پایان رقابت‌های گزینشی المپیک در قاره آسیا/کشتی ایران 11 سهمیه را کسب کرد

دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۱ 11:06

به دنبال 3 سهمیه باقی مانده در چین

با پایان یافتن رقابت های گزینشی المپیک در قاره آسیا کشتی ایران 11 سهمیه المپیک 2012 لندن را بدست آورد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در کشتی آزاد تیم ایران که پیش از این در رقابت‌های جهانی ترکیه 4 سهمیه المپیک در وزن‌های 55، 66، 74 و 96 کیلوگرم را کسب کرده بود برای سه سهمیه دیگر در شهر آستانه به میدان رفت.
بر این اساس مسعود اسماعیل‌پور، احسان لشگری و پرویز هادی در وزنهای 60، 84 و 120 کیلوگرم در این رقابت‌ها به میدان رفتند که اسماعیل‌پور و لشگری با ارائه کشتی‌های رو به جلو و ایرانی و کسب مدال طلا سهمیه المپیک را کسب کردند و پرویز هادی که دومین تجربه بین‌المللی‌اش را پشت سر می‌گذارد با شکست مقابل آرتور تایمازوف قهرمان جهان و المپیک و کشتی‌گیر روسی‌الاصل ازبکستانی با شایستگی به مقام سوم و مدال برنز رسید تا پرونده کاری رسول خادم مدیر تیم‌های ملی و امور فنی و همکارانش نقطه مثبت دیگری را در خود ببیند.

در کشتی فرنگی تیم ایران که در رقابت‌های جهانی ترکیه سه سهمیه المپیک در وزن‌های 60، 66 و 120 کیلوگرم را کسب کرده بود در رقابت‌های آستانه در چهار وزن 55، 74، 84 و 96 کیلوگرم به میدان رفت.
حمید سوریان دارنده مدال طلای جهان پس از مدت‌ها دوری از میادین کشتی به مدال نقره وزن 55 کیلوگرم رسید و سهمیه المپیک را بدست آورد و قاسم رضایی نیز با کسب نشان طلای وزن 96 کیلوگرم با شایستگی المپیکی شد.فرشاد علیزاده و طالب نعمت‌پور در این مسابقات نتوانستند در حد انتظار ظاهر شوند و سهمیه المپیک را از دست دادند.
با پایان یافتن این رقابت‌ها کشتی آزاد شش و کشتی فرنگی پنج سهمیه المپیک را بدست آورد و به ترتیب برای کسب یک و دو سهمیه باقی‌مانده، کشتی ایران دو مسابقه گزینشی چین و فنلاند را پیش رو دارد.
در رقابت‌های چین که 8 تا 10 اردیبهشت ماه در شهر تیان برگزار می‌شود در هر وزن 3 کشتی‌گیر در رقابت‌های فنلاند که 15 تا 17 اردیبهشت ماه در شهر هلسینکی برگزار خواهد شد هر وزن 2 کشتی‌گیر المپیکی می‌شوند تا پرونده حضور کشتی گیران در المپیک بسته شود.


برچسب ها :