گفتگو
شماره : 60627
۷:۵۶ ۱۴۰۰/۳/۱
بیژن چنگیزی فر:

طرح بیمه مربیان اتفاق خوبی بود
مربیان با عشق به کشتی تمرین می دهند

بیژن چنگیزی فر گفت: طرح بیمه مربیان کشتی اتفاق خوبی بود که برای کشتی ایران رقم خورد.

بیژن چنگیزی فر قهرمان سال های نه چندان دور کشتی آزاد کشور در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: در این چند سالی که مربیگری می کنم هیچ اتفاق خوبی برای مربیان نیافتاده و همین که فدراسیون کشتی نسبت به بیمه مربیان اقدام کرد اتفاق و کار خوبی بود.

وی ادامه داد: 40 سال سن دارم اما هنوز هیچ بیمه ای ندارم و پس از 30 سال کشتی گرفتن، آینده ی خوبی برای خودم متصور نیستم.

این مربی سازنده استان قزوین تصریح کرد: مربیان در این راه جانشان را گذاشته اند، باید دیده شوند و آینده آن ها تضمین شود، با این شرایط بد اقتصادی دیگر مربیگری هم نمی شود کرد و مربیان درآمدی از این راه ندارند، ضمن اینکه به دلیل کرونا بسیاری از سالن های کشتی تعطیل شده و باید فکری برای کمک به آن ها کرد.

چنگیزی فر افزود: تضمینی برای آینده ما نیست و این همه زحمت و تلاشی که می کشیم شاید هیچ فایده این نداشته باشد و به نظرم دستگاه ورزش و فدراسیون کشتی اگر می خواهد، کشتی و روند مدال آوری آن در سال های آینده نیز ادامه داشته باشد، فکری به حال مربیان کشتی بکند.

وی گفت: البته اینکه فدراسیون کشتی بیمه مربیان را عملی کرد شروع خوبی است و امیدوارم که در آینده نیز فدراسیون کشتی بتواند به خدمات خود به مربیان بیافزاید.

قهرمان سابق کشتی کشور در مورد کشتی قزوین گفت: همراه با احسان لشگری در یک سالن به تمرین دادن کشتی گیران نونهال و نوجوان می پردازیم اما با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت های بوجود آمده در یک سال و نیم گذشته نتوانستیم آنطور که باید در خدمت کشتی گیران باشیم.

وی ادامه داد: عشق به کشتی و علاقه ای که در من وجود داشت باعث حضورم در باشگاه های کشتی و تمرین دادن است و به نظرم مربیگری کار عشق است چون هیچ آینده ی اقتصادی در آن نیست.

چنگیزی فر در پایان خاطرنشان کرد: هیئت کشتی استان حمایت لازم را از مربیان کشتی بعمل نیاورده و همانطور که گفتم همه با عشق به کشتی کار انجام می دهیم و اگر این عشق در کار نباشد، مطمئنا تمرینات کشتی نیز وجود نخواهد داشت.


©2011 . All Rights Reserved