کلاس جدید در تمرینات تیم ملی کشتی آزاد/

شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ 19:13

تمرینات در گروههای چهار نفره بروی پنج تشک
سبک جدید از نرمش تا مرور فن و تمرین کشتی

140 دقیقه ماراتن نفسگیر

تمرینات تیم ملی کشتی آزاد عصر امروز(شنبه) و در فاصله 97 روز تا رقابتهای المپیک 2012 لندن در سبکی جدید و در گروههای پنج گانه و با حضور چهار کشتی گیر در هر گروه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، این تمرینات برای حضور در رقابتهای گزینشی چین و فنلاند و جام جهانی آذربایجان و به صورت و شیوه ای جدید و تازه برگزار شد تا عملکرد کشتی گیران بیشتر زیر نظر کادر فنی تیم ملی قرار گیرد و از طرفی آزادکاران تمرینات اختصاصی تری را دنبال می کنند.

حرکت روبه جلوی اسماعیل پور و تقوی
در این تمرین در گروه اول مسعود اسماعیل با میثم نصیری و مهدی تقوی با ایمان محمدیان پس از نرمش، تمرین مرور فن در چند تایم شامل کار دستها، زیرگیری و فنون پرتابی را زیر نظر محمد طلایی مربی تیم ملی انجام دادند. پس از پایان تمرین مرور فن، هر دو کشتی گیر در چند تایم با تاکید بر جابه جایی، گرفتن صحیح و اجرای درست فن تمرین کشتی را برگزار کردند. ابتدا هر دو کشتی گیر بروی یک تشک و سپس هرکدام بروی یکی از تشکهای خانه کشتی تهران که  بتازگی از رنگ زرد به رنگ آبی درآمده است، تمرین جدی را انجام دادند.مهدی تقوی در تمرین پیشرفت قابل ملاحضه ای در زیر گیری از پای مخالف در مقابل حریف دفاعی خود داشت و مسعود اسماعیل پور نیز در مصاف به حریف چغر زنجانی خود کشتی رو به جلو می گرفت. در این تمرین شاهد اجرای فنون زیبا و کشتی های واقعی و نفسگیر بودیم. مدیر تیمهای ملی در این تمرین که در چند تایم برگزار شد، تاکید بر کشتی در فشار در زمان کوتاه و اجرای صحیح فنون داشت. رضا لایق در این تمرین ضمن سرشاخ شدن با اسماعیل پور و نصیری نحوه صحیح زیر گیری را به این کشتی گیران آموزش داد.


فشار بالا در تمرین لشکری با رحیمی
در گروه دوم صادق گودرزی با احسان امینی، احسان لشکری با حسن رحیمی و حسن رحیمی با یک حریف تمرینی پس از نرمش به مدت 20 دقیقه در تشک شماره 2 فنون پرتابی و حرکات دست را زیر نظر رضا لایق مربی تیم ملی انجام دادند. نبرد گودرزی دارنده دو مدال نقره جهان با احسان امینی در فنون سرپا و خاک و در اجرای فنون دیدنی بود. نبرد رحیمی با لشکری در این تمرین بسیار جدی و مسابقه ای بود. شدت این تمرین به حدی بود که احسان لشکری در مصاف با حسن رحیمی دچار مصدومیت جزئی از ناحیه گردن شد.


رضا یزدانی و دنبال کردن تمرینات با فرزی خاص
رضا یزدانی نیز به همراه پرویزهادی و اصغر لاغری و یک حریف تمرینی ابتدا بدنهای خود را گرم کردند تا آماده یک تمرین متفاوت شوند. علیرضا رضایی مربی تیم ملی ناظر این تمرین بود. پرویز هادی در این تمرین با اصغر لاغری و قره شیخلو با رضا یزدانی با هم به تمرین پرداختند. یزدانی با پاها و تنه کوتاه تمرینات را به فرزی خاصی دنبال می کند. البته سنگین وزنها در تمرینات خود تمرینات کلینچ را هم انجام دادند. مدیر تیمهای ملی در حین تمرین یزدانی مسائل فنی را به وی گوشزد می کرد. در انتهای این تمرین کشتی گیران تمرین سایه را انجام دادند.


آزادکاران جوان و تمرین با شیوه ای نو
در گروه چهارم بهنام احسان پور، حسن مرادقلی، محمد نادری و محمد حسین سلطانی تمرینات خود را آغاز کردند.در این تمرین نادری با احسان پور و سلطانی با مرادقلی زیر نظر حاج محمود اسماعیل پور تمرینات کشتی را طبق برنامه ریزی کادر فنی به صورت مرور فن و کشتی در سه تایم 3:15 انجام دادند و در گروه پنجم الیاس بختیاری، محمد رضا آذرشکیب، کمیل قاسمی، مصطفی حسین خانی، علیرضا قاسمی و عباس طحان تمرین خود را شروع کردند. در این تمرین آذرشکیب با بختیاری، کمیل قاسمی با عباس طحان و حسین خانی با قاسمی به مصاف هم رفتند.

پایان 140 دقیقه ماراتن نفسگیر
دکتر بهروز برجسته عضو کمیته تدارکاتی رقابتهای المپیک 2012 لندن از نزدیک ناظر تمرین آزادکاران بود. تمرینات کشتی با درخواست کادر فنی توسط مسئول سمعی و بصری انستیتو کشتی فیلمبرداری شد تا کادر فنی بلافاصله آنرا آنالیز کند. تمرین هر گروه بیش از 55 دقیقه به طول می انجامید. رسول خادم در پایان این تمرین که 140 دقیقه به طول انجامید به صورت اختصاصی به گفتگو با مهدی تقوی و صادق گودرزی  پرداخت.
آزادکاران در ادامه تمرینات خود فردا(یکشنبه) صبح تمرین وزنه و عصر مرور فن را در برنامه دارند.



برچسب ها :