون پرتابی بدنهای خود را گرم کردند و در ادامه در چند تایم تمرین کشتی را برگزار کردند. کادر فنی تیم ملی در این تمرین که رحیمی با شیخی، اسماعیل پور با احسان پور، نادری با تقوی، حسین خانی با گودرزی، یزدانی با بختیاری، لشکری با محمدیان و لاغری با طحان سرشاخ شدند بر انجام زیرگیری های مختلف، جدیت در تمرینات و ایجاد راهکارهای مختلف در اجرای فنون تاکید کردند.

سپس در تایم استراحت بین این تمرین رسول خادم مدیر تیمهای ملی و امور فنی کشتی گیران را به تشک سوم خانه کشتی شماره یک تهران به یک کلاس آموزشی 17 دقیقه ی فراخواند، در این کلاس دارنده مدال طلای المپیک آتلانتا خطاب به اردونشینان گفت: کشتی گیری که به فکر طلای المپیک است، هرگز در میدان مبارزه به بن بست نمی خورد شما با زور و قدرت خود برنده نمی شوید بلکه با فکر خود پیروز می شوید.

دارنده دو مدال طلای جهان در سالهای 1994 و 1995 ادامه داد: شما باید با زیرگیری ها متعدد و با هدف خود حریفان را تسلیم کرده و بتوانید به موقع از این حربه به شیوه های مختلف صاحب امتیاز شوید.

دارنده مدال نقره جهان با اشاره به اینکه می بینم شما در سه تایم مسابقه با یک شیوه و سبک مبارزه می کنید خاطر نشان کرد: در تایمهای 30 ثانیه ی استراحت نباید صحبتهای احساسی داشته باشید بلکه باید فکر کرده و بتوانید با شناسایی نقاط قوت و ضعف حریف با همراهی کوچ خود بتوانید برنده مبارزه باشید این زمان استراحت بسیار مهم است.

سپس کشتی گیران بازهم به صورت دو به دو با هم سرشاخ شدند و با تاکید بر مسائلی مانند ضد حمله، شیوه مبارزه با حریف و اداره کردن کشتی ده دقیقه به مرور فن جدی پرداختند و اعضای کادر فنی، رضا لایق، محمد طلایی، محمود اسماعیل پور، عقیل حیدری و رسول دهقان نژاد نیز مسائل فنی را به کشتی گیران گوشزد می کردند.

در ادامه تمرین برای افزایش توان دستهای کشتی گیران هرکدام از آزادکاران دو بار از طنابهای متصل شده به سقف خانه کشتی بالا رفتند و سپس به صورت دو به دو زیر نظر یکی از اعضای کادر فنی حرکات سایه  بر مبنای پای جلو و عقب را در سه تایم انجام دادند و به تمرین 90 دقیقه ای خود برای حضور در جام جهانی آذربایجان پایان دادند.البته رضا یزدانی زیر نظر کیانوش اعتماد مقدم مربی بدنساز تیم ملی حرکات کش و بالا رفتن از طناب را انجام داد. رسول خادم مدیر تیمهای ملی و امور فنی و رضا لایق مربی تیم ملی نیز در پایان این تمرین دقایقی بروی تردمیل های خانه کشتی دویدند و وزنه زدند.

آزادکاران طبق برنامه تنظیمی کادر فنی عصر فردا تمرین کشتی را در محل خانه کشتی تهران برگزار می کنند. این تمرینات تا زمان اعزام به رقابتهای جام جهانی که روزهای 23 و 24 اردیبهشت ماه در شهر باکو آذربایجان برگزار می شود، ادامه می یابد.


برچسب ها :