اخبار استان ها
شماره : 59851
۱۳:۴۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
در دیدار رئیس فدراسیون کشتی با امام جمعه یاسوج مطرح شد:

حسینی: روحیه ی جوانمردی از آثار مثبت کشتی است

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی با حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج در مورد حمایت از کشتی این استان دیدار و گفت و گو کرد.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، علیرضا دبیر در این دیدار گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد خالی از استعداد نیست و اگر به نونهالان و نوجوانان مستعد استان که قابلیت های خوبی از لحاظ بدنی دارند توجه ویژه شود و امکانات لازم را در اختیار آنها قرار دهیم، قطعا حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

وی تصریح کرد: کشتی در کشورمان بعنوان پرافتخارترین رشته ی ورزشی و ورزش اول کشور شناخته می شود اما حال این رشته ملی، مذهبی و سنتی ما خوب نیست، چراکه در سال های گذشته آنطور که باید به آن توجه نکردیم.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: شما بعنوان نماینده ولی فقیه در استان، صاحب نفوذ هستید و قطعا اگر حمایت های معنوی را از کشتی بعمل آورید، سایر مسئولین نیز پای کار خواهند آمد.

حجت الاسلام و المسلمین  حسینی نیز با اشاره به اینکه در ورزش باید معنویات و اخلاق مورد توجه قرار گیرد گفت: ورزش یکی از راه های مهم برای رسیدن به سلامت جسمانی است و کشتی نیز بعنوان یک ورزش پهلوانی و جوانمردی مورد توجه است و این روحیه از آثار مثبت این رشته ی ورزشی است.

وی تصریح کرد: باید فرهنگ سازی کرد و نباید بگذاریم که فرهنگ پهلوانی و جوانمردی از بین برود، در مورد ورزش نیز باید در آموزش و پرورش فرهنگ سازی شود و این نهاد می تواند کمک خوبی به رشد و پیشرفت کشتی داشته باشد.

حسینی تصریح کرد: کشتی در یک دورانی مردان بزرگ و پهلوانان جوانمردی داشت که حامی مردم بودند و در مقابل استکبار می ایستادند و همه این رشته را با نام پهلوانانش می شناسند و امیدوارم که دوباره آن مرام پهلوانی و جوانمردی احیاء شود.

مومنی نسب رئیس هیأت کشتی استان و یزدانی نیا نایب رئیس سازمان لیگ نیز در این دیدار حضور داشتند.

©2011 . All Rights Reserved