برگزاری تمرین مرور فن آزادکاران با تاکید بر ضد حمله/

یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ 19:03

کلاس سی دقیقه ای مدیر تیمهای ملی برای اردونشینان
رسول خادم: باید برای حمله های رقبا برنامه داشته باشید

تمرین عصر امروز(یکشنبه) تیم ملی کشتی آزاد با کلاس آموزشی سی دقیقه ای رسول خادم مدیر تیمهای ملی و امور فنی برای کشتی گیران آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، پیش از شروع تمرینات اردونشینان احسان لشکری سی دقیقه به صورت اختصاصی تمرین سایه را زیر نظر رسول خادم و رضا لایق انجام داد. تاکید در این تمرین انجام صحیح زیرگیری بود.


خادم و تاکید بر برنامه برای حمله های حریفان
سپس کشتی گیران بروی تشک شماره سه خانه کشتی با رنگ آبی و دایره مشکی نشستند و رسول خادم کلاس آموزشی خود را برای آزادکاران آغاز کرد. این کلاس سی دقیقه به طول انجامید و خادم در این تمرین خطاب به آزادکاران گفت: اگر می خواهید کشتی گیری چند سبکی باشید و در میدان مسابقه موفق باشید باید بدانید که باید در ضد حمله نیز موفق باشید.
وی ادامه داد: آزادکاری موفق است که بتواند علاوه بر حمله در ضد حمله هم موفق باشد شما نباید بگویید که به طور مثال شش حمله حریف را رد کرده اید بلکه باید برای هر حمله ی حریف یک برنامه ی ضد حمله ی داشته باشید از امروز روی این موضوع فکر کنید که مثلا اسماعیل پور و احسان پور چه برنامه ی برای پای جلو و بی برنامه ی کودخوف دارند.
دارنده مدال طلای المپیک آتلانتا در ادامه این کلاس آموزشی با تاکید بر دوگام موافق و مخالف، نشسته دفاع کردن و حرکت درست دستها خاطر نشان کرد: کشتی گیری موفق است که بتواند در صدم ثانیه ها امتیاز کسب کرده و موفق باشد.
در این تمرین احسان امینی آزادکار وزن 84 کیلوگرم بصورت عملی با مدیر تیمهای ملی سرشاخ و خادم نکات فنی را به صورت عملی برای کشتی گیران گوشزد کرد، ضمن اینکه مهدی تقوی، رضا یزدانی و صادق گودرزی نیز به تناوب با حضور در وسط تشک کشتی مسائل فنی را برای کشتی گیران اجراء کردند.
گرم کردن به میانداری مهدی تقوی
سپس کشتی گیران به میانداری مهدی تقوی آزادکار وزن 66 کیلوگرم بدنهای خود را گرم کردند و آماده ای اجرای درسهای آموزشی در کلاس تمرین شدند.
آغاز تمرین با ده دقیقه مرور فن آزاد
این تمرین با 10 دقیقه مرور فن آزادکار آغاز شد و رضا لایق، محمد طلایی و علیرضا رضایی به همراه محمود اسماعیل پور، عقیل حیدری، رسول دهقان نژاد مربیان سازنده حاضر در اردو و علی بیات سرپرست تیم نکات فنی را لازم به اردونشینان گوشزد می کنند.
سرشاخ شدن خادم با یزدانی
با پایان یافتن 10 دقیقه اول کشتی گیران در تایمی جدید تمرین با تاکید بر گامهای موافق و مخالف با فشاربالا را آغاز کردند و در این تمرین رسول خادم با سرشاخ شدن با رضا یزدانی نکات فنی را به وی و الیاس بختیاری آزادکاران وزن 96 کیلوگرم آموزش داد.
سپس کشتی گیران با دقایقی استراحت 5 دقیقه تمرین با تاکید بر دنبال کردن را برگزار کردند، مهدی تقوی و رضا یزدانی در این بخش این فن را به صورت عملی برای کشتی گیران آموزش دادند. تمرین در ادامه در حالت کشتی در حالت نشسته به صورت صد در صد دنبال شد و کشتی گیران سپس استراحت کردند.
آموزش زیرگیری و سپس انجام تمرین
در تایم بعدی مرورفن، یک نفر زیرگیری کرده و یک آزادکار کشتی را اداره می کرد . این تمرین در ابتدا برای کشتی گیران آموزش داده شد و این تمرین در شش تایم یک دقیقه ای برگزار شد و هر کشتی گیر سه تایم تمرین به صورت متناوب را با تاکید بر فکر کردن، کوتاه تر بودن از رقبا، دست های حریف را دیدن و کشتی هجومی انجام دادند.
مشارکت فعال مربیان در تمرین
تایم آخر کشتی گیران تمرین با تاکید بر زیرگیری صحیح و فرار از زیر ناقص در 60 تا 70 درصد فشار در 5 دقیقه انجام دادند. علیرضارضایی ناظر تمرین آذرشکیب و طحان بود، عقیل حیدری ناظر تمرین اسماعیل پور و عبداله فولادوند و علی بیات ناظر تمرین صادق گودرزی و مصطفی حسین خانی بود. رضا لایق بر تمرین رضا یزدانی با الیاس بختیاری، محمد طلایی بر تمرین مهدی تقوی و میثم نصیری، رسول دهقان نژاد بر تمرین حسن رحیمی با حسن مرادقلی و حاج محمود اسماعیل پور بر تمرین احسان پور و سلطانی نظارت و نکات فنی را گوشزد کردند، مدیر تیمهای ملی نیز با حضور بر تمامی تشک ها مسائل فنی را به آنها گوشزد می کرد.
سایه زدن و سرد کردن پایان بخش تمرین
این تمرین با انجام تمرین سایه زدن در چند تایم همراه با مربیان در سه تایم سی ثانیه ای به پایان رسید تا کشتی گیران با نفسهای بند آمده بدنهای خود را زیر نظر کیانوش اعتماد مقدم مربی بدنساز تیم ملی همراه با موزیک سرد کرده و به تمرین 80 دقیقه ای خود پایان دهند.
محمد بنا مانند همیشه در ضلع شمال غربی سالن نظاره گر این تمرین بود. کمیل قاسمی و پرویز هادی که خود را برای شرکت در رقابتهای گزینشی آماده می کنند به همراه برخی کشتی گیران حاضر در مسابقات انتخابی روز 10 اردیبهشت ماه از تمرین معاف بودند.
این تمرینات برای شرکت در جام جهانی آذربایجان که از روز 19 فروردین ماه در خانه کشتی شماره یک آغاز شده است تا زمان اعزام به این رقابتها ادامه می یابد. کشتی گیران در ادامه تمرینات خود صبح فردا(دوشنبه) یک جلسه تمرین تردمیل را در برنامه دارند.



برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون

چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی(گزارش تصویری3)
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی(گزارش تصویری2)
از روز شنبه 8 اردیبهشت ماه و در کرمان
بازی بسکتبال تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان (گزارش تصویری)
اخباری از کشتی استان گلستان (همراه با کلیپ)
به میزبانی شهرستان بردسکن استان خراسان رضوی
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل (گزارش تصویری - 1)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 1)